Skip to main content

Ik wil een klacht, of eigenlijk klachten, indienen. Maar telefonisch wordt mij gezegd dat dat niet kan en het online klachtenformulier is niet toereikend voor mijn verhaal. Dus ik zou graag horen hoe ik nu mijm klacht kwijt kan? Ik heb niet de behoefte om het geheel hier op het forum openbaar te zetten namelijk, maar als ik geen andere optie krijg, dan zal ik mij daar toch genoodzaakt toevoelen. Kan iedereen meelezen over hoe jullie klantenservice enorm faalt. 

Hallo @Daphna ,

 

Een klacht kun je via internet, het forum, per chat of telefonisch overbrengen.

 

Telefonisch : 

0800 - 0402

Internet: 

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen.htm

Per chat : 

https://www.kpn.com/service.htm

Via het forum : 

Je kunt hier in dit topic jouw klacht omschrijven, dan kan wel iedereen het meelezen inderdaad. Denk er dan wel aan dat je geen persoonlijke gegevens in de tekst zet. Een KPN moderator komt hier ook langs; die mogen en kunnen ook klachten behandelen. Dan wel jouw volledige forumprofiel vullen. Het profiel is grotendeels alleen maar inzichtelijk voor moderators. 

 

Geef je even aan of je zo voldoende informatie hebt? Of wil je nog een reactie op dit forum van een moderator? Zo'n reactie kan wel ongeveer 48 uur op zich laten wachten. 


Serieus...? Ik geef aan dat ik al gebeld heb, maar dat mij is verteld dat ik telefonisch geen klacht kan indienen. Ik geef ook aan dat het online formulier niet voldoet. En als derde geef ik aan dat de chat, waar alleen robotje achter zit die me naar de telefoniache helpdesk verwijst, me ook niet verder kan helpen... En je geeft als eerste suggesties jullie telefoonnummer, de website en de chat...?

Are you kidding me?! 


Ik geef alleen (voor de volledigheid) een totaaloverzicht. 

En als derde geef ik aan dat de chat, waar alleen robotje achter zit die me naar de telefoniache helpdesk verwijst, me ook niet verder kan helpen... 

Are you kidding me?! 

Ik wil niet vervelend doen, maar ik zie in jouw openingstopic de chatfunctie niet terugkomen. 

 

Maar je kunt hier op het forum jouw verhaal kwijt, ik ga hier dan verder niet meer op reageren. (Ik ben geen medewerker van KPN, ik probeer je alleen maar op weg te helpen.)  

 


Serieus...? Ik geef aan dat ik al gebeld heb, maar dat mij is verteld dat ik telefonisch geen klacht kan indienen. Ik geef ook aan dat het online formulier niet voldoet. En als derde geef ik aan dat de chat, waar alleen robotje achter zit die me naar de telefoniache helpdesk verwijst, me ook niet verder kan helpen... En je geeft als eerste suggesties jullie telefoonnummer, de website en de chat...?

Are you kidding me?! 

das dus ook waarom kpn geen zin heeft in klachten, en op t forum schiet je er ook weinig mee op (soms), maar zonder dolle.

start de chat op, geef gewoon wat domme antwoorden en of beschrijvingen die nergens op slaan, dan raakt billie in de war en verbind je door met een medewerker, of die wat kunnen bereiken is n 2e  maar zo kom je er wel door ;-) 


Mijn ervaring is dat je op dit forum goed geholpen wordt,en ook met gevoelige informatie 

Dat gaat via privé berichten 👍

Schroom dus niet,om je klacht hier te delen.

 


@Noordzee Als je niet van KPN bent, bemoei je er dan niet mee met een compleet onzinnig overzicht van plekken waar ik terecht zou kunnen, terwijl ik al aangaf dat ik daar niet verder mee kwam. Het enige wat je hebt bereikt is dat ik NOG bozer ben geworden.

 

En ik kom zojuist van de winkel, waar ik, zo is mij telefonisch verteld, ik mijn klacht zou kunnen indienen. En wat zeggen ze in de winkel.... Dat ik moet bellen?! Mijn bloed kookt inmiddels. Dus ik zou het erg waarderen als er gewoon een KPN medewerker met mij in gesprek wil. Privé wel te verstaan.

