Skip to main content

Ja, hier zijn al meer topics van, maar geen oplossing. KPN weigert een goede oplossing te bieden.

 

Probleem: ik zit momenteel op de camping en gebruik mijn mobiel onbeperkt internet. KPN hoeft niet te vragen waarom, gaat ze niks aan. KPN hoeft geen alternatief aan te dragen, ik heb expres ONBEPERKT gevraagd.

 

NU blijkt dat als ik 5GB heb gebruikt, ineens mijn internet tot 0,01% te zijn gereduceerd. Ja, ik weet dat je 1Gb pakketten kan toevoegen, dus ik ga naar de TRAGE app waar ik nog net kan inloggen, maar verder niks. Dat komt zeker doordat internet nauwelijks meer werkt. Dus aangraven lukt niet!

Nu maar even een andere telefoon met beperkte data als access point gemaakt alleen maar om zo'n bundel aan te vragen. Het moet toch niet gekker worden!

 

Kortom: ik heb ONBEPERKT, dat heeft KPN alsnog beperkt. Vervolgens geeft KPN een mogelijkheid om extra BEPERKTE 1Gb pakketten toe te voegen, maar BLOKKEERT die mogelijkheid doordat haar verschrikkelijk trage app dit niet toestaat op traag internet.

 

Mijn oplossing: geeft mij ONBEPERKT internet, van mijn part 100GB per dag, of 1TB per dag of wat dan ook, niet slechts 5GB!

KPN, hebben jullie een betere oplossing?

 

Het kan ook dmv een sms dan heb je dat probleem niet.


Als je wilt activeren met sms, stuur je NL1000 AAN naar 1266.


Als je wilt activeren met sms, stuur je NL1000 AAN naar 1266.

Dank je. Dit is natuurlijk geen oplossing halverwege een online vergadering


Als je wilt activeren met sms, stuur je NL1000 AAN naar 1266.

Dank je. Dit is natuurlijk geen oplossing halverwege een online vergadering

Wil je dan zeggen dat je er overdag al 5GB doorheen gejaagd hebt?

Begin je dan de dag met een uurtje of twee televisie kijken?

Bij alle in Nederland geleverde unlimited abonnementen geldt een dagtegoed van 5GB (T-Mobile 8GB) met onbeperkt gratis extra 1GB bundels (T-Mobile 2GB).


Inderdaad, om 10:30 er doorheen na wat besprekingen met collega's. Blijkbaar is kpn niet geschikt voor Microsoft teams, zelfs de niet-zo-onbeperkt


Inderdaad, om 10:30 er doorheen na wat besprekingen met collega's. Blijkbaar is kpn niet geschikt voor Microsoft teams, zelfs de niet-zo-onbeperkt

Wat een onzin. 

Microsoft Teams verbruikt voor Group Video Calling zo'n 0,5 à 1 Mbps en bij HD Group Video Calling zo'n 1 à 2 Mbps. Zelfs met die hoogste beeldkwaliteit duurt het zo'n 5:40 uur voordat die 5GB verbruikt zijn. Jullie beginnen blijkbaar heel erg vroeg en vergaderen heel erg lang. :wink:


Thuiswerken doe je gewoon op een vaste aansluiting. Niet op een mobiel abonnement. Dat is daar helemaal niet bedoelt engeschikt voor.


Inderdaad, om 10:30 er doorheen na wat besprekingen met collega's. Blijkbaar is kpn niet geschikt voor Microsoft teams, zelfs de niet-zo-onbeperkt

@Arco waarom doe je het dan niet op jou vaste internetaansluiting? Dan heb je die beperking niet, verder als het echt onbeperkt zou zijn en iedereen gaat het doen, dan raakt het GSM netwerk overbelast.


Thuiswerken doe je gewoon op een vaste aansluiting. Niet op een mobiel abonnement. Dat is daar helemaal niet bedoelt engeschikt voor.

Je kunt prima thuiswerken met zo'n unlimited abonnement, dat hoeft geen enkel probleem te zijn.

En als de gebruikte toepassingen dan ook nog eens "in the coud" draaien op bijvoorbeeld een Citrix server dan is het helemaal "a piece of cake".


Inderdaad, om 10:30 er doorheen na wat besprekingen met collega's. Blijkbaar is kpn niet geschikt voor Microsoft teams, zelfs de niet-zo-onbeperkt

@Arco waarom doe je het dan niet op jou vaste internetaansluiting? Dan heb je die beperking niet, verder als het echt onbeperkt zou zijn en iedereen gaat het doen, dan raakt het GSM netwerk overbelast.

