Skip to main content

Ja, hier zijn al meer topics van, maar geen oplossing. KPN weigert een goede oplossing te bieden.

 

Probleem: ik zit momenteel op de camping en gebruik mijn mobiel onbeperkt internet. KPN hoeft niet te vragen waarom, gaat ze niks aan. KPN hoeft geen alternatief aan te dragen, ik heb expres ONBEPERKT gevraagd.

 

NU blijkt dat als ik 5GB heb gebruikt, ineens mijn internet tot 0,01% te zijn gereduceerd. Ja, ik weet dat je 1Gb pakketten kan toevoegen, dus ik ga naar de TRAGE app waar ik nog net kan inloggen, maar verder niks. Dat komt zeker doordat internet nauwelijks meer werkt. Dus aangraven lukt niet!

Nu maar even een andere telefoon met beperkte data als access point gemaakt alleen maar om zo'n bundel aan te vragen. Het moet toch niet gekker worden!

 

Kortom: ik heb ONBEPERKT, dat heeft KPN alsnog beperkt. Vervolgens geeft KPN een mogelijkheid om extra BEPERKTE 1Gb pakketten toe te voegen, maar BLOKKEERT die mogelijkheid doordat haar verschrikkelijk trage app dit niet toestaat op traag internet.

 

Mijn oplossing: geeft mij ONBEPERKT internet, van mijn part 100GB per dag, of 1TB per dag of wat dan ook, niet slechts 5GB!

KPN, hebben jullie een betere oplossing?

 

Thuiswerken doe je gewoon op een vaste aansluiting. Niet op een mobiel abonnement. Dat is daar helemaal niet bedoelt engeschikt voor.

Zijn jullie echt zo blind? Die man zegt hij zit op de camping toch?


Dan vindt ik dat KPN moet stoppen met het woordje “onbeperkt”, mensen zien onbeperkt als dat je internetbundel niet op gaat. Dus onbeperkt is dus niet onbeperkt online, zit je Netflix te kijken, stopt ie ermee omdat 5 GB op is. 

Dus van het woordje “onbeperkt” moeten we dan eigenlijk af. Dan is het voor de klanten ook duidelijk.

Ja en de quote eindeloos films en online gamen ook!!! Is echt misleiding dit.   Ik had om die reden onbeperkt genomen, want ik had een hele slechte wifi verbinding waar ik woonde. En nu ben ik verhuisd en is de wifi én kabel zelfs nog slechter en sterker nog KPN noch Ziggo kunnen hier vaste verbinding leveren! Dus ik ben wel afhankelijk van m'n mobiele data wil ik een keer een game van 50gb downloaden ........ik probeer momenteel GTA 5 die is zelfs 100gb.    Dat is dus 50x die extra bundel activeren (het zijn tegenwoordig 2gb bundels scheelt iig wel iets).   Leuk hoor. Maar niet heus.Ik betaal wel 70 euro per maand voor m'n mobiele abonnement. Dus. Inclusief toestel verzekering maargoed dan nog, mogen ze wel wat voor terug doen.  Ben al jaren lang klant bij KPN. Nooit echt klachten gehad maar dit vind ik wel slecht.

En begrijp me niet verkeerd ik kan best nog begrijpen dat er anders misbruik van wordt gemaakt en daarom moeten we steeds een bundel activeren, maar mijn probleem is nu dat die bundel geen eens meer geactiveerd wordt en ik moet nu weer gaan wachten tot zondag voordat de klantenservice bereikbaar is om m'n internet weer aan de praat te krijgen..... Jammer van m'n zaterdagavond.!     Was dus in ieder geval niet eindeloos het eindigde ongeveer om iets na twaalf uur.

En ik heb absoluut geen zin om weer zo'n gast aan de telefoon te krijgen die zegt dat ik m'n telefoon moet herstarten en als dat niet lukt de sim kaart eruit en erin blabla is gewoon zelfde verhaal als vorige keer dit. Zit ergens een storing in die extra bundels activeren.    En krijg ik nog zo'n verwaande opmerking "u gebruikt wel 30gb per dag zie ik" ......ja dus?!?? Daarom heb ik toch ook onbeperkt genomen, welk gedeelte van ik kan geen vaste aansluiting krijgen op mijn adres begrijp je niet dan? 


 Of het gebruikt wordt ter vervanging van een vaste lijn zou jullie niet mogen interesseren.

Wow, wil jij dat de onbeperkt databundel betaalbaar blijft?