 


@Daphna   k denk dat we met z allen meer bereiken via kassa, radar, kieskeurig of consumentenbond, dan bij enige medewerker van kpn. hun voorwaarden zitten wel zo strak dicht dat zelfs het inhouden van de betalingen (wat je als dwang elders wel gerechtelijk mag doen) hun de macht geeft direct je af te sluiten. 

dat zegt wel iet over hun .

ik ben ook des duivels, sedert dec klant en spuug nu al vuur.


Beste @Daphna Allereerst welkom op het KPN Forum. Ik lees in je berichten terug dat je ergens erg boos over bent en dat is natuurlijk erg jammer. Hopelijk kunnen we er iets aan doen. 

Laat me eerst iets uitleggen over onze contactmogelijkheden. Als je rechtstreeks contact wilt kunt je bellen, chatten via de site of gebruik maken van de social media-pagina's. Via álle kanalen kun je een klacht indienen als je er met de collega die je te woord staat niet uitkomt. Het spijt me om te lezen dat je anders hebt gehoord. Via het formulier op de website kun je óók je klacht indienen. Dat een collega in een winkel je adviseert om te bellen komt natuurlijk heel flauw over, dat ben ik met je eens. Maar ik mis de context om te beoordelen waarom men dit gezegd heeft. Wellicht heeft men in de winkel je met alle goede bedoelingen willen verwijzen, omdat men je zelf niet kon helpen.  

Via het KPN Forum kun je ook met ons in contact komen. Op dit Forum gaan onze klanten met elkaar in gesprek en helpen elkaar met het vinden van oplossingen. Daarom behandelen we vragen en opmerkingen zoveel mogelijk in de openbaarheid en kunnen we niet per direct reageren. Iemand als Noordzee, een trouwe en gewaardeerde forumgebruiker is net als jij een klant van ons en hij probeert je op weg te helpen. Je bent actief op een openbaar forum en mensen zullen dus reageren. 

Ik wil je van harte uitnodigen om hier je verhaal te doen. Ik ben een KPN-medewerker en ik lees graag mee. Hopelijk kan ik je ergens mee helpen. Mocht je je verhaal, om wat voor reden dan ook, niet niet in dit openbare topic willen opschrijven, dan moet ik je verwijzen naar onze reguliere contactopties. 


Prima Bart, 

Als je zo graag wilt dat we online en openbaar de vuile was buitenhangen, dan doen we dat toch?

Maar je bevestigd met je reactie wel PRECIES waar één mijn klachten onder andere over gaat, door weer te beginnen over bellen/klachtenformulier/chatbox... Jullie wijzen maar elkaar en de mogelijkheden, maar je kan er niet terecht.

 

Dus bij deze:

 

Ik heb meerdere klachten. Ik was op zijn zachtst gezegd LAAIEND zaterdag. Ik ben inmiddels gekalmeerd, maar jullie hebben behoorlijk mijn zaterdag verpest. 

Vorige week maandag heb ik telefonisch mijn abonnement verlengd, omdat de website vastliep bij het doorsturen. Kan gebeuren zo'n websitestoring, no problem, bel ik even.

Over de telefoon mijn wensen doorgegeven en ook aangegeven dat ik ook gewoon weer een Toestel Schade Verzekering wilde, zoals voorgaande jaren. Maar blijkbaar is dit niet gebeurd. Want zaterdag kreeg ik een mailtje dat de verzekering was opgezegd... Foutje gemaakt dus, maar oke, geen probleem, bel ik weer even. 

Dus heb ik de klantenservice gebeld.

Daar kreeg ik een dame aan de lijn die al vanaf het eerste moment een niet al te klantvriendelijke toon hanteerde. Zij vertelde mij dat ze telefonisch geen Toestel Verzekering kan afsluiten, dat kan alleen in de winkel. Dus ik moest maar naar de winkel. Ik gaf aan dat ik bewust bel, omdat de KPN winkel bij ons zeer lange wachttijden heeft op een zaterdag en bovendien heb ik daar slechte ervaringen (bekenden werden voorgelaten, weinig vakkennis, chagrijnig personeel etc), en dat ik volstrekt niet snap waarom dit niet telefonisch kan. Als haar collega van de week zijn werk goed had gedaan, was het ten slotte ook telefonisch gebeurd nietwaar? Maar mevr hield voet bij stuk, ik moest maar naar de winkel. Ik vroeg aan 'wat als ik nu vandaag mijn toestel laat vallen bij wijze van', dan zou ik een probleem hebben? Mijn verzekering loopt niet, dus het risico is aan mij? Door een fout van jullie? KPN maakt een fout, stuurt mij op pad, dat kost me mijn halve zaterdag en als er wat gebeurt, dan is dat mijn probleem? JULLIE maken een fout en IK mag het oplossen. Dat kan toch niet zo zijn?

