Skip to main content

Mijn verhaal:

- overstapper van T-Mobile naar KPN
- gestart met SIM-Only (maandelijks opzegbaar!) per 25 november 2020

Wil nu verlengen want het netwerk bevalt goed.
Ik kies voor 1-jaar SIM-Only en mobiel.nl verzorgt mijn verleng aanvraag op 18 december 2020

KPN keurt verzoek af wegens:
huidige contract nog niet verlengbaar, aanvraag kan vanaf 120 dagen voor het einde huidige contract

Huh?
Ik ben toch maandelijks opzegbaar?
Even gekeken in MijnKPN en daar staat:
- einddatum contract 24 december 2020
- verlengbaar per 25 februari 2021 en zelfs dat is binnen 120 dagen

Waarom is mijn verlengaanvraag niet goedgekeurd?

Hi @AP64! Om dit zo goed mogelijk voor je te bepalen zou ik je willen vragen  je profiel in te vullen. Dan kan ik kijken naar de contractvoorwaarden en zien waar het eventueel mis gaat. Laat even weten wanneer je dit hebt gedaan. Dan ga ik voor je aan het werk! 


@Bram_ , nummer zojuist aangepast in mijn profiel.


Volgens mij kun je in je MijnKPN omgeving je abonnement aanpassen. Dit kan na minimaal 1 maand (dus bv van 25 dec t/m 25 jan) afname.
Heb je 't al minimaal één maand?


@PeterG , zie mijn eerste bericht voor data.

Dus ja ik had het al meer dan 1 maand (ging in op 25 november 2020), maar in MijnKPN staat:

verlengbaar per 25 februari 2021

 

Ook ik verwacht dat je na 1 maand kan verlengen als je een maandabonnement afsluit.

Het is op deze manier dus eigenlijk geen maandabonnement, maar een 3-maandsabonnement.

Nergens vind ik voorwaarden waar over deze eerste 3 maanden gesproken wordt.


Ik heb het voor je nagekeken @AP64. Er is geen reden voor een blokkade van een bestelling. Ook is het zo dat we geen bestelling zien. Dat zou kunnen betekenen dat er een storing is geweest bij mobiel.nl. Zou je eens kunnen proberen de bestelling opnieuw te doen? Zo nodig kan dat via onze webpagina voor verlengen. 


@Bram_ , storing lijkt me niet waarschijnlijk want ik heb het verzoek al 2x gedaan met een week er tussenin. Inmiddels heeft mobiel.nl het ook nog eens zelf ‘handmatig’ geprobeerd maar kreeg dezelfde melding terug.

Tenslotte, als ik het probeer op https://shop.kpn.com/mobiel/verlengen/login/ krijg ik ook meteen een melding dat verlengen nog niet kan, pas per 25 februari 2021.

Het verlengen doe ik via mobiel.nl want ik heb een cashback code die ik wil gebruiken.


Ik heb het voor je nagekeken en ik kan eerlijkgezegd niet goed vinden waar die datum vandaan komt. Ik ga kijken wie ik aan kan spreken om deze terug te zetten naar vandaag of dat er een reden is dat deze datum vast staat in het systeem op dit moment. Tot wanneer is de cashback code die je hebt geldig?


Ik ga kijken wie ik aan kan spreken om deze terug te zetten naar vandaag of dat er een reden is dat deze datum vast staat in het systeem op dit moment.

@Bram_ ja graag dan kan ik dit afronden.

Tot wanneer is de cashback code die je hebt geldig?

De code is door al deze vertraging verlopen maar mobiel.nl heeft coulance toegezegd voor deze specifieke situatie (ook al ligt de oorzaak van de vertraging niet bij hen).


Goed om te horen dat Mobiel.nl coulant is in deze situatie. Ik word altijd vrolijk van goede klantenservice! :wink: Ik heb een mail gestuurd naar de juiste partij om te zien of we deze datum kunnen aanpassen naar zo snel mogelijk of, als er een goede reden is voor deze datum, deze door te kunnen geven.