Skip to main content

Vandaag kom ik erachter dat ik geen MBs meer kan delen via de website van KPN.

Ik gebruik een Linux mobiele telefoon en daar stelt KPN geen app voor beschikbaar. Delen van MBs is daarom voor mij niet meer mogelijk. De telefoon bevalt mij prima en ik moet er niet aan denken om verplicht over te gaan naar een iPhone of Android (om alleen MBs te kunnen delen).

@KPN: is het juridisch toegestaan om een dienst zodanig significant aan te passen, waarbij functionaliteit voor een hele gebruikersgroep verloren gaat? Volgens mij vereist dit een nieuw contract/voorwaarden, wat ik niet heb gezien/ondertekend.

Ik zal de toezichthouder van KPN hiervan op de hoogte stellen, want ik verwacht dat KPN dit heel bewust heeft gedaan, ondanks dat ze weten dat niet iedereen een app kan of wil gebruiken.

Kennelijk ben ik niet de enige die met grote verbazing erachter komt dat MBs delen voor mensen die geen app willen/kunnen gebruiken onmogelijk is gemaakt door KPN:

Deze trend om een algemene website - die door iedereen te gebruiken is - te vervangen door applicatie die je alleen bij specifieke platformen/leverancier kan gebruiken, baart mij zorgen. Hierdoor wordt het internet steeds meer afhankelijk van een paar grote Big Tech partijen (Google en Android).


Hi @j_mulder, jammer om te horen dat je niet blij bent met deze verandering, gezien je gebruik van Linux maakt. Dank voor jouw feedback en input. 

MB's delen is sinds kort alleen mogelijk via de MijnKPN app. Het is inderdaad besproken in meerdere topics, zoals je hierboven noemt. Daarom hebben we navraag gedaan bij de collega’s die over de app gaan. Marcia heeft het in dit topic uitgelegd, ik zal haar antwoord voor het gemak hieronder citeren:

De collega's van de app zijn zich ervan bewust dat het op Linux niet werkt. KPN verkoopt zelf geen toestellen die op Linux draaien en mede daarom is het besluit genomen om dit niet voor Linux te ontwikkelen.

 

Het is een bewuste keuze, ik kan het helaas niet mooier maken. Mocht er iets veranderen, dan delen we het op het forum.


De collega's van de app zijn zich ervan bewust dat het op Linux niet werkt. KPN verkoopt zelf geen toestellen die op Linux draaien en mede daarom is het besluit genomen om dit niet voor Linux te ontwikkelen.

 

Het is een bewuste keuze, ik kan het helaas niet mooier maken. 

Het is ronduit belachelijk dat het niet meer mogelijk is MB's te delen met een linux telefoon puur vanwege het feit dat KPN die mogelijkheid uit de MijnKPN site gesloopt heeft.

Ik vraag me oprecht af of een abonnee geen recht heeft op het kunnen delen van MB's immers hij/zij voldoet ook met een linux telefoon volledig aan de voorwaarden voor het "husselvoordeel". Ik denk dan ook dat KPN hier in gebreke blijft en dat het wellicht tijd is om dit issue aan de geschillencommissie voor te leggen.


Er is ook nog steeds niet uitgelegd waarom KPN dit gedaan heeft.