Ik gaf aan dat ik dan een klacht wilde indienen over degene die mij dit probleem heeft gegeven, namelijk de persoon die van de week deze fout heeft gemaakt. Dat kon ook niet telefonisch. Ik kon niet geloven, dat ten eerste telefonisch niet die verzekering kon worden geregeld en dat voor een klacht ik er ook al niet terecht kan.... Waarom heet het dan een telefonische klantenservice?!

Ik heb een chronische ziekte, zeer beperkte energie en nu moet ik, door JULLIE fout, mijn halve zaterdag opofferen en maar naar de winkel gaan? Ik was absoluut niet blij, maar wat me nog meer tegen de haren instreek, was de manier waarop ik te woord werd gestaan! Absoluut onbeschoft. Mevr heeft me zelfs opgehangen! Ja ik was zelf misschien ook niet al te vriendelijk meer tegen het einde, maar de manier waarop zij mij toesprak heeft daar enorm aan bijgedragen, ze haalde het bloed onder mijn nagels vandaan!

Mijn man heeft vervolgens terug gebeld, omdat ik ziedend was. Hij kreeg een andere medewerker. Zij heeft de situatie opnieuw bekeken. Zij legde uit dat normaal gesproken de verzekering wèl telefonisch afgesloten kan worden (oja? Wel dus? Dame 1 had dus gelogen?) , maar dat dit nu niet ging, het systeem gaf een error. Dat vind ik al een heel ander verhaal, waarvoor ik begrip zou kunnen hebben. Dus we moesten alsnog naar de winkel, maar normaal kon het dus wel degelijk. Bovendien zou ze een aantekening maken. Zodat mocht er onverhoopt iets gebeuren, de verzekering dus al wel geldig zou zijn. Kijk! Dat is een heel ander verhaal nietwaar? 

Vervolgens vroeg hij of hij een klacht kon indienen over de dame die ik zojuist had gesproken en over deze hele onzinnige situatie. Maar als we toch naar de winkel gingen, konden we daar onze klacht indienen. Zucht… 

Maar goed…. Ik had nog een vraag. De KPN website toonde een 100 euro cashback actie op mijn nieuwe toestel, maar nergens kon ik vinden hoe ik dat krijg? De telefoniste ging het uitzoeken. Komt terug: volgens haar is er geen cashbackactie. Dat was er nooit. Dit stond niet op de website. Ondanks dat ik er toch naast zat op de bank. Met de KPN site voor mij neus. Met een groot logo van 100 cashback over mijn toestel. Ze bleef volhouden dat ik waarschijnlijk op een secundaire website heb gezeten of een phishing link heb geklikt. Volstrekte flauwekul, want dit staat gewoon op jullie EIGEN website. Ik heb er ook een screenshot van. Maar dat kon echt niet zei ze… Alsof ik voor gek werd versleten. 

Deze tweede dame is verder vriendelijk geweest, dus we hebben het erbij gelaten en besloten dat als we toch dan naar de winkel moesten, het daar maar te vragen. Maar het is toch belachelijk dat jullie medewerkers niet eens kunnen nagaan wat op jullie eigen website staat en je dan afschepen met 'je zal wel een phishing link geklikt hebben'? 

Overigens heb ik later alsnog gevonden hoe het moet, blijkbaar loopt die actie via Sony. Te vinden via het ieniemienie i logootje bij het cashback logo, op JULLIE website. 

Was leuk geweest als jullie medewerkers daar ook van op de hoogte zijn, aangezien jullie zelf reclame maken hiermee. En dat je niet maar wordt afgescheept met 'je zal wel een verkeerde link geklikt hebben'. 

