Skip to main content

zo, ja sorry voor de spam van screens, maar dit is de snelheid die ik in mijn wijk haal. Wordt niet heel blij van die snelheid terwijl andere providers veel hoger halen, buiten dat. De jitter en de Ping/MS is echt hoog.. ja geen idee hoe ik het anders kan verwoorden dan een klacht maar ik had wel iets meer ervan verwacht. Ben niet de enige met KPN in de buurt en vinden het ook traag. Ookal heb ik vol 4g bereik meer snelheid krijg ik er niet uit. en dit https://www.kpn.com/netwerk/4g.htm wat  hier staat '’Supersnel en stabiel 4G van KPN'’ herken ik niet

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

@Bart_ 


@Julian K Welkom hier! We antwoorden in de topics op volgorde van binnenkomst. Dat betekent dat het enkele dagen kan duren voordat een moderator zoals ik naar een vraag kan kijken. Jouw topic is bijna aan de beurt: ik zal er later vandaag of morgen aan toe komen!


Ha @Julian K Hier ben ik dan. Goed. Je haalt dus niet een enorm hoge snelheid op je mobiele telefoon. Ik wil een paar dingen weten: als eerste waar je bent en waar je dit ervaart. Zou je daarom jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) 

Verder: de sterkte van het mobiele signaal is van een aantal factoren afhankelijk. Als eerste gaat het om de afstand van jouw telefoon tot de zendmast: hoe verder je weg bent, des te minder wordt het bereik. Verder is het ook goed om te weten dat het signaal zich in een rechte lijn van de zendmast naar je telefoon verplaatst. Daarbij moet het dwars door allerlei ‘obstakels’ zoals muren, gebouwen en bomen heen. Dat is de reden waarom je buiten beter bereik zult hebben dan binnen. Merk jij dat ook? Gaat het voornamelijk om het bereik binnen? 

En je hebt het over de internetsnelheid: hoe zit het met bellen en gebeld worden? 


Ha @Julian K Hier ben ik dan. Goed. Je haalt dus niet een enorm hoge snelheid op je mobiele telefoon. Ik wil een paar dingen weten: als eerste waar je bent en waar je dit ervaart. Zou je daarom jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) 

Verder: de sterkte van het mobiele signaal is van een aantal factoren afhankelijk. Als eerste gaat het om de afstand van jouw telefoon tot de zendmast: hoe verder je weg bent, des te minder wordt het bereik. Verder is het ook goed om te weten dat het signaal zich in een rechte lijn van de zendmast naar je telefoon verplaatst. Daarbij moet het dwars door allerlei ‘obstakels’ zoals muren, gebouwen en bomen heen. Dat is de reden waarom je buiten beter bereik zult hebben dan binnen. Merk jij dat ook? Gaat het voornamelijk om het bereik binnen? 

En je hebt het over de internetsnelheid: hoe zit het met bellen en gebeld worden? 

Het gaat voornamelijk om binnen en buiten waar ik het zelfde ervaar, en als ik dan naar een kpn mast toegaat om het nog eens te testen ja wel iets beter maar nog steeds “laag” rond de 10up en ietsvan 30download


Hallo @Julian K Een gemiddelde snelheid van ongeveer 30 Mbit/s is eigenlijk heel normaal voor 4G. Zoals ik uitlegde zijn er tal van factoren die de snelheid beïnvloeden en daar kun je uitschieters naar boven en naar beneden ervaren. Veel zaken hebben invloed, naast de afstand tot de zendmast en de bebouwing. Het mobiele apparaat, het aantal gebruikers van het netwerk of je al dan niet in een bewegend voertuig zit. Wat voor een toestel gebruik je eigenlijk?

Je schrijft: “Het gaat voornamelijk om binnen en buiten waar ik het zelfde ervaar..” Kun je dit iets toelichten? Merk je helemaal geen verschil? Ben je trouwens bekend met bellen via wifi? In veel gevallen helpt dat prima. Als ik kijk naar je omgeving zou het bereik best goed moeten zijn: het komt overeen met wat je ervaart. 


Hallo @Julian K Een gemiddelde snelheid van ongeveer 30 Mbit/s is eigenlijk heel normaal voor 4G. Zoals ik uitlegde zijn er tal van factoren die de snelheid beïnvloeden en daar kun je uitschieters naar boven en naar beneden ervaren. Veel zaken hebben invloed, naast de afstand tot de zendmast en de bebouwing. Het mobiele apparaat, het aantal gebruikers van het netwerk of je al dan niet in een bewegend voertuig zit. Wat voor een toestel gebruik je eigenlijk?

Je schrijft: “Het gaat voornamelijk om binnen en buiten waar ik het zelfde ervaar..” Kun je dit iets toelichten? Merk je helemaal geen verschil? Ben je trouwens bekend met bellen via wifi? In veel gevallen helpt dat prima. Als ik kijk naar je omgeving zou het bereik best goed moeten zijn: het komt overeen met wat je ervaart. 

Ik heb een iPhone xr. En dat klopt inderdaad dat ik geen verschil merk van snelheid binnen of buiten


Heb je er toevallig een hoesje om zitten, @Julian K Wil je dat er dan eens afhalen en kijken of dat verschil maakt? 


Heb je er toevallig een hoesje om zitten, @Julian K Wil je dat er dan eens afhalen en kijken of dat verschil maakt? 

Gedaan, zojuist maar dat heeft geen verschil, buiten dat als ik de tmobile klanten om mij heen zie die hebben vaak minimaal 2/3 streepjes en halen dan ook 90mbps down en minimaal 20up 


Het kan dat een andere provider in een bepaald gebied een net iets beter bereik biedt. Een concullega als Tmobile heeft haar eigen netwerk en haar eigen zendmasten. Daarbij speelt dus altijd het bovenstaande mee, @Julian K Zo kunnen er her en der wat verschillen ontstaan. 


Hallo kpn, het is eigenlijk overal wel prima dekking, behalve in onze achtertuin zonder overkappingen of iets, en daar valt het bereik weg eigenlijk en dan max 0/1 streepjes.. en dat is bijna niet te doen

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


Dag @Julian K Ik zag dat je een nieuw topic over bereik had aangemaakt. Ik heb het samengevoegd met het al bestaande topic. Je geeft inmiddels dus aan dat de dekking overal wel goed is, behalve in je achtertuin. Ik heb hierboven al het één en ander uitgelegd. Wellicht helpt bellen via wifi? Daar had ik je ook op gewezen, volgens mij. 


Wellicht helpt bellen via wifi?

Heeft je telefoon geen “Bellen via wi-fi” instelling?

Ik heb dat aan staan en onder die instelling ook de voorkeur aan staan dat gesprekken ook over wi-fi gaan. (dan krijgt dat voorrang op 4G)

Thuis werkt mijn toestel (Samsung A40) dus volledig via wi-fi: internet, bellen en sms-en.


Reageer