Skip to main content

Goedemiddag,

Ik kreeg ook via de mail het bericht dat ik niet lang genoeg lid ben van KPN om een smartwatch aan te sluiten. Wat ik ook begrijp, want ik ben nog maar een maand lid.

 

Wel hebben wij (als gezin) al lang(er dan 2 jaar) internet/TV van KPN…

Ook als ik het toestel in 1x wil betalen krijg ik een melding dat dit niet mogelijk is…

Hoe kan ik dit veranderen, want 1 van de redenen dat ik naar KPN ben gegaan is de apple-watch, de multi-sim was namelijk geen optie bij mijn vorige provider…

 

Met vriendelijke groetjes,

Sofie

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt origineel topic]

Welkom op het forum van KPN @123Sofie 

 

Een smartwatch bestellen (met multisim) via de website van KPN, heeft geen invloed van hoe lang je al klant bent bij KPN, een nieuw product bestellen is in principe altijd mogelijk.
Dus wat er in de e-mail staat klopt dus niet helemaal, tenzij het een e-mail is waarin je wordt geattendeerd op de afwijzing van je bestelling.

Bij het bestellen van een smartwatch wordt er altijd opnieuw gekeken, of het in jouw situatie mogelijk is om dit product te kunnen bestellen, door middel van een kredietcheck (onderandere bij  BKR) en of je geregistreerd staat bij onderandere Preventel (dit bedrijf houdt eventuele achterstand- en wanbetalingen van klanten van bijna alle Nederlandse providers bij, en geeft ook adviesscore uit aan KPN)
Op basis van deze informatie kan een provider (KPN in dit geval) een bestelling goedkeuren of juist afwijzen!
Dit om de nieuwe of bestaande klant te beschermen, tegen te hoge maandelijkse kosten.

Als je de smartwatch in één keer volledig betaald geldt bovenstaande niet, ook niet als je een deel van het bedrag vooruit betaald en het restbedrag onder de 250,- euro blijft.
Dit kun je aangeven tijdens het bestellen van een smartwatch.

Maar dit heeft dus geen invloed van hoe lang je al klant bent bij KPN.

Wil je nog wel dat een moderator met je meekijkt, vul dan alvast je forum profiel volledig in, en denk dan vooral aan je klantnummer, 06-nummer, geboortedatum, postcode & huisnummer en in het veld Persoonlijke opmerkingen de laatste vier cijfers van je IBAN rekeningnummer.
Deze gegevens zijn ALLEEN voor jezelf en de moderator inzichtelijk!

Hou wel rekening met een wachttijd van enkele dagen, voordat een moderator je vraag gaat behandelen.


Goedenavond @Michel.uit.Arnhem ,

ondertussen heb ik 4 verschillende klantenservice medewerkers aan de lijn gehad en is het nog steeds niet mogelijk een smartwatch te bestellen.

Zelfs niet als ik het volledige bedrag in 1x wil betalen. Ook alleen de multi Sim is niet mogelijk, ik heb namelijk al een Apple Watch cellular en Ben overgestapt naar KPN omdat deze provider het wel zou ondersteunen.

vervolgens volg ik de stappen op:

  1. Open de ‘Apple watch’ app op je IPhone.
  2. kies ‘mobiel netwerk’ en klik op ‘configureer mobiel netwerk’.
  3. Vervolgens krijg ik de melding: ‘Mobiel netwerk configureren is niet beschikbaar bij deze mobiele provider’.

het is dus voor mij niet mogelijk om: een multisim aan te vragen voor mijn Apple Watch SE cellular, het is niet mogelijk om mijn KPN netwerk te configureren met mijn Apple Watch. En het is niet mogelijk om een nieuwe Apple Watch aan te schaffen, zowel maandelijks als 1 malig is niet mogelijk. Echt top! 
 

fijne avond,

Sofie


Bij het bestellen van een smartwatch wordt er altijd opnieuw gekeken, of het in jouw situatie mogelijk is om dit product te kunnen bestellen, door middel van een kredietcheck (onderandere bij  BKR)

Dat is onjuist, een kredietcheck vindt alleen plaats als meer van €250,- van de kosten voor het toestel op afbetaling zal zijn. Onder dit bedrag mag en zal er geen kredietcheck plaatsvinden.