Ik ben dus zaterdag maar naar de winkel gegaan. Ik had een hele andere planning, dus bedankt dat ik daar mijn tijd aan mocht besteden, doordat jullie een fout maken. Godzijdank had ik een snuggere, vriendelijke medewerker, die werkelijk in een paar muisklikken mijn verzekering had geregeld. Best bijzonder overigens dat in zijn systeem het wel zo kon. Lijkt me toch dat telefonisch en in de winkel jullie met 1 centraal systeem werken?

Toen wilde ik mijn klacht indienen, want dat kon immers de winkel, zo was mij verteld… Kon het niet…? 

Voor een klacht moest ik bellen. Toen brak mijn klomp! Ik kon telefonisch toch geen klacht indienen was mij verteld? 

Als je een klacht wil indienen, wordt de suggestie op de website gegeven dat je moet bellen om het probleem op te lossen… Terwijl telefonisch wordt gezegd dat het niet kan, en bovendien het probleem dus niet wordt opgelost! Dan is er nog een online formulier. Het klachtenformulier heeft echter een beperkt aantal tekens, dus hier kon ik mijn verhaal ook al niet kwijt. Dan wordt nog de chatbox gesuggereerd. Serieus? Daar zit alleen een robotprogrammaatje achter, die de suggestie geeft…. Om te bellen! 

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Jullie maken een fout en daar moet ik dan zelf maar achteraan om het op te lossen. En daar mag ik dan maar mijn vrije zaterdag aan opofferen! En het wordt me verrekte moeilijk gemaakt om een klacht in te dienen. 

Dit is géén service KPN! En dit ben ik niet van jullie gewend! 

 


Hallo @Daphna Dank voor je verhaal en toelichting. Op het KPN Forum ben je, zoals ik zei, meer dan welkom om je verhaal te doen. Of de was nu vuil of schoon is, je kunt het hier ophangen. Ik wijs ook dan ook niet naar andere opties, ik benoem slechts de mogelijkheden en ik leg uit hoe ze werken. 

Dat gezegd hebbende: ik vind het heel jammer dat je zo'n nare zaterdag hebt beleefd en dat het contact met de verschillende collega's daar debet aan is geweest. Er spelen, zoals je al aangaf meerdere dingen en ik wil het één en ander bij langs lopen. Laat ik beginnen met je verhaal over de toestelverzekering. Uiteraard kun je telefonisch een toestelverzekering afsluiten: als je een nieuw contract afsluit of je abonnement verlengd, kan dit gewoon als optie worden meegenomen. Daarvoor hoef je niet naar de winkel. Echter: als je je abonnement al hebt afgesloten én je hebt je toestel al in huis en je wilt alsnóg een verzekering afsluiten, dan moet je binnen 30 dagen naar de winkel. Omdat je het toestel dan al in gebruik hebt, moet het toestel gecheckt worden voordat de verzekering kan worden afgesloten. Ik vind dat niet onlogisch. 

Dan over de cashback-acties. Ik kan me best voorstellen dat zoiets verwarrend is en je mag er als eerste op vertrouwen dat een collega je van de juiste informatie voorziet. Het is an sich vrij gebruikelijk dat dergelijke acties via de producent van de telefoon lopen. Ik heb onze site er eens bij gepakt en ik kan uiteraard niet voor jou bepalen of iets goed zichtbaar is of niet. Het is wel zo dat al dit soort acties staan aangegeven met een groene balk en daar staat goed aangegeven hoe iets werkt. Het spijt me dat je dat als onduidelijk ervaart en ik zal dit in elk geval doorgeven. Dat zijn dan de twee inhoudelijke aspecten van je verhaal. 

Als ik verder lees speelt de inhoud uiteraard mee, maar is een groot deel van je boosheid terug te voeren op de onduidelijke en niet altijd op even vriendelijke wijze verstrekte informatie. Dat is alleen maar erg vervelend. Natuurlijk mag je verwachten dat je heldere en eenduidige antwoorden krijgt op je vragen. Minstens even belangrijk is de manier waaróp de informatie wordt gegeven. Dat je een collega als onbeschoft hebt ervaren vind ik heel erg. Dat meerdere collega's eenvoudig te herleiden informatie niet duidelijk aan je hebben kunnen doorgeven vind ik ook bijzonder jammer. Daar kan ik enkel excuses voor aanbieden en ik vind het erg jammer dat dit zo is gelopen. 

 


Je mist blijkbaar het hele punt dat ik niet 'alsnog' een verzekering wilde afsluiten. Dat had ik al aangevraagd.

