Skip to main content

Hallo, 

Ik heb een abbonement bij KPN waarop mijn zoon de 0906 nummers heeft weten te deblokkeren via de klantenservice van kpn zelf.

Dat mag alleen als contractant zelf en ondanks die regel is het toch gelukt. 

Ik heb meerdere malen contact gehad met kpn en ze noemen steeds verschillende bedragen (2400,3400 en 4300 euro).

Ik had een klacht ingediend maar daar word niks mee gedaan. 

In de tussentijd wou ik een regeling treffen maar dat kon niet en opeens kreeg ik de melding dat ze me bij het bkr gingen melden en preventel terwijl ik gewoon alles wou regelen wat niet kon door hun. 

Ik heb alle namen genoteerd waarmee ik gesproken heb en ik eis een verklaring. Anders ga ik hier o.a mee naar tros radar enz. 

Ik vind het onwijs slecht van kpn dat ik niets met ze kon regelen kwa betalen en dat iedereen een ander bedrag noemt. 

Daarnaast kan ik al maanden niet mijn facturen Inzien op mijn kpn en dus ook niet weten wat de kosten waren. 

Ik heb geen goed woord hierover en vind het onwijs schandalig hoe jullie met je klanten omgaan! 

Goed dat je weer contact met ons opneemt, @Jacqueliene.

Ik heb jouw andere topics en de notities in onze systemen erbij gepakt om een goed beeld van de situatie te vormen. Als ik het goed begrijp, maakt jouw zoon gebruik van een abonnement dat op jouw naam staat. Jij hebt het bellen naar servicenummers laten blokkeren, maar jouw zoon heeft deze weer weten te deblokkeren. Zoals ook al in jouw vorige topic is besproken, mag alleen de contractant wijzigingen in het abonnement aanbrengen. Hoe dit heeft kunnen gebeuren, durf ik je niet te zeggen. Ik wil je alleen wel mijn excuses aanbieden. Dit had niet mogen gebeuren. Nu zit jij alleen nog wel met een hoge rekening.

Ik begrijp dat je al geprobeerd hebt om samen met ons tot een oplossing te komen. Nu heb je bericht gekregen dat er een BKR melding gemaakt wordt en dat Preventel hierbij betrokken wordt. Uit de notities van mijn collega's begrijp ik dat er is afgesproken dat het toestel eerst afgekocht gaat worden. Daarna zou er een slotnota komen. Vervolgens zou je samen met jouw zoon een betalingsregeling treffen. Dit zou pas kunnen vanaf de slotnota. Je geeft in jouw vorige topic aan dat het niet lukte met het aflossen van jouw toestel. Dat is natuurlijk erg jammer. Ik denk dat ik weet waardoor dit is gekomen. Op 6 november is het abonnement namelijk al beëindigd door mijn collega van de afdeling Collections. Mijn collega van de afdeling Klantreacties heeft dit vermoedelijk over het hoofd gezien en is zijn eigen pas gaan volgen. Dat is natuurlijk niet erg handig, want dat zorgt ervoor dat jij tegenstrijdige informatie krijgt.

Je geeft ook aan dat je het vervelend vindt dat je zoveel tegenstrijdig informatie over de hoogte van de kosten te hebben gekregen. Heel begrijpelijk, want je wilt graag weten waar jij en jouw zoon aan toe zijn. Op dit moment staat er een bedrag van ongeveer 3365 euro open. Volgende week krijg je de slotnota, welke nog eens ongeveer 1050 euro bedraagt. Daarmee komt het totale bedrag straks op iets meer dan 4300 euro uit. Zodra je deze factuur hebt ontvangen, kan je opnieuw telefonisch contact met ons opnemen en kunnen we een betalingsregeling met jouw zoon treffen. Hoe dit dan zal gaan met de BKR-registratie en overdracht naar Preventel durf ik je niet met zekerheid te zeggen, maar dit kun je uiteraard bespreken met mijn collega van de afdeling Collections.

Als laatste geef je ook aan jouw facturen niet inzichtelijk te hebben in MijnKPN. Ook hier kan ik je denk ik een verklaring voor geven. Jouw Thuis abonnement is gekoppeld aan het KPN ID jac******@live.nl. Het nummer dat jouw zoon gebruikt, is niet gekoppeld aan dit KPN ID, maar aan KPD ID lil*****@gmail.com. De facturen worden naar ditzelfde e-mailadres toegestuurd. Wil jij graag weer de facturen ontvangen? Dan zal je het nummer opnieuw moeten koppelen aan jouw KPN ID. Zie je het nummer van jouw zoon nog tussen jouw abonnementen staan? Dan is het goed om het nummer eerst los te koppelen en vervolgens opnieuw te koppelen aan jouw KPN ID.