Edit: Oeps, dat schrijf je iets verder in jouw bericht ook


Bij het bestellen van een smartwatch wordt er altijd opnieuw gekeken, of het in jouw situatie mogelijk is om dit product te kunnen bestellen, door middel van een kredietcheck (onderandere bij  BKR)

Dat is onjuist, een kredietcheck vindt alleen plaats als meer van €250,- van de kosten voor het toestel op afbetaling zal zijn. Onder dit bedrag mag en zal er geen kredietcheck plaatsvinden.

Edit: Oeps, dat schrijf je iets verder in jouw bericht ook

Hoi @wjb 

Kan gebeuren.
Ik lees ook wel eens iets over het hoofd, en zie dan later dat het er wel in staat.
Ik neem je ook niets kwalijk, het is gewoon heel menselijk.


Goedenavond @Michel.uit.Arnhem ,

ondertussen heb ik 4 verschillende klantenservice medewerkers aan de lijn gehad en is het nog steeds niet mogelijk een smartwatch te bestellen.

Zelfs niet als ik het volledige bedrag in 1x wil betalen. Ook alleen de multi Sim is niet mogelijk, ik heb namelijk al een Apple Watch cellular en Ben overgestapt naar KPN omdat deze provider het wel zou ondersteunen.

vervolgens volg ik de stappen op:

  1. Open de ‘Apple watch’ app op je IPhone.
  2. kies ‘mobiel netwerk’ en klik op ‘configureer mobiel netwerk’.
  3. Vervolgens krijg ik de melding: ‘Mobiel netwerk configureren is niet beschikbaar bij deze mobiele provider’.

het is dus voor mij niet mogelijk om: een multisim aan te vragen voor mijn Apple Watch SE cellular, het is niet mogelijk om mijn KPN netwerk te configureren met mijn Apple Watch. En het is niet mogelijk om een nieuwe Apple Watch aan te schaffen, zowel maandelijks als 1 malig is niet mogelijk. Echt top! 
 

fijne avond,

Sofie

 

Hoi Sofie,

Als eerste een vraag aan je:
Welke Apple Watch SE heb je precies? 
Uit welk jaar komt deze? en op welke software versie draait hij momenteel?

Daarnaast vind ik het uiteraard heel vervelend voor je, dat het maar niet wilt lukken om je Apple Watch SE te koppelen (door middel van de multisim) aan je mobiele abonnement.
Je bent daar zelfs voor overgestapt naar KPN, met de goede verwachting dat je dan eindelijk volledig gebruik kunt gaan maken van je Apple Watch SE.

Controleer (is tevens een vraag van mij) op welke WatchOs jouw Apple Watch SE momenteel draait, en update hem (als je dat nog niet hebt gedaan naar de laatste WatchOs 10.1.1.).
Dit kun je doen, via de Watch app op je iPhone.
Zorg er wel voor, dat zowel op je Apple Watch alsmede je iPhone WiFi aanstaat.

Ook heel jammer dat je geen nieuwe Apple Watch kunt bestellen bij KPN, maar daar kan ik verder weinig aan doen of iets aan veranderen.

Ik zie je antwoorden graag tegemoet.


Welkom op het forum van KPN @123Sofie 

 

Een smartwatch bestellen (met multisim) via de website van KPN, heeft geen invloed van hoe lang je al klant bent bij KPN, een nieuw product bestellen is in principe altijd mogelijk.

@Michel.uit.Arnhem Dit is niet waar en als je je wat beter had verdiept had je dit antwoord zelf kunnen geven aan de TS:

Zie deze reactie van een moderator van KPN:

@123Sofie Alleen multisim zou wel gewoon mogelijk moeten zijn.

Er zijn echter wel een aantal voorwaarden aan verbonden om dit werkend te krijgen. Bijv. Je mag geen iOS beta versie draaien op je iPhone en je Apple Watch moet in de EU aangeschaft zijn (of het modelnummer hebben wat in de EU verkocht wordt) als jij dus een Amerikaanse Apple watch heb zal KPN multisim nooit gaan werken.


Welkom op het forum van KPN @123Sofie 

 

Een smartwatch bestellen (met multisim) via de website van KPN, heeft geen invloed van hoe lang je al klant bent bij KPN, een nieuw product bestellen is in principe altijd mogelijk.

@Michel.uit.Arnhem Dit is niet waar en als je je wat beter had verdiept had je dit antwoord zelf kunnen geven aan de TS:

Zie deze reactie van een moderator van KPN:

@123Sofie Alleen multisim zou wel gewoon mogelijk moeten zijn.