Ik denk dat jou antwoord "ja" zal zijn en dat is nu precies waarom er met dagtegoeden en extra bundels gewerkt wordt. Bij onze oosterburen zien we één abonnement waar geen extra bundels aangevraagd hoeven te worden maar dan spreken we ineens ook over een prijs van ruim €80,- per maand. Als er geen dagtegoed en extra bundels gebruikt zouden worden dan zouden er waarschijnlijk best veel "cord-cutters" zijn die hun abonnement voor de vaste aansluiting zullen opzeggen met twee dingen als gevolg:

1) Minder inkomsten. (Dus gaat de prijs omhoog)

2) Zwaardere belasting en waarschijnlijk zelfs overbelasting van het 4G netwerk.

 

 

 

 

 

:wink:

Flauwekul, want een vaste lijn is altijd nog veel sneller. Als het glasvezel is tenminste. Maar ook de snelste via coax is nogsteeds sneller dan mobiele data.

 

Probeer maar eens te gamen via een cloud gaming service zoals GeForce Now, dat gaat je niet lukken met mobiele data. Consumeert makkelijk 20gb per uur, en vereist absolute laagste latency, die je momenteel alleen met glasvezel kwaliteit kunt behalen. Via de Ziggo giganet kan het nog net als je via kabel speelt met 50mbps bandbreedte en een ping van minder dan 15 kunt halen is het nog speelbaar.    

Alleen al om deze reden zullen ze altijd blijven verdienen aan bekabelde verbinding.

 


En hou ook eens op om 10x per dag een bundel te vragen onbeperkt te noemen. Dat is het gewoon niet! 

Dat is het dus wel maar goed, daar kunnen we lang over discussiëren, het zal toch echt niet anders gaan worden tenzij jij bereid bent om zeer diep in de buidel te gaan tasten. (Zie mijn vorige bericht.)

Wat doe je allemaal om op één dag er meer dan 15GB doorheen te jagen.

En als ik het goed heb krijg je bij 80% verbruik al een smsje en kan je een extra bundel van 1 GB aanvragen.

Ik hoop dat KPN het voorbeeld van T-Mobile zal volgen en het dagtegoed en extra bundels ook zal oprekken naar 8GB en 2GB.

 

 

 

Wat doe je met meer dan 15gb per dag? Nou hier komt het;. Ik ben muziek producer, als ik een muziek video maak zijn die gemiddeld tegen de 1gb.  Hiervoor download ik het film en geluid materiaal wat ik verwerk in m'n nummer met bijhorende videoclip, daarbij heb ik ook meestal via YouTube naar een aantal video's zitten kijken om stukjes inspiratie op te doen en te zoeken naar het juiste materiaal; zit ik al ongeveer laten we zeggen tegen de 3gb verbruik.

Dan heb ik mijn muziek af en ga ik het uploaden, in cloud opslag, YouTube, Facebook, SoundCloud, Instagram, tiktok, maar om het op Instagram en tiktok te zetten moet ik het ook nog eens downloaden op mijn mobiel,  en daarna moet ik nog gaan controleren of het overal goed op staat...... Reken uit; 7 keer uploaden en daarna nog ongeveer 3 keer om na te controleren, zit ik meestal wel op 13gb in één sessie.    

Daglimiet KPN onbeperkt; 8gb.  Dus meestal moet ik dan een bundel en soms meerdere activeren.      Opzich niet erg.  Maar als ik dan aan het einde van m'n werkdag ook nog wil ontspannen betekent dat weer voor elk filmpje of iets een bundel meerdere malen activeren. En dat is best hinderlijk, al helemaal als ik dan ook nog eens iets van 50gb wil downloaden zoals ik eerder zei een nieuw spel.....   Nou ik vind alles best ik ben niet te lui om een sms te sturen, maar noem het dan inderdaad geen "eindeloos films kijken en gamen" want dat is het echt niet op deze manier.

 


Thuiswerken doe je gewoon op een vaste aansluiting. Niet op een mobiel abonnement. Dat is daar helemaal niet bedoelt engeschikt voor.

Zijn jullie echt zo blind? Die man zegt hij zit op de camping toch?

Ja ... en dat is de verkeerde plek voor thuiswerken 😉


En hou ook eens op om 10x per dag een bundel te vragen onbeperkt te noemen. Dat is het gewoon niet! 