Kort samengevat: Het abonnement is al beëindigd. Afkopen van het toestel en overzetten op naam van jouw zoon kan niet meer. De slotnota voor dit abonnement is al opgemaakt en krijg je rond 18 november. Het totale openstaande bedrag zal hierna rond de 4300 euro zijn. Wanneer je de factuur hebt ontvangen, kan je een betalingsregeling treffen via de afdeling Collection, te bereiken via 0800 0402.


Het totale openstaande bedrag zal hierna rond de 4300 euro zijn.

What?!?! :confounded:

Wie is de contractant voor dat mobiele abonnement?

Wie is de de persoon achter de KPD ID lil*****@gmail.com?

 

Wat betekent dat voor…

Zoals ook al in jouw vorige topic is besproken, mag alleen de contractant wijzigingen in het abonnement aanbrengen.

...en...

Denise_ schreef:

Dit had niet mogen gebeuren. Nu zit jij alleen nog wel met een hoge rekening.

...want persoonlijk denk ik niet dat KPN hier vrijuit gaat.

Zoals gesteld mag alleen de contractant wijzigingen aanbrengen en dat houdt mijns inziens in dat KPN zich had moeten vergewissen dat de doorgevoerde wijziging ook daadwerkelijk door de contractant is gedaan en niet door de zoon van de contractant.

 

Ik zou wel eens willen zien wat er gebeurt als je dit voor de rechter zou brengen.


@wjb Ik ben het helemaal met je eens. Er zijn hier steken laten vallen en dat had absoluut niet mogen gebeuren. Alleen de contractant, @Jacqueliene, mag wijziging aanbrengen in het abonnement. Haar zoon schijnt wijzigingen te hebben aangebracht via de telefonische klantenservice. Wie dit precies heeft gedaan, weet ik niet. Maar ik ben het ook zeker met je eens dat we hier wat verder mee moeten doen. Er is met mijn collega van de Klachtenafdeling al één en ander besproken over de afhandeling hiervan. Mijn collega heeft een aanbod gedaan, met betrekking tot een deel van de kosten. Ik zie echter dat deze klacht is gesloten. Ik wil daarom voorstellen om opnieuw een klacht in te dienen, omdat ik niet bevoegd ben om hier verder bij te helpen. Ga je daarmee akkoord, @Jacqueliene? Mijn collega en jij kunnen dan verder in gesprek over de kosten.


Hoi @Jacqueliene ,

 

Het totale openstaande bedrag zal hierna rond de 4300 euro zijn.

What?!?! :confounded:

Wie is de contractant voor dat mobiele abonnement?

Wat betekent dat voor…

Zoals ook al in jouw vorige topic is besproken, mag alleen de contractant wijzigingen in het abonnement aanbrengen.

...en...

Denise_ schreef:

Dit had niet mogen gebeuren. Nu zit jij alleen nog wel met een hoge rekening.

Ik zou wel eens willen zien wat er gebeurt als je dit voor de rechter zou brengen.

Ik ook

Hoe wordt identiteitsfraude gepleegd?

Iemand maakt illegaal gebruik van uw persoonsgegevens. Dit kan ook digitaal, bijvoorbeeld door uw pincode of inloggegevens te gebruiken. De fraudeur gebruikt uw persoonsgegevens bijvoorbeeld om producten en diensten te krijgen op uw naam. Of om een bankrekening te openen of een creditcard aan te vragen. U komt er meestal pas achter dat u het slachtoffer bent van identiteitsfraude, als u rekeningen of boetes krijgt waarvan u niets afweet.
BRON: Identiteitsfraude


Natuurlijk is er bij KPN wèl bekend wie bij KPNdie wijziging heeft doorgevoerd op verzoek van de betreffende zoon, alles wordt tegenwoordig tot in den treure gelogd.

Zowel KPN is fout alsmede de zoon van de contractant, misschien de contractant zelf ook wel een beetje als deze persoonlijke KPN-account-info aan de zoon heeft gegeven of dat de zoon eenvoudig bij de persoonlijke KPN-accountgegevens van de contractant kon komen.

Echt een zaak voor de rechter als contractant en KPN er samen niet uit komen.

 

 


@Denise_, Dank je voor jouw openhartige antwoord. Ik hoop oprecht dat er een voor alle partijen acceptabele oplossing gevonden kan worden.