JULLIE maken een fout door het te vergeten en IK, als klant, mag er meerdere telefoontjes, tijd en een rit aan de winkel aan spenderen om het op te lossen. Ik word daarbij bovendien voorzien van onbeschoftheid en onjuiste informatie.

En als ik dan vervolgens een klacht wil indienen, word ik van het kastje naar de muur gestuurd. Ik ben bovendien gewoon door minstens twee medewerkers voorgelogen. Dat een klacht indienen nièt telefonisch zou kunnen, en twee dat een klacht indienen in de winkel zou kunnen worden geregeld. Beide bleek niet waar.

En wat gebeurd en nu met mijn klacht? Worden de betreffende medewerkers er op aangesproken? 


Ha @Daphna Ik vind het in de eerste plaats heel jammer dat je verkeerde informatie hebt gekregen en niet netjes te woord bent gestaan: dat hoort niet zo, maar het is wel gebeurd. Dat heb ik in mijn vorige reactie aangegeven en ik doe het graag nog een keer. Dat dit zo gelopen is kan niet meer veranderen. Ik zal er uiteraard voor zorgen dat je reactie op de juiste plek terecht komt, zodat men in elk geval kan leren van jouw ervaring. 

Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Als je dit hebt gedaan, kan ik het doorzetten. 


@Bart_ ik heb mijn profielinfo aangevuld


Yes, dank je wel @Daphna Ik heb je verhaal doorgegeven en het zal worden teruggekoppeld aan de collega's met wie je hebt gesproken. 


Mijn ervaring is dat je op dit forum goed geholpen wordt,en ook met gevoelige informatie 

Dat gaat via privé berichten 👍

Schroom dus niet,om je klacht hier te delen.

 

Onzin prive bericht er gebeurd niks.mee mooie praatjes neem mensen niet in de maling de klant zorgt door abonement bij kpn te nemen dat onderneming groot wordt geef de klant dan ook gevoel dat ze gehoord worden neem actie maar daar is geen tijd en geen mensen voor 

Want we hebben zo veel klanten dat intreseerd kpn niks ordinair is het macht posities uitbuiten ben zwaar teleur gestelt kpn 


Ben wel een beetje klaar met Kpn , heb het idee dat je 's klant totaal niet serieus genomen word

Al weken loopt half Nederland te klagen over een trage decoder en talloze keren herstarten maar een oplossing komt er maar niet 

Denk dat we maar massaal moeten overstappen naar de concurrent 

Had kpn altijd best hoog maar dit is echt ver beneden pijl 


Ik zou niet weten waarom ik over moet stappen.  Bij mij werkt alles prima. En dat is nou net het probleem.  Waarom werkt het bij de één wel en bij de ander niet. 


Ja hier na een paar kleinigheden waarbij ik ZEER goed geholpen ben (mag ook weleens benoemd worden) ook altijd naar volle tevredenheid geholpen.

 

Waarvan akte👍


@MarcoRheden sinds vandaag is de traagheid van de gids een stuk beter geworden, via je menu en dan naar instellingen gaan en daar kiezen voor een frisse start door de ontvanger terug te zetten naar de fabrieksinstellingen etc etc


Ik zou niet weten waarom ik over moet stappen.  Bij mij werkt alles prima. En dat is nou net het probleem.  Waarom werkt het bij de één wel en bij de ander niet. 

Nou nee ***** geen uitzondering vreemd iedereen heeft er last van ik heb alles geprobeerd met bekabeling het zelfde niks mooi dat jij tevreden bent je leest het deze mensen kletsen maar wat kom op slapen doe ik s nachts ******* doen niks incasseren  dat wel loopt prima 

Dus jij bent de enige die probleemloos  alles kan gebruiken 2020 vriend niet de tijd van de postduif

Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels


Serieus...? Ik geef aan dat ik al gebeld heb, maar dat mij is verteld dat ik telefonisch geen klacht kan indienen. Ik geef ook aan dat het online formulier niet voldoet. En als derde geef ik aan dat de chat, waar alleen robotje achter zit die me naar de telefoniache helpdesk verwijst, me ook niet verder kan helpen... En je geeft als eerste suggesties jullie telefoonnummer, de website en de chat...?

Are you kidding me?! 

Heeft ooit iemand gelijk gekregen?