Skip to main content

Voor een tijdje kon mijn man niet sms’en of bellen. Verder werkte zijn iphone 7 prima. Deze probleem heeft hij eerder gehad en is opgelost via KPN door een update door te sturen naar de mobiel. Het advies dat hij nu kreeg was een factory reset te doen. Na back-up, een factory reset gedaan. Na het selecteren van bepaalde settings, kwam ik niet verder langs een “unable to activate” scherm. Ook via de Mac en Finder was activation niet gelukt. Recovery mode en een update van Apple, en support van 3 verschillende Apple medewerkers heeft het probleem niet opgelost. Uiteindelijk horen we dat een KPN update vóór de restore iphone mogelijk een oplossing was geweest maar dit was niet het advies dat we toen van KPN kreeg. Is zo’n update nog mogelijk? Hoe komen we verder?

Hoi @Anilor, bedankt voor je bericht en welkom op het KPN Forum! Op dit moment is het voor mij nog niet helemaal duidelijk wat er precies aan de hand is met het toestel van je man. Zoals ik begrijp heeft hij een iPhone 7 en kon hij niet sms’en en bellen. Ik lees dat jullie al naar een Apple store geweest zijn maar dat zij de oplossing ook niet hadden. Uiteindelijk zou een KPN Update de oplossing moeten zijn. Er gaat bij mij niet direct een belletje rinkelen over wat voor soort update dit moet gaan. Ik kijk daarom graag even met je mee naar wat er al besproken is, zou je voor mij je profiel willen invullen. Geef je een seintje als dat gebeurd is? Dan pak ik de gegevens erbij. 


Hoi Loes,

Dank voor je reactie. Ik heb mijn profiel bijgewerkt.

groet


@Anilor Excuses dat ik nu pas weer met een reactie kom. Ik ondersteun hier op het Forum en ik zag dat je ook een Privéberichtje had gestuurd. Ik heb de gegevens even erbij gepakt en ik zie helaas geen notitie terug in het systeem. Het is voor mij nog steeds een raadsel welke KPN update er precies genoemd is. Ik heb ook even navraag gedaan bij een aantal collega's en ook zij hebben geen idee.  Wat is er zoal al geprobeerd? Zijn jullie bijvoorbeeld ook met het toestel langs één van onze KPN winkels gegaan? Wellicht dat een collega daar eens kan meekijken en advies kan geven. Mocht je er daar niet uitkomen dan kan het toestel daar ook opgestuurd worden voor reparatie. Kun je hiermee verder?