Skip to main content

Hallo KPN-moderatoren,

als klant van KPN heb ik hierbij een vraag aan u.

Op de mobiel van mijn vrouw, een Samsung J6, Android versie 10, zie ik ineens een KPN app staan, versie 1.0, zie bijlage, die ik niet zelf geïnstalleerd heb.

De app is niet te verwijderen, maar alleen gedwongen te stoppen, maar blijft toch actief.

Als ik de app open zie ik het volgende staan:

KPN

Mobile Connect

Mijn KPN

Als ik op KPN klik gebeurt er niets.

Als ik op Mobile Connect klik, zie ik het volgende:

Mobile Connect

www.mijnmobileconnect.nl

Annuleren OK

Als ik op Mijn KPN klik, zie ik het volgende:

www.mijnkpn.com

Annuleren OK

Als ik de app aangeklikt houd kan ik het item selecteren, toevoegen aan start of de app info zien, bij het laatste zie je o.a. versie 1.0 staan onderaan en een rubriek gebruik met diverse details over mobiele gegeven, batterij, opslag en geheugen en een rubriek App instellingen met diverse details over meldingen, machtigingen e.d.

De app is NIET te verwijderen of uit te schakelen.

In de Play Store is de app niet te zien.

Dit gemeld aan het abuse-team, kon er niets mee en verwees me naar 0800 0402.

Dit nummer gebeld en de helpdeskmedewerker kende de app niet maar heeft een afspraak voor me gemaakt bij de lokale KPN-winkel morgen.

Daar wil ik niet op wachten en hoop op een eerdere reactie van het moderatieteam.

KPN-app ???

 

Update: ik weet al een gedeeltelijk antwoord, Mobile Connect blijkt een zakelijke toepassing te zijn en onderdeel van een Sim-tool-kit.

Ik begrijp alleen niet wat die app op een particulier mobiel nummer doet en hoe de app op mijn telefoon komt.

Maar ik laat het verder rusten. 

Topic kan gesloten worden.


Hoi Jan, 

Fijn dat het duidelijk is en vreemd dat het niet kan worden verwijderd. Maar zoals verzocht sluit ik het topic. :)