Skip to main content

Ik heb een Android telefoon die ik naast privé ook voor werk gebruik. Alle zakelijke apps zijn geïnstalleerd in een Work Profile. Nu wil ik voor zakelijke (gemiste) telefoontjes de KPN Voicemail app gebruiken en deze dus installeren in het Work Profile.

Het installeren is geen probleem, maar bij het starten/instellen zegt de app "Geef toestemming om Voicemail op de achtergrond te blijven gebruiken”. Daarvoor moet ik "de optie om machtigingen/rechten te wissen voor niet-gebruikte apps” uitzetten.

De app verwijst me mooi door naar de instellingen, maar die zie ik dat deze instelling al ís uitgeschakeld. De instelling is echter uitgegrijsd (wat standaard blijkt in een Work Profile) dus ik kán het niet eens aanzetten. Toch is de app het er niet mee eens en ik kan niet voorbij dit scherm.

Hoe krijg ik KPN Voicemail werkend op mijn Android Work Profile?

Hi @Wouter-KNET, ik moet eerlijk bekennen dat ik hier weinig ervaring mee heb. Werkt het wél in het gewone profiel? ALs ik het goed lees via je eerste link is een Work Profile iets dat je werkgever ook moet ondersteunen en in moet stellen? 


Hoi Alex, KPN Voicemail werkt inderdaad wél in mijn gewone profiel. Daar gebruik ik hem ook voor voicemail van mijn privételefoonnummer. (Ik heb twee sims in gebruik, een e-sim voor mijn privénummer, een reguliere simkaart voor mijn zakelijke nummer). Bij het instellen van de KPN Voicemail app moest ik een sim kiezen. Daaruit begrijp ik dat de app slechts één sim tegelijk voicemail ondersteunt.
Ik zie dus twee mogelijke oplosrichtingen: óf ik moet de app (in mijn gewone profilel) voor beide sims kunnen gebruiken, óf ik moet in mijn werkprofiel het scherm waar ik nu blijf ‘hangen’ kunnen afronden, dan wel overslaan.

 

Dat Work Profile is inderdaad iets dat vanuit een zakelijk account opgezet wordt. Ik heb doorvoor al direct met de beheerder geschakeld en meegekeken. Hij gaf aan dat er géén specifieke instelling is om de optie rondom machtigingen wél beschikbaar te maken. (Van hem kreeg ik dat 3e linkje)


Dankjewel Wouter, nog even voor de duidelijkheid: je werknummer is ook een KPN nummer? Zo ja, Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 


Mijn zakelijke nummer is ook van KPN. Ik heb mijn profiel bijgewerkt met de gegevens van zowel mijn privénummer als zakelijke nummer.


Dankjewel, Ik probeer te achterhalen of dit aan de app ligt of dat de app dit misschien niet ondersteund. Ik kom erop terug. 


Reageer