Skip to main content

Ik heb een Apple Watch 9 en overweeg een Apple Watch Ultra erbij te kopen voor sporten. Kun je twee aparte multisim abonnementen hebben/nemen, zodat je beide horloges kunt afwisselen? Ik kon het antwoord op deze vraag nog nergens vinden.

Contact gehad met de klantenservice. Volgens de klantenservice is het niet mogelijk om op één abonnement meerdere smartwatches met multisim te koppelen. Als je twee horloges wilt afwisselen, kun je ze dus nooit allebei koppelen. Volgens de klantenservice moest je dan een extra abonnement met ander telefoonnummer nemen. Dat vind ik dan weer totaal onhandig en onnodig duur. Ik kan me niet voorstellen dat er geen andere mensen zijn die twee horloges willen afwisselen. Hoe doen jullie dat?

Het kan gewoon niet. Zulk soort dingen worden allemaal tegen gehouden door de providers omdat men bang is dat er misbruik van gemaakt word.

Mensen die hun (jonge) kinderen bijvoorbeeld een smartwatch willen geven zonder dat deze kinderen een mobiel abonnement hebben. Kan niet. Als dat wel kunnen, dan zouden providers minder verdienen. Dus nee.

Niet je kan maar 1 abonnement koppelen met multisim

Bijzonder dat KPN dit niet mogelijk maakt. Bij Odido kan je 4 multisim abonnementen aan 1 mobiel abonnement koppelen…

Bijzonder dat KPN dit niet mogelijk maakt. Bij Odido kan je 4 multisim abonnementen aan 1 mobiel abonnement koppelen…

Hoi ​@Nicole van den Berg-Deijkers 

Dit is helaas niet correct wat je nu zegt.
Ook bij Odido kun je pér 06-nummer maar één Apple Watch koppelen.
Odido werkt hetzelfde als bij KPN, daar is geen enkel verschil in.

Het Family Plan van Apple waarbij je meerdere Apple Watches aan één nummer kunt koppelen, is binnen Nederland (en bij géén enkele mobiele provider) nog niet beschikbaar.

Hi Michel,

De website van Odido geeft aan dat dit wel mogelijk is, zie bijgevoegde screenshot. Is dit dan “valse” informatie? 

Groet,

Nicole

De informatie over Odido die Nicole vermeldt, heb ik ook gevonden. Daardoor denk ik dat het zeker mogelijk zou moeten zijn, maar dat inderdaad providers de keuze maken om dit niet aan te bieden. Ik wil eigenlijk niet overstappen maar als dit bij Odido wel kan, overweeg ik dat wellicht toch. Het gaat denk ik steeds meer voorkomen dat mensen meer dan één horloge willen koppelen aan hun abonnement. Niet eens voor hun kinderen maar omdat alles steeds meer digitaal wordt en ze zelf ook meerdere smartwatches gebruiken.

Ik zou eerst goed informeren bij odido die zetten wel meer misleidende info op site.

Zoals al eerder gezegd is kan je in NL dat niet koppelen met Apple.

Hoi ​@Nicole van den Berg-Deijkers en ​@Margriet27 

Een moderator van Odido heeft het volgende gezegd, op de community van Odido:

Uitgelichte reactie

Hi @Sjoerdeaux 

Je kan inderdaad meerdere Multisims kopen, tot wel 4 stuks, maar deze werken niet allemaal tegelijk. Toestellen ondersteunen dat 1 simkaart en 1 multisim tegelijk 'aan' staan. Als je meerdere Multisims tegelijk wil laten werken dan kunnen wij dat niet ondersteunen. Op deze pagina kun je wel informatie vinden over hoe je Multisim kan activeren. 

Ik hoop dat je zo verder komt!

Het is duidelijk dat je ook bij Odido, maar 1 simkaart (06-nummer) en 1 multisim tegelijkertijd aan kunnen staan, en dus niet 4 multisims tegelijkertijd.

Met andere woorden, het komt op hetzelfde neer als bij KPN.
Alleen kun je bij KPN geen 3 extra multisims bijvoegen, dat is het enige verschil.

Het is duidelijk dat je ook bij Odido, maar 1 simkaart (06-nummer) en 1 multisim tegelijkertijd aan kunnen staan, en dus niet 4 multisims tegelijkertijd.

Men hoeft geen rocket science te studeren om te weten dat nooit 4 smartwatches meet EEN zelfde nummer tegelijkertijd zouden werken.

Reageer