Skip to main content

Hallo,

Onderstaande ook telefonisch uitgelegd aan de klantenservice. Belofte om terug gebeld te worden wordt niet nagekomen. Vandaar maar via het forum. 

Ik heb al enige tijd een Kids Sim naast mijn reguliere abonnement. Dat werkt prima. Onlangs een extra Kids Sim abo toegevoegd (via mijn kpn mobiel account) en er is inderdaad een extra Kids Sim onder een nieuw abonnementsnummer gekomen én (en dat is de kern van het probleem) met een eigen start en einddatum van de maandelijkse data. Met andere woorden: de abonnementen in mijn gezin lopen niet synchroon en dat geeft problemen met MB’s delen. 
MB’s die ik deel op de eerste van de maand vanuit mijn hoofdabonnement, vervallen op de 10e bij het laatst aangeschafte Kids Sim abonnement, omdat voor dat abonnement de nieuwe maand op de 10e ingaat. MB’s die ik bijvoorbeeld op de 25e deel vanaf het nieuwe Kids Sim abonnement vervallen op 1e, omdat voor mijn hoofdabonnement dan een nieuwe maand ingaat. Dit is uiterst onpraktisch. Ik verlies altijd MB’s op deze manier omdat ik altijd rekening moet houden met twee vervaldata per maand. 

De telefonische klantenservice begreep dit, zou het uitzoeken en mij terugbellen, maar ja…

Misschien kan een KPN medewerker op dit forum mij uit de brand helpen?
 

Allereerst: KPN gaat hier niets aan doen. Het is onmogelijk om de datums aan te passen.

Het zou zo moeten zijn dat de data de geldigheidsduur van het oorspronkelijke abonnement behoud. U deelt nogal wat heel en weer begrijp ik. Dan word het allemaal erg onoverzichtelijk. Maar data hoort pas te vervallen als het oorspronkelijke abonnement waar de data vandaan komt een nieuwe bundel krijgt.

Als u denkt dat het niet werkt zoals het hoort te werken, kunt u dit dan door middel van schermafdrukken van de MijnKPN app laten zien?