Skip to main content

Hoe log ik op mijn mobiel in met Kpn in Portugal 

 

Hallo @Noutlot, welkom op ons forum.

Wat bedoel je precies met inloggen op jouw mobiel in Portugal? Wil je inloggen op MijnKPN? Dat kan gewoon via de MijnKPN app wanneer je toegang hebt tot wifi of via data roaming. Of wil je juist weten hoe je gebruik kunt maken van jouw data in Portugal? Lees dan onze pagina over bellen, sms’en en internetten binnen de EU. Om gebruik te kunnen maken van jouw data in het buitenland is het belangrijk om data roaming aan te zetten. Instructies voor het aanzetten van data roaming vind je in onze online toestelhulp.


Hallo, ik heb van alles al geprobeerd. Maar zodra ik over de grens was had ik geen internet meer. En bellen kon ook niet heb een IPhone 11. Alles volgens het boekje gedaan. 


Als je over de grens ineens geen data meer kunt gebruiken, betekent dit dat roaming niet aan staat. Ik wil je daarom vragen dit allereerst in jouw toestel zelf te controleren. Je kunt hiervoor de toestelhulp uit mijn vorige bericht gebruiken of je kunt Apple's hulp bij roaming problemen raadplegen.

Werkt het hierna nog niet, dan wil ik je vragen je profiel aan te vullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer. Jouw mobiele nummer kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je een seintje als je jouw profiel hebt ingevuld? Dan kan ik voor je nakijken of alles achter de schermen goed staat.


Ik heb mijn gegevens ingevuld


Bedankt voor het invullen van je profiel.

Ik heb gelijk even gekeken. Ik zag alleen een blokkade op inkomende gesprekken tijdens roaming. Deze blokkade heb ik opgeheven. Je zou nu in ieder geval weer gebeld moeten kunnen worden. Verder zie ik geen blokkade op gebruik van data roaming in het buitenland. We heb ik één instelling nog aangepast in de hoop dat dit gaat helpen. Mocht het nog steeds niet werken, dan raad ik je aan Apple's hulp bij roaming problemen te raadplegen.


Ik ben sinds gisteren weer terug in Nederland. Denk misschien heeft het te maken dat ik mijn simkaart van Telfort eruit moest halen en een nieuwe simkaart van KPN in mijn telefoon moest doen. Ik ben jaren bij Telfort en ben niet blij metKPN.

jullie worden bedankt.


Ik vind het jammer om te lezen dat je niet tevreden bent met KPN. :slight_frown: Ik heb nog even in het systeem gekeken en zie dat je sinds 7 oktober een nieuwe simkaart hebt. Als je nog een oude simkaart gebruikte, dan kan het inderdaad zijn dat die voor problemen zorgde, zeker als je ook in Nederland nog probleem ervaarde. Heb je nu de nieuwe simkaart in gebruik genomen? Mocht je in de toekomst toch weer tegen problemen aanlopen, trek dan gerust opnieuw aan de bel. We kunnen dan altijd opnieuw kijken wat het probleem kan zijn.


Ik heb de simkaart weken voor ik naar Portugal ging al van de KPN in mijn telefoon zitten. En geregisseerd. Maak me zorgen want als ik naar zuid afrika vertrek zit ik misschien ook weer zonder telefoon. In Portugal reisde ik zonder telefoon en als er wat was gebeurd kon ik niemand bereiken. Nee ben er niet blij mee.


Dat snap ik heel goed, je wilt ook gewoon bereikbaar zijn. Je hebt de nieuwe simkaart dus in gebruik genomen, dat is goed. Nogmaals: achter de schermen zijn geen blokkades actief, je zou dus gewoon moeten kunnen internetten in het buitenland. Mocht het nou niet werken als je in Zuid Afrika bent, neem dan vooral opnieuw contact met ons op. We kunnen dan samen op zoek naar een oplossing. Op dit moment is het lastig om te onderzoeken waar het probleem zit, omdat je weer in Nederland bent. We zullen daarom moet afwachten tot je weer in het buitenland bent.