Skip to main content

Hi KPN,

Na aan minder vruchtbaar gesprek met de KPN Chat besloot ik mijn klacht toch hier te plaatsen. 

Het blijkt dat ik enige tijd ‘per ongeluk’ een abonnementswijziging heb aangevraagd via de app van KPN. Dit was niet de bedoeling gezien ik 15/50GB gemiddeld verbruik en nu naar 100GB ging. Zonder pardon, waarschuwing en/of bevestiging is dit abonnement over gegaan en kom ik nu (na de melding van het factuur per mail) erachter dat ik 116,- euro moet betalen voor mijn abonnement. 

Je kunt je natuurlijk voorstellen dat als je bijna twee keer zoveel moet betalen niemand er vrolijk van word, al helemaal gezien ik het absoluut niet ga gebruiken. Na een gesprek met de KPN Chat kom ik ook nog eens tot de conclusie dat jullie als grootste providers niet eens abonnementen per direct kunnen migreren (waar concurrentie dit wel kan). Hierdoor moet ik zelfs tweemaal 116,- euro betalen ZONDER dat ik het ga gebruiken gezien jullie niet per direct wijzigingen kunnen annuleren/abonnementen binnen contractstermijn migreren.

Bijzonder teleurgesteld gezien er geen oplossing geboden kon worden, slechts de boodschap dat ik pech had en gewoon maar moest betalen is mijn overtuiging ook groot om met alle mobiele abbonementen en de vaste diensten over te gaan naar VodafoneZiggo - deze zijn namelijk wel flexibel en hebben een beduidend betere dekking op mijn locatie(s) dan jullie.

Via deze weg zoek ik nog eenmaal de gelegenheid om de bovenstaande case terug te draaien zodat ik niet 234 moet betalen ipv 148 euro, kan dit niet - dan stop ik ermee.
 

PS: Ik wilde een klacht indienen - de chat medewerker verwijst me naar de website en de website verwijst me naar de chat medewerker...

Hi Giuseppe, welkom op het forum. 

Volgens mij snap ik wat jij bedoelt, je zou namelijk 1 keer per maand moeten kunnen switchen van bundel. Ik vermoed dat de Premium Plus bundel op 1 mei is ingegaan en dat jij dit weer terug wilt laten zetten per 1 juni? 

Ik kijk dit graag voor je na. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Dan kan ik alles ook even bekijken. 


Hi Alex,

Ik heb al een klachtformulier ingevuld via de website. Ik wilde niet eens dat het “Premium Plus” bundel in zou gaan. De bedoeling was dat ik mijn abbonement zou verlagen gezien hij nog in het dure segment zit en ik niet meer zoveel gebruik/wil gebruiken. 

Zodoende dat het ook een klacht i.p.v. vraag is.


Dan kun je dat in ieder geval nog een reactie van die klacht verwachten. Ik heb het voor nu in ieder geval voor je ingepland dat het vanaf 1 juni weer teruggaat naar de normale versie van Premium, en niet meer Premium Plus. :)