Er zijn echter wel een aantal voorwaarden aan verbonden om dit werkend te krijgen. Bijv. Je mag geen iOS beta versie draaien op je iPhone en je Apple Watch moet in de EU aangeschaft zijn (of het modelnummer hebben wat in de EU verkocht wordt) als jij dus een Amerikaanse Apple watch heb zal KPN multisim nooit gaan werken.

 

Hoi @Ferry1984 

Kijk elkaar scherp houden, daar hou ik van.
Je hebt volkomen gelijk, dat minimaal 3 maanden (1 kwartaal) een mobiel abonnement bij KPN moet hebben, om een Smartwatch of Apple Watch te kunnen bestellen.
Daar was ik eerlijk gezegd nog niet van op de hoogte, dus hartelijk dank voor deze toevoeging.
Kan ik mooi meenemen, bij volgde nieuwe topics waar het om het bestellen van Smartwatch of Apple Watch gaat, tenzij de klant al langer dan 3 maanden klant is uiteraard.

Kijk ik weet best wel veel op telecomgebied, heb daar ook interne trainingen in gehad, maar ook ik kan natuurlijk niet alles weten, en er veranderd nog wel eens wat. 

De voorwaarden waar de Apple Watch op Samsung Watch aan moet voldoen, weet ik uiteraard wel.


Welkom op het forum van KPN @123Sofie 

 

Een smartwatch bestellen (met multisim) via de website van KPN, heeft geen invloed van hoe lang je al klant bent bij KPN, een nieuw product bestellen is in principe altijd mogelijk.

@Michel.uit.Arnhem Dit is niet waar en als je je wat beter had verdiept had je dit antwoord zelf kunnen geven aan de TS:

Zie deze reactie van een moderator van KPN:

@123Sofie Alleen multisim zou wel gewoon mogelijk moeten zijn.

Er zijn echter wel een aantal voorwaarden aan verbonden om dit werkend te krijgen. Bijv. Je mag geen iOS beta versie draaien op je iPhone en je Apple Watch moet in de EU aangeschaft zijn (of het modelnummer hebben wat in de EU verkocht wordt) als jij dus een Amerikaanse Apple watch heb zal KPN multisim nooit gaan werken.

 

Hoi @Ferry1984 

Kijk elkaar scherp houden, daar hou ik van.
Je hebt volkomen gelijk, dat minimaal 3 maanden (1 kwartaal) een mobiel abonnement bij KPN moet hebben, om een Smartwatch of Apple Watch te kunnen bestellen.
Daar was ik eerlijk gezegd nog niet van op de hoogte, dus hartelijk dank voor deze toevoeging.
Kan ik mooi meenemen, bij volgde nieuwe topics waar het om het bestellen van Smartwatch of Apple Watch gaat, tenzij de klant al langer dan 3 maanden klant is uiteraard.

Kijk ik weet best wel veel op telecomgebied, heb daar ook interne trainingen in gehad, maar ook ik kan natuurlijk niet alles weten, en er veranderd nog wel eens wat. 

De voorwaarden waar de Apple Watch op Samsung Watch aan moet voldoen, weet ik uiteraard wel.

Sorry @Michel.uit.Arnhem nu ik mijn eigen tekst teruglees zie ik dat ik het wel heel erg “scherp” heb neergezet. Dat was niet mijn bedoeling.


Hi @123Sofie, welkom op het forum. 

Ik denk graag mee. Even voor de duidelijkheid: je hebt nu sinds 1 maand een abonnement bij ons en daar wil je een smartwatch aan toevoegen? Zo ja, dan klopt het dat je nog even geduld moet hebben tot je dit toe kan voegen. Dit kan na 3 maanden. 

Een andere optie is om de smartwatch los te kopen, dit kan bij een andere winkel maar ook in de KPN Webshop


Even voor de duidelijkheid: je hebt nu sinds 1 maand een abonnement bij ons en daar wil je een smartwatch aan toevoegen? Zo ja, dan klopt het dat je nog even geduld moet hebben tot je dit toe kan voegen. Dit kan na 3 maanden. 

Waarom is dat en waarom kan @123Sofie ook niet een multisim abonnement voor haar huidige Apple Watch Cellular contracteren?

Ook alleen de multi Sim is niet mogelijk, ik heb namelijk al een Apple Watch cellular en Ben overgestapt naar KPN omdat deze provider het wel zou ondersteunen.

 


Hi @123Sofie, welkom op het forum. 

Ik denk graag mee. Even voor de duidelijkheid: je hebt nu sinds 1 maand een abonnement bij ons en daar wil je een smartwatch aan toevoegen? Zo ja, dan klopt het dat je nog even geduld moet hebben tot je dit toe kan voegen. Dit kan na 3 maanden. 

Een andere optie is om de smartwatch los te kopen, dit kan bij een andere winkel maar ook in de KPN Webshop

Beste @Alex_P 

Ik ben eens even zeer aandachtig op zoek gegaan naar de stelling dat je minimaal 3 maanden klant moet zijn bij KPN, voordat je een smartwatch of Apple Watch met multisim kunt bestellen.
Nergens, maar ook nergens ben ik dit in de algemene voorwaarden tegen gekomen, maar ook niet in in de kennisbanken.

Dit geldt trouwens ook voor een losse multisim waar @wjb over heeft, daarbij wordt ook nergens bij vermeld dat je minimaal 3 maanden klant moet zijn, om die toe te kunnen voegen bij je mobiele abonnement.

Dus ik ben heel benieuwd, sluit mij daarom ook bij @wjb aan, waar dat staat op de website??
Want als ik het al nergens kan terug vinden, kunnen andere klanten dat ook niet, en dan zie ik dat persoonlijk als een soort van fabel dat wordt uitgesproken.
Plus dat deze vragen regelmatig zullen terugkeren op het forum van KPN.

Daarnaast vindt ik het ook heel vreemd als dat zo zou zijn, want waarom een klant 3 maanden extra laten wachten, zonder daar een goede reden voor te geven en dit ook duidelijk en transparant te vermelden op de pagina van de smartwatch/Apple Watch

Kijk als een klant op de normale wijze wordt afgewezen, omdat dit blijkt uit de toetsing bij o.a. het BKR en Preventel, dan snap ik dat.

Dus graag hier even duidelijkheid over geven alsjeblieft, maar ook waar dat ergens staat op de website, zodat het voor iedereen helder en transparant blijft.


Nee, mijn vermoeden/aanname is dat er nu een sim-only abonnement is afgenomen die 1 maand oud is en dat de TS binnen dit abonnement een toestel(in dit geval een smartwatch) wil toevoegen. Dit kan binnen de eerste 3 maanden niet, hoe het afgerekend wordt maakt in dat opzicht niet uit. 

Wél gek dat dit niet meer op de website staat. Hier ga ik werk van maken. 
 

 


Nee, mijn vermoeden/aanname is dat er nu een sim-only abonnement is afgenomen die 1 maand oud is en dat de TS binnen dit abonnement een toestel(in dit geval een smartwatch) wil toevoegen. Dit kan binnen de eerste 3 maanden niet, hoe het afgerekend wordt maakt in dat opzicht niet uit. 

Wél gek dat dit niet meer op de website staat. Hier ga ik werk van maken. 
 

 

Hoi @Alex_P 

Hartelijk dank voor je heldere uitleg, en het klopt dat @123Sofie nog maar 1 maand klant is bij KPN.
Ook goed 👍🏻om te horen, dat je er werk van gaat maken, dat het weer duidelijk op de website komt te staan, waardoor het ook voor iedereen duidelijk en helder wordt, dat je pas na 3 maanden een smartphone of smartwatch kunt toevoegen bij je sim only abonnement.

Alleen heb je nog geen antwoord gegeven op de vraag van @wjb , waar ik namelijk ook benieuwd naar ben, kun je namelijk wel alleen de multisim aanvragen binnen de eerste 3 maanden van je mobiele (sim only) abonnement?? Als je als klant in een fysieke winkel al een smartwatch of Apple Watch hebt gekocht?

En waarom moet je daarnaast minstens 3 maanden sim only klant zijn, voordat je een smartphone of smartwatch erbij kunt nemen??

Zou het super vinden, als je daar nog even antwoord op zou geven, zodat het voor iedereen die deze topic door leest echt allemaal duidelijk en helder is geworden.
Maar ook dat wij als forum leden, mensen naar deze topic kunnen verwijzen.


Excuus voor mijn late antwoord. Dat wordt gedaan zodat zodat beide kanten weten of de kosten betaald kunnen worden, hieronder uit het e-mailbericht. Het nadeel hiervan is dat dit ook wordt overgenomen wanneer de smartwatch in een keer wordt betaald. In dat geval kan de multisim worden bestel en daarna los een smartwatch, bij ons of een andere winkel.  

 


Alex_P schreef:

In dat geval kan de multisim worden bestel en daarna los een smartwatch, bij ons of een andere winkel

Ik heb deze zin een paar keer moeten lezen en nog altijd ben ik niet zeker maar volgens mij staat hier dