Skip to main content

Sinds een aantal maanden heb ik last van het probleem dat mijn 4G het helemaal niet of heel slecht doet.

In januari heb ik contact gezocht met jullie en kwam toen in contact met Hans.( ik vroeg toen om een nieuwe simkaart) want had het probleem eerder eens gehad bij Telfort dus dat moest de oplossing zijn.

Die zei dat het absoluut niet aan mijn simkaart zou liggen, omdat deze problemen niet of nauwelijks met de simkaart te maken hebben.

Het zou een probleem van het toestel wezen. Ik moest mijn netwerkinstellingen opnieuw instellen en dan zou het probleem opgelost moeten zijn, zo niet dan lag het hoogstwaarschijnlijk aan de inwendige antenne van mijn nog vrij jonge iPhone 8 ( nog geen 2 jaar oud.)

Ik moest contact opnemen met de leverancier.

Om een lang verhaal kort te maken, zou ik mijn telefoon minimaal 3 weken kwijt zijn en geen leen toestel kunnen krijgen want die hebben ze niet. Dat kan helaas niet aangezien ik een eigen bedrijf heb en dus telefonisch bereikbaar moet zijn.

Uiteindelijk heb ik mijn abonnement verlengd bij jullie met een nieuw toestel erbij.

Nu heb ik het nieuwe toestel bijna 2 weken in gebruik en blijf ik hetzelfde probleem houden. Beetje raar met een nieuw toestel.

Ik besluit contact op te nemen met jullie om een nieuwe simkaart / e-Sim aan te vragen.

Tot mijn grote verbazing zegt de dame aan de lijn: ik zie het al. Ik krijg een blokkade, u heeft namelijk een hele oude simkaart. Die werkt op het 2 en 3G netwerk. En dus geeft dat problemen met 4G.

inmiddels heb ik een nieuwe simkaart ontvangen en nu is het probleem opgelost.

beetje raar dat het volgens Hans daar niet aan zou liggen. 

Zoals u snapt ben ik des duivels, ik heb nu een nieuwe telefoon en een abonnement genomen terwijl dit dus helemaal niet nodig was.

Zo heb ik onnodig onverwachte hoge kosten gemaakt.

 

Graag ZSM een oplossing.

 

 

 

In afwachting van uw bericht verblijf ik.

Welkom op het forum @Dana0808,

Wat een vervelende situatie. Dit is wel een heel specifiek probleem. Hiervoor lijkt het me handiger om ons te bellen (0800-0402).


Welkom op het forum @Dana0808,

Wat een vervelende situatie. Dit is wel een heel specifiek probleem. Hiervoor lijkt het me handiger om ons te bellen (0800-0402).


Laura dat heb ik gedaan maar daar schiet ik niets mee op.

ze zeggen daar kunnen wij niets aan doen. 


Goed dat je telefonisch contact gehad hebt! Ik heb toch even overlegd en wij kunnen ook weinig voor je betekenen, ben ik bang. Ik wil mijn excuses maken voor het feit dat we niet meteen een nieuwe simkaart gestuurd hebben. Dat had natuurlijk wel gemoeten. Er zijn echter wel andere opties dan het verlengen/aanschaffen van een nieuw toestel. Bijvoorbeeld toch via Mijn KPN zelf een nieuwe simkaart bestellen, in de omgeving vragen of er iemand is met een toestel die je kunt lenen, bij de KPN winkel langs gaan óf voor een zakelijk abonnement kiezen waarbij je een toestel-vervangservice hebt. Helemaal als je zakelijk afhankelijk bent van je toestel, lijkt me dit geen verkeerd idee. Ik wil hiermee geen vingers wijzen, maar probeer duidelijk te maken waarom wij je niet tegemoet komen in de kosten die je hebt gemaakt.


Goed dat je telefonisch contact gehad hebt! Ik heb toch even overlegd en wij kunnen ook weinig voor je betekenen, ben ik bang. Ik wil mijn excuses maken voor het feit dat we niet meteen een nieuwe simkaart gestuurd hebben. Dat had natuurlijk wel gemoeten. Er zijn echter wel andere opties dan het verlengen/aanschaffen van een nieuw toestel. Bijvoorbeeld toch via Mijn KPN zelf een nieuwe simkaart bestellen, in de omgeving vragen of er iemand is met een toestel die je kunt lenen, bij de KPN winkel langs gaan óf voor een zakelijk abonnement kiezen waarbij je een toestel-vervangservice hebt. Helemaal als je zakelijk afhankelijk bent van je toestel, lijkt me dit geen verkeerd idee. Ik wil hiermee geen vingers wijzen, maar probeer duidelijk te maken waarom wij je niet tegemoet komen in de kosten die je hebt gemaakt.

Denk je niet dat ik alles al geprobeerd heb. Mensen om me heen gevraagd, nieuwe simkaart via de website aanvragen lukte niet en heb toen gebeld en toen vertelde ze me dat dus.

excuses makkelijk te maken en achteraf zeggen het had wel gemoeten een nieuwe kaart op te sturen.

jaren lang klant en nu wordt je zo behandeld.

erg jammer 


Ik snap je gevoel, maar KPN komt niet tegemoet in de kosten op basis van de keuze die je gemaakt hebt.
Heel zuur, want ik snap je afweging wel: bereikbaar zijn is belangrijk maar er waren ook nog andere opties.