Skip to main content

Na een goed verlengingsvoorstel heb ik mijn internet/televisie abonnement verlengt samen met mijn mobiele nummer met toestel. Vorige week het toestel ontvangen, helaas in de verkeerde kleur. Na vele malen met de afdeling safe gesproken te hebben zijn er toezeggingen gedaan en zou ik terug gebeld worden. .Je raad het al….. niks meer gehoord. Vandaag zelf maar weer contact met KPN opgenomen en op advies van een KPN medewerker gevraagd naar de backoffice, zij zouden samen met mij naar een oplossing kunnen zoeken. Je raad het zeker alweer….. deze afdeling kan niks doen, u moet het toestel terug sturen waarna wij de verlening opnieuw kunnen doen. Dit proces neemt ongeveer 1,5 week in beslag en ben ik privé/zakelijk niet bereikbaar. Ben redelijk over de z..k, krijg namelijk van één afdeling vier antwoorden/verhalen en excuses. En een excuses, nou dacht het niet. Zou graag in contact willen komen met iemand binnen KPN die eens denkt aan de klant en niet aan het proces, daar is het namelijk allemaal fout gegaan. 

@MvanProosdij 

Jammer om je ervaring te horen maar wel goed dat je er melding van maakt op dit forum. Doorgaans reageert een moderator (KPN-medewerker) binnen 24 uur. Heb even geduld. Er zal zich vanzelf iemand melden en kijken wat hij/zij voor je kan betekenen.


Dank voor je snelle reactie…. heb er een beetje hard hoofd in maar laten we het hopen!


Hoi MvanProosdij, welkom op het forum! Goed dat je dit hier meldt. Heel jammer om te lezen dat je niet alleen een verkeerd toestel hebt ontvangen, maar vervolgens ook onduidelijk geïnformeerd bent.

Op het moment dat er een abonnement wordt afgesloten met toestel wordt het imeinummer van de telefoon die we verzenden daaraan gekoppeld. Dat kunnen we dan later niet meer aanpassen. Wat betekent dat als het toestel niet goed is, we die niet zomaar kunnen ruilen. Er is dan geen andere optie dan het toestel retourneren, waardoor de verlenging geannuleerd wordt. Nadat die annulering rond is (meestal een dag nadat we het toestel weer ontvangen hebben) kan de verlenging dan opnieuw worden ingevoerd met het juiste toestel. Daar is helaas niets aan te veranderen.

Je had hier dan ook gelijk bij je eerste contact met de klantenservice over geïnformeerd moeten worden. Daarvoor mijn excuses. Zou je jouw forumprofiel willen invullen en hier laten weten als je dat gedaan hebt? Dan kan ik wel de gesprekshistorie nakijken en de collega's voorzien van feedback hierover.


Beste Erik,

ik heb mijn profiel bijgewerkt.

 

ik blijf het erg vervelend vinden dat ik 4x met dezelfde afdeling heb gesproken en er steeds dingen zijn gezegd die door een collega weer worden tegengesproken. Ik zit nu waarschijnlijk een 1,5 week zonder telefoon en ben dus privé/zakelijk niet bereikbaar. Het toppunt was het gesprek van gisteravond. Meneer had het alleen over regeltje en dat het probleem echt bij mij lag ondanks dat de persoon die mij abonnement heeft verlengt het verkeerde toets heeft geselecteerd. Daarbij komt dat ik wel de factuur heb ontvangen voor het toestel en ik vanaf 11-02 een veel duurder abonnement heb dan ik heb afgesloten. Excuses of een gebaar voor het onmacht kwam niet in zijn woordenboek voor… echt de rest van de avond gefrustreerd geweest. Wat een verschil met de afdeling internet/tv, zij denken tenminste in oplossingen en niet in regeltjes. Mag ik nog iets van kon verwachten voor al dit ongemak?


Dank voor de gegevens, MvanProosdij. Ik zie hier dat we het verkeerde toestel vandaag in goede orde weer in ontvangst hebben genomen. De terugbetaling van de kosten voor het toestel is ook al klaargezet dus dat krijg je met een dag of wat op je rekening terug. Betekent dat nu ook de herverlenging kan gaan gebeuren. Had je daar al contact over gehad? Ik wil namelijk voorstellen dat we dat eerst regelen (en dat moet dan of met de collega's van verlengingen, of via je MijnKPN, verlengen kan niet via het forum), en daarna kijken wat we verder kunnen doen aan wat er is gebeurd.

 


Graag gedaan! vanmiddag bericht ontvangen dat het toestel was ontvangen. Gelijk contact met de afdeling safe opgenomen om mijn abonnement opnieuw af te verlengen. Maar of de goden er mee spelen kreeg ik een wel erg amicale medewerker aan de lijn. Aangegeven welk abonnement ik had afgesloten echter kon hij dit aanbod niet doen en kwam op een hoger maand bedrag dan eind januari. Meneer kon dit op geen enkele manier oplossen en zij dat ik maar contact moest op te nemen met de KPN Backoffice Sales (0800-0402). Nummer gebeld en zou met de afdeling doorverbonden worden maar kreeg weer de afdeling safe… maar tot mijn grote verbazing kreeg ik een dame aan de lijn die de tijd nam om in het systeem te zien dat er wel veel contactmomenten zijn geweest en had alle begrip voor alle frustraties en irritaties van de afgelopen 1,5 week. Ze heeft uiteindelijk het abonnement kunnen regelen met de kortingen zoals die eind januari waren afgesproken. Heb haar ook nog gecomplimenteerd op de wijze waarop het heeft opgepakt, kunnen veel collega’s wat van leren. Zojuist bericht ontvangen dat mijn toestel morgen wordt afgeleverd. Ben erg benieuwd wat je verder kunt doen want zo wens ik niet behandeld als trouwe klant van KPN. Zit zelf al ruim 25 jaar in de verkoop maar als ik mijn klanten op deze wijze behandel ben ze echt kwijt. Hoor graag van je. Groetjes en een fijn weekend, Michel