Als het hier een minderjarige zoon betreft dan denk ik dat KPN zeker aan het kortste eind zal trekken. In ieder geval voor het grootste deel van de kosten.


Het totale openstaande bedrag zal hierna rond de 4300 euro zijn.

What?!?! :confounded:

Wie is de contractant voor dat mobiele abonnement?

Wie is de de persoon achter de KPD ID lil*****@gmail.com?

 

Wat betekent dat voor…

Zoals ook al in jouw vorige topic is besproken, mag alleen de contractant wijzigingen in het abonnement aanbrengen.

...en...

Denise_ schreef:

Dit had niet mogen gebeuren. Nu zit jij alleen nog wel met een hoge rekening.

...want persoonlijk denk ik niet dat KPN hier vrijuit gaat.

Zoals gesteld mag alleen de contractant wijzigingen aanbrengen en dat houdt mijns inziens in dat KPN zich had moeten vergewissen dat de doorgevoerde wijziging ook daadwerkelijk door de contractant is gedaan en niet door de zoon van de contractant.

 

Ik zou wel eens willen zien wat er gebeurt als je dit voor de rechter zou brengen.

Wat ik hier vreemd vind is dat de contractant een vrouw is en haar zoon kan wijzigingen aan brengen.

Mij lijkt het dat als je een mannen / jongens stem hoort terwijl de contractant een vrouw is er toch wel een paar alarm bellen zouden moeten gaan rinkelen.


Hallo @arie61 , mijn abo's staan historisch op naam van mijn vrouw, alleen regel ik alles aangaande de abo's. Als ik dan bel zeg ik altijd dat het abo op naam van mijn vrouw staat ze vragen dan een paar specifieke dingen die alleen ik kan weten en word ik verder geholpen, men heeft nog nooit aan mij gevraagd, mag ik uw vrouw even spreken ter verificatie.

 


Goed dat je weer contact met ons opneemt, @Jacqueliene.

Ik heb jouw andere topics en de notities in onze systemen erbij gepakt om een goed beeld van de situatie te vormen. Als ik het goed begrijp, maakt jouw zoon gebruik van een abonnement dat op jouw naam staat. Jij hebt het bellen naar servicenummers laten blokkeren, maar jouw zoon heeft deze weer weten te deblokkeren. Zoals ook al in jouw vorige topic is besproken, mag alleen de contractant wijzigingen in het abonnement aanbrengen. Hoe dit heeft kunnen gebeuren, durf ik je niet te zeggen. Ik wil je alleen wel mijn excuses aanbieden. Dit had niet mogen gebeuren. Nu zit jij alleen nog wel met een hoge rekening.

Ik begrijp dat je al geprobeerd hebt om samen met ons tot een oplossing te komen. Nu heb je bericht gekregen dat er een BKR melding gemaakt wordt en dat Preventel hierbij betrokken wordt. Uit de notities van mijn collega's begrijp ik dat er is afgesproken dat het toestel eerst afgekocht gaat worden. Daarna zou er een slotnota komen. Vervolgens zou je samen met jouw zoon een betalingsregeling treffen. Dit zou pas kunnen vanaf de slotnota. Je geeft in jouw vorige topic aan dat het niet lukte met het aflossen van jouw toestel. Dat is natuurlijk erg jammer. Ik denk dat ik weet waardoor dit is gekomen. Op 6 november is het abonnement namelijk al beëindigd door mijn collega van de afdeling Collections. Mijn collega van de afdeling Klantreacties heeft dit vermoedelijk over het hoofd gezien en is zijn eigen pas gaan volgen. Dat is natuurlijk niet erg handig, want dat zorgt ervoor dat jij tegenstrijdige informatie krijgt.

Je geeft ook aan dat je het vervelend vindt dat je zoveel tegenstrijdig informatie over de hoogte van de kosten te hebben gekregen. Heel begrijpelijk, want je wilt graag weten waar jij en jouw zoon aan toe zijn. Op dit moment staat er een bedrag van ongeveer 3365 euro open. Volgende week krijg je de slotnota, welke nog eens ongeveer 1050 euro bedraagt. Daarmee komt het totale bedrag straks op iets meer dan 4300 euro uit. Zodra je deze factuur hebt ontvangen, kan je opnieuw telefonisch contact met ons opnemen en kunnen we een betalingsregeling met jouw zoon treffen. Hoe dit dan zal gaan met de BKR-registratie en overdracht naar Preventel durf ik je niet met zekerheid te zeggen, maar dit kun je uiteraard bespreken met mijn collega van de afdeling Collections.

