Eerst maar even mijn casus:
- Een 100% goede iPhone 11
- Problemen met wegvallende 4G verbinding
- Slechte spraakkwaliteit (buiten dataverbinding)
- Edge netwerk niet beschikbaar, functioneert niet
- Problemen begonnen (bij mij) in maart / april en zijn erkend sinds mei
- De iPhone 11 (en waarschijnlijk ook 12) waren kennelijk al eerder een probleem voor KPN
Dit is gewoon een bekend probleem, maar voor zover ik nu ervaar laat KPN haar vaste klanten gewoon in de kou staan. Het probleem speelt bij mij vanaf maart of april, net na het wederom verlengen van mijn abonnement (ergens in februari / maart).
En nu, door een FOUT VAN DE KLANTENSERVICE, is het voorlopig ook nog niet opgelost.
De problemen begonnen voor mij met wegvallende verbindingen thuis. Wanneer ik in de buurt van het balkon kwam, werd de wifi dekking iets minder en wilde de iPhone 11 omschakelen naar 4G. Dat was kennelijk ook niet sterk genoeg, dus naar 2G (Edge?) als laagste dataverbinding… helaas, weg verbinding. Support vertelde me dat het aan mijn router lag (ook KPN), die moest van de Eco-modus af om een sterkere verbinding te houden.
Je raadt het al, dit loste het probleem niet op.
Aangezien ik ook een zakelijke mobiel heb, viel het probleem niet altijd op. Maar vanaf mei werd van kwaad tot erger. Zeker in de zomerperiode (lees: vakantietijd), waarbij ik meer mijn privé-mobiel ging gebruiken. Dus na de vakantie maar eens online gaan zoeken en stuitte ik op een eerdere forum posting over de problemen met de iPhone 11 op het netwerk van KPN (en Vodafone, bij roaming).
Nu 3 weken geleden is er DOOR DE KLANTENSERVICE een ticket aangemaakt, omdat het probleem inmiddels werd erkent en het toestel kosteloos zou worden omgeruild. Waarschijnlijk voor een iPhone 13, omdat er ook problemen zijn / waren met de iPhone 12 op het KPN netwerk. Dit moest worden opgepakt door een andere afdeling, die binnen 1 tot maximaal 2 weken contact zouden opnemen. Zowel telefonisch, als via sms en e-mail.
Een week later, geen bericht. En, aangezien ik afhankelijk ben van mijn telefoon, dus nog maar eens geïnformeerd. Nou meneer, de afdeling heeft het erg druk, dus het wordt zeker 2 weken. Na 2 weken nog geen bericht, dus nogmaals gebeld… je raadt het al, het werd MINIMAAL 3 WEKEN.
Na 3 weken nog niets, dus nogmaals telefonisch contact opgenomen. Toen wist DE MEDEWERKER VAN DE KLANTENSERVICE mij doodleuk te melden dat het eerder aangemaakte ticket NIET GOED WAS AANGEMAAKT EN DOORGEZET, het stond alleen als zodanig in de logging maar het ticket zelf was niet te vinden. Het enige wat hij kon doen was EEN NIEUW TICKET AANMAKEN en ik moest daarmee helaas weer achteraan sluiten met een WACHTTIJD VAN ZEKER 30 DAGEN.
Daarop heb ik een klacht ingediend. Overigens keurig met hulp van deze medewerker. Vanochtend word ik gebeld door ene Herbert van DE AFDELING KLANTREACTIES. Ik blij… even… want ook hij kon niets voor me doen. Het was gewoon een gevalletje: JAMMER JOH, ACCEPTEREN. Dus KPN maakt de fouten en de klant heeft pech gehad. Ze kunnen niet schakelen met de afdeling die dit moet oppakken, ondanks het feit dat ik al netjes in de wacht stond… sorry, maar hier klopt iets niet.
Klanten worden willens en wetens aan het lijntje gehouden en KPN neemt onvoldoende verantwoordelijkheid voor de eigen tekortkomingen. Ik was jarenlang tevreden klant, zowel zakelijk als privé, zowel met tv en internet, alsook mobiel. Maar als dit niet vlot en netjes kan worden opgelost, dan is mijn vertrouwen in deze ‘Koninklijke’ wel weg. Dan ben je niets meer of minder dan willekeurig andere aanbieder met slechte service.
Wie herkent deze casus en het gevoel dat je klachten niet serieus worden genomen en opgelost?