Er zijn mensen die een mobiel onbeperkt data abonnement afsluiten voor € 27,50 en dan hun vaste abonnement stopzetten. Lekker goedkoop denken ze. 


Er zijn mensen die een mobiel onbeperkt data abonnement afsluiten voor € 27,50 en dan hun vaste abonnement stopzetten.

En dat is nu precies waarom er met zo'n dagtegoed van 5GB en extra bundels van 1GB gewerkt wordt.


Dan vindt ik dat KPN moet stoppen met het woordje “onbeperkt”, mensen zien onbeperkt als dat je internetbundel niet op gaat. Dus onbeperkt is dus niet onbeperkt online, zit je Netflix te kijken, stopt ie ermee omdat 5 GB op is. 

Dus van het woordje “onbeperkt” moeten we dan eigenlijk af. Dan is het voor de klanten ook duidelijk.


Dan vindt ik dat KPN moet stoppen met het woordje “onbeperkt”, mensen zien onbeperkt als dat je internetbundel niet op gaat. Dus onbeperkt is dus niet onbeperkt online, zit je Netflix te kijken, stopt ie ermee omdat 5 GB op is. 

Dus van het woordje “onbeperkt” moeten we dan eigenlijk af. Dan is het voor de klanten ook duidelijk.

Het probleem is dat de concurrent precies hetzelfde aanbied. Die noemt het ook onbeperkt/unlimitid. 


Dan vindt ik dat KPN moet stoppen met het woordje “onbeperkt”, mensen zien onbeperkt als dat je internetbundel niet op gaat. Dus onbeperkt is dus niet onbeperkt online, zit je Netflix te kijken, stopt ie ermee omdat 5 GB op is. 

Dus van het woordje “onbeperkt” moeten we dan eigenlijk af. Dan is het voor de klanten ook duidelijk.

Het probleem is dat de concurrent precies hetzelfde aanbied. Die noemt het ook onbeperkt/unlimitid. 

En dat vind ik dus misleidende reclame. 😉


Dan vindt ik dat KPN moet stoppen met het woordje “onbeperkt”, mensen zien onbeperkt als dat je internetbundel niet op gaat. Dus onbeperkt is dus niet onbeperkt online, zit je Netflix te kijken, stopt ie ermee omdat 5 GB op is. 

Dus van het woordje “onbeperkt” moeten we dan eigenlijk af. Dan is het voor de klanten ook duidelijk.

En toch is het onbeperkt internet waarbij er zeer terecht met een dagtegoed en extra bundels gewerkt wordt.

Als je onbeperkt spareribs gaat eten bij restaurant de Beren dan zal je de ober af en toe ook om een nieuw portie moeten vragen. :wink:

Alleen in een restaurant in Keulen was de Kölsch (bier) echt onbeperkt en werd je voorzien van een nieuw glas zodra je de vorige bijna leeg had. Gelukkig was mijn hotel ook dichtbij.


En toch is het onbeperkt internet waarbij er zeer terecht met een dagtegoed en extra bundels gewerkt wordt.

En toch vind ik dat niet onbeperkt, in mijn ogen is onbeperkt dat je er niet over na moet denken dat je je bundel moet opwaarderen naar 1 GB iedere keer. Je zal maar Netflix kijken. (Nu doe ik dat gewoon op het vaste netwerk) 


Tot je in een druk gebied woont waar iedereen onbepeekt heeft en je bijna geen veebindingssnelheid meer krijgt omdat iedereen zonder na te denken onbeperkt aan het streamen is, kwam pas nog een topic tegen van een plaatsje in zeeland waar alles instorte op een vakantiepark.

Heeft een reden dat je moet aanvullen, de enige drempel die er is om iedereen een beetje te laten gebruiken ipv misbruiken.


Hoi allemaal. 

Ik zie dat de discussie aardig op loopt en ik wil mij er graag even in mengen. Een onbeperkt mobiel abonnement is niet bedoeld ter vervanging van een traditionele vaste aansluiting. Om misbruik en buitensporig verbruik te voorkomen is daarom een dag limiet ingesteld van 5GB met de mogelijkheid tot opwaarderen van 1GB per keer. Onbeperkt is wel echt onbeperkt, je mag zo vaak opwaarderen als je wilt.  (Zoals @wjb WJB al heeft aangegeven is dit overigens bij alle providers zo, om vergelijkbare redenen) De makkelijkste manier van opwaarderen is zoals @RBxx  al aan gaf met een SMS NL1000 AAN naar 1266. Dit kan echter alleen als jij al door je 5GB bundel heen bent. 