Als laatste geef je ook aan jouw facturen niet inzichtelijk te hebben in MijnKPN. Ook hier kan ik je denk ik een verklaring voor geven. Jouw Thuis abonnement is gekoppeld aan het KPN ID jac******@live.nl. Het nummer dat jouw zoon gebruikt, is niet gekoppeld aan dit KPN ID, maar aan KPD ID lil*****@gmail.com. De facturen worden naar ditzelfde e-mailadres toegestuurd. Wil jij graag weer de facturen ontvangen? Dan zal je het nummer opnieuw moeten koppelen aan jouw KPN ID. Zie je het nummer van jouw zoon nog tussen jouw abonnementen staan? Dan is het goed om het nummer eerst los te koppelen en vervolgens opnieuw te koppelen aan jouw KPN ID.

Kort samengevat: Het abonnement is al beëindigd. Afkopen van het toestel en overzetten op naam van jouw zoon kan niet meer. De slotnota voor dit abonnement is al opgemaakt en krijg je rond 18 november. Het totale openstaande bedrag zal hierna rond de 4300 euro zijn. Wanneer je de factuur hebt ontvangen, kan je een betalingsregeling treffen via de afdeling Collection, te bereiken via 0800 0402.

Beste Denise, 

Hartstikke bedankt voor deze duidelijke reactie. 

Ik wss echt even toe aan duidelijkheid en echt bedankt hiervoor. 

Graag hoop ik dat je me kan verder helpen met de klacht als je dat zou willen. 

Ik ga in de tussentijd een regeling treffen en hoop echt dat ik hier in gecompenseerd kan worden want dit kan voor mij echt de strop wezen vooral in coronatijd. 

Het is inderdaad jammer dat ik veel verschillende verhalen heb gehoord van uw collega's maar dat heb je echt goed rechtgetrokken met ie duidelijke verhaal.

Een laatste vraag, hoezo is de klacht in de eerste instantie gesloten?

 

Met vriendelijke groet. 

Jc van den ing


Hallo @Jacqueliene! Ik reageer even omdat Denise een weekje vakantie heeft. Wat een vervelende situatie dit! Goed dat je hier aan de bel getrokken hebt. 

De klacht die is ingediend op 13-11-2020 is niet zomaar gesloten. Na een aantal belpogingen van ons, heb je onze collega op 18-11-2020 gesproken m.b.t. de klacht. Daarin is besproken dat je het toestel af zou kopen, zoals Bart ook al aan heeft gegeven. Hierna volgt de slotnota.  zodra de slotnota bekend was, zou je zoon hier een betalingsregeling voor treffen, door contact op te nemen met Collections. Na betaling zou het nummer komen te vervallen. Dit is de uitkomst van de klacht geweest.

  • Op 30-11-2020 hebben jullie contact opgenomen alvorens de slotnota bekend was. Termijnregeling kon hierom nog niet getroffen worden.  Mijn collega vermeld dat de eindafrekening op 17-12 opgemaakt wordt. Het openstaande bedrag tot dan toe was €2420,39.
  • Op 11-12-2020 is er weer met ons gebeld. Slotnota was nog niet uitgekomen (immers pas op 17-12). Nieuw bijgekomen kosten ongeveer €1050,-. Totaal komt uit nu uit op bijna €4400,-

De klacht is besproken en afgehandeld. Het opnieuw indienen van een klacht heeft weinig toegevoegde waarde m.b.t de betaalregeling. Die kan via Collections geregeld worden sinds 17-12. Als het goed is, heb je het nummer van Collections, toch? 

Trouwens.. Wist je dat je een eigen topic hebt, waarin je aan ons via dit Forum account gevraagd hebt om de 0900 nummers te laten deblokkeren? Hier is toendertijd niets mee gedaan omdat we geen reactie kregen. Twee dagen later is er inderdaad contact met ons opgenomen om 0900-nrs te deblokkeren.

Hier kan en wil ik wel een klacht over indienen, maar dan moet ik wel beschikken over de juiste contactgegevens (van de contractant). Je bent op ons Forum ingelogd met het e-mailadres van jouw zoon. Het bereikbaarheidsnummer wat je in je profiel hebt ingevuld, naar aanleiding van de klacht die Bart heeft ingediend, is het nummer van jouw zoon. Klopt dit wel? Het is de bedoeling dat de klacht met jou besproken wordt.

Graag zou ik de correcte contactgegevens ontvangen in het profiel. 

 


 

  
 

 


Hallo @Jacqueliene! Ik reageer even omdat Denise een weekje vakantie heeft. Wat een vervelende situatie dit! Goed dat je hier aan de bel getrokken hebt. 

De klacht die is ingediend op 13-11-2020 is niet zomaar gesloten. Na een aantal belpogingen van ons, heb je onze collega op 18-11-2020 gesproken m.b.t. de klacht. Daarin is besproken dat je het toestel af zou kopen, zoals Bart ook al aan heeft gegeven. Hierna volgt de slotnota.  zodra de slotnota bekend was, zou je zoon hier een betalingsregeling voor treffen, door contact op te nemen met Collections. Na betaling zou het nummer komen te vervallen. Dit is de uitkomst van de klacht geweest.

  • Op 30-11-2020 hebben jullie contact opgenomen alvorens de slotnota bekend was. Termijnregeling kon hierom nog niet getroffen worden.  Mijn collega vermeld dat de eindafrekening op 17-12 opgemaakt wordt. Het openstaande bedrag tot dan toe was €2420,39.
  • Op 11-12-2020 is er weer met ons gebeld. Slotnota was nog niet uitgekomen (immers pas op 17-12). Nieuw bijgekomen kosten ongeveer €1050,-. Totaal komt uit nu uit op bijna €4400,-

De klacht is besproken en afgehandeld. Het opnieuw indienen van een klacht heeft weinig toegevoegde waarde m.b.t de betaalregeling. Die kan via Collections geregeld worden sinds 17-12. Als het goed is, heb je het nummer van Collections, toch? 

Trouwens.. Wist je dat je een eigen topic hebt, waarin je aan ons via dit Forum account gevraagd hebt om de 0900 nummers te laten deblokkeren? Hier is toendertijd niets mee gedaan omdat we geen reactie kregen. Twee dagen later is er inderdaad contact met ons opgenomen om 0900-nrs te deblokkeren.

Hier kan en wil ik wel een klacht over indienen, maar dan moet ik wel beschikken over de juiste contactgegevens (van de contractant). Je bent op ons Forum ingelogd met het e-mailadres van jouw zoon. Het bereikbaarheidsnummer wat je in je profiel hebt ingevuld, naar aanleiding van de klacht die Bart heeft ingediend, is het nummer van jouw zoon. Klopt dit wel? Het is de bedoeling dat de klacht met jou besproken wordt.

Graag zou ik de correcte contactgegevens ontvangen in het profiel. 

 


 

  
 

 

tja...met wie zijn we eigenlijk aan het communiceren?….


Ondertussen heb ik al meerdere malen telefonisch contact gehad met kpn.

Vorige week werd mij aan de telefoon verteld dat ze me wouden helpen en dat ze een grote fout hebben gemaakt door mijn zoon die nummers te laten deblokkeren. 

Ze zouden me deze week terugbellen en met een korting op het totaalbedrag komen. 

Nu word ik vandaag gebeld WEER met een ander verhaal dat hun dat niet kunnen doen en ik naar payinfo moet gaan bellen daarvoor. 

Ik word hier ondertussen een beetje gek van want nogsteeds gaat alles kruislings langs elkaar en verteld iedereen me wat anders!

Het voelt net alsof ik voor de gek word gehouden! Eerst ben ik vorige week blij en opgelucht omdat er eindelijk een oplossing lijkt te komen, en nu ben ik precies waar ik begon!

Ik kan wel janken! 


Ik heb gelijk even gekeken en zie dat er op 24 december een klacht is ingediend. Mijn collega van de klachtenafdeling zal dit verder met jou afhandelen.


Ik heb gelijk even gekeken en zie dat er op 24 december een klacht is ingediend. Mijn collega van de klachtenafdeling zal dit verder met jou afhandelen.

Beste Denise, 

Dat is al gebeurt, ik ben gister gebeld door jou collega en die vertelde me dat ze daar niks In kunnen betekenen en dat ik contact op moet nemen met de bedrijven van de 0906 nummers.

Terwijl ik de week daarvoor gebeld werd en mij werd verteld dat er grote fout is gemaakt en dat er een oplossing zou wezen maar tevergeefs. 

Sorry Denise maar ik weet echt al heel lang niet waar ik aan toe ben. 

 

Met vriendelijke groeten 


Als dit het oordeel van de klachtenafdeling is, dan kan ik helaas niet anders dan me daarbij aansluiten. Maar ik zie de klacht nog open staan, dus ik verwacht dat er nog een keer contact met je opgenomen gaat worden om de klacht te bespreken.