Dat is het dus wel maar goed, daar kunnen we lang over discussiëren, het zal toch echt niet anders gaan worden tenzij jij bereid bent om zeer diep in de buidel te gaan tasten. (Zie mijn vorige bericht.)

Wat doe je allemaal om op één dag er meer dan 15GB doorheen te jagen.

En als ik het goed heb krijg je bij 80% verbruik al een smsje en kan je een extra bundel van 1 GB aanvragen.

Ik hoop dat KPN het voorbeeld van T-Mobile zal volgen en het dagtegoed en extra bundels ook zal oprekken naar 8GB en 2GB.

 

 

 

Wat doe je met meer dan 15gb per dag? Nou hier komt het;. Ik ben muziek producer, als ik een muziek video maak zijn die gemiddeld tegen de 1gb.  Hiervoor download ik het film en geluid materiaal wat ik verwerk in m'n nummer met bijhorende videoclip, daarbij heb ik ook meestal via YouTube naar een aantal video's zitten kijken om stukjes inspiratie op te doen en te zoeken naar het juiste materiaal; zit ik al ongeveer laten we zeggen tegen de 3gb verbruik.

Dan heb ik mijn muziek af en ga ik het uploaden, in cloud opslag, YouTube, Facebook, SoundCloud, Instagram, tiktok, maar om het op Instagram en tiktok te zetten moet ik het ook nog eens downloaden op mijn mobiel,  en daarna moet ik nog gaan controleren of het overal goed op staat...... Reken uit; 7 keer uploaden en daarna nog ongeveer 3 keer om na te controleren, zit ik meestal wel op 13gb in één sessie.    

Daglimiet KPN onbeperkt; 8gb.  Dus meestal moet ik dan een bundel en soms meerdere activeren.      Opzich niet erg.  Maar als ik dan aan het einde van m'n werkdag ook nog wil ontspannen betekent dat weer voor elk filmpje of iets een bundel meerdere malen activeren. En dat is best hinderlijk, al helemaal als ik dan ook nog eens iets van 50gb wil downloaden zoals ik eerder zei een nieuw spel.....   Nou ik vind alles best ik ben niet te lui om een sms te sturen, maar noem het dan inderdaad geen "eindeloos films kijken en gamen" want dat is het echt niet op deze manier.

 

Mss wordt het dan eens tijd voor een zakelijk data abo ipv een consumenten abo


Ik weet niet hoe het juridisch zit of dat hier afspraken over gemaakt zijn maar onbeperkt bij KPN is onbeperkt met een beperking. Je kunt echter wel van te voren je 2GB pakketjes kopen en die kun je dan allemaal die dag gebruiken. (10 stuks als ik snachts door wil gaan, aangezien ik las dat het niet kan tussen 3:00 en 6:00, een beetje vreemd). 

Maar als de 3.5Ghz band ook beschikbaar komt (en dat is waarschijnlijk helaas pas december 2023 echt in gebruik genomen kunnen worden). Met die snelheden die dan gehaald kunnen worden…
je zou natuurlijk ook elke ochtend 20 x 2 GB pakketjes te bestellen, dan krijg je er voor die dag 40g bij. begin 2024, telefoon zit aan AR bril via usb kabel of wifi 6 en daar wil je dan even mee door de stad lopen - dan is zo’n onderbreking wel een probleem… 

maar goed, volgens het boek The Metaverse and how it wil revolutionize everything zijn de BGP routeringen en de backbone ook nog niet klaar voor dat echte holodeck gevoel… 


 


KPN heeft een tijd terug e.e.a. verdubbeld. Voor iedereen die op een normale manier gebruik maakt van mobiel internet is het nu ruim voldoende. 
 

Unlimited Data in Nederland

Met Unlimited Data van KPN kun je in Nederland zo veel internetten, video's bekijken en posten als jij maar wilt. Gebruik je per dag meer dan 10 GB data? Dan kun je zo vaak je wilt 2 GB data toevoegen via sms of MijnKPN.

Unlimited Data in Europa

Per maand kun je maximaal 50 GB roamen in de EU. Gebruik je meer dan 50 GB? Dan verlagen we je internetsnelheid naar 64 Kb/s downloadsnelheid en 32 Kb/s uploadsnelheid, maar blijf je natuurlijk gewoon bereikbaar. Met een Extra Bundel internet je verder op de 4G of 5G snelheid die je gewend bent.

bron: 

https://www.kpn.com/shop/mobiel/sim-only/?data=onb#info