@Hanna_ sorry hoor, wat een onzin! Je biedt onbeperkt aan, geef dat dan ook.

Of het gebruikt wordt ter vervanging van een vaste lijn zou jullie niet mogen interesseren.

Biedt dan een onbeperkt aan aan jullie klanten die ook een vaste lijn hebben en noem het voor de overige klanten niet Onbeperkt.

Ik werk soms vanuit de camping. Het is dus niet ter vervanging van een vaste lijn, maar als enige lijn naar het internet. EN DIE IS DUS NIET ONBEPERKT.

Pas de naam aan of geef mij (als klant met vaste lijn) daadwerkelijk onbeperkt, als alternatief geef ik dit als klacht door aan de reclame code commissie.


Je kunt het er niet mee eens zijn maar dit stond gewoon vermeld in de algemene voorwaarden. Succes bij de reclame code commissie.


 Of het gebruikt wordt ter vervanging van een vaste lijn zou jullie niet mogen interesseren.

Wow, wil jij dat de onbeperkt databundel betaalbaar blijft?

Ik denk dat jou antwoord "ja" zal zijn en dat is nu precies waarom er met dagtegoeden en extra bundels gewerkt wordt. Bij onze oosterburen zien we één abonnement waar geen extra bundels aangevraagd hoeven te worden maar dan spreken we ineens ook over een prijs van ruim €80,- per maand. Als er geen dagtegoed en extra bundels gebruikt zouden worden dan zouden er waarschijnlijk best veel "cord-cutters" zijn die hun abonnement voor de vaste aansluiting zullen opzeggen met twee dingen als gevolg:

1) Minder inkomsten. (Dus gaat de prijs omhoog)

2) Zwaardere belasting en waarschijnlijk zelfs overbelasting van het 4G netwerk.

 

Ik werk soms vanuit de camping. Het is dus niet ter vervanging van een vaste lijn, maar als enige lijn naar het internet. EN DIE IS DUS NIET ONBEPERKT.

Die is wel onbeperkt alleen zal je na 5GB wel extra bundels moeten aanvragen.

Je kunt overigens overwegen om naar T-Mobile over te stappen, zij hanteren een dagtegoed van 8GB en eztra bundels van 2GB.

 

Pas de naam aan of geef mij (als klant met vaste lijn) daadwerkelijk onbeperkt, als alternatief geef ik dit als klacht door aan de reclame code commissie.

Moet het berenrestaurant bij ons in het dorp dan ook stoppen met de reclame voor onbeperkt spareribs eten want ook daar moet je de ober om een extra portie vragen als je nog niet uitgegeten bent. :wink:

Je maakt geen schijn van kans bij de reclame code commissie.


Laat die spareribs maar achterwege, eer dat je die op kan zijn ze koud, wat een belachelijke vergelijking. 
ik heb verdorie een vast lijn naar kan die dus niet elders gebruiken. 
 En hou ook eens op om 10x per dag een bundel te vragen onbeperkt te noemen. Dat is het gewoon niet! 
 


Haha dat is het dus wel @Arco 😂


En hou ook eens op om 10x per dag een bundel te vragen onbeperkt te noemen. Dat is het gewoon niet! 

Dat is het dus wel maar goed, daar kunnen we lang over discussiëren, het zal toch echt niet anders gaan worden tenzij jij bereid bent om zeer diep in de buidel te gaan tasten. (Zie mijn vorige bericht.)

Wat doe je allemaal om op één dag er meer dan 15GB doorheen te jagen.

En als ik het goed heb krijg je bij 80% verbruik al een smsje en kan je een extra bundel van 1 GB aanvragen.

Ik hoop dat KPN het voorbeeld van T-Mobile zal volgen en het dagtegoed en extra bundels ook zal oprekken naar 8GB en 2GB.


Het kan ook dmv een sms dan heb je dat probleem niet.

Nou komt het mooie... Vandaag heb ik voor de tweede keer dat die sms activering dus ook niet werkt. Ik heb hier al een keer over gebeld. Uren lang door een troubleshoot heen gehaald.... Paar uur later deed hij het weer. Echt kansloos dit. Betaal je dan 70e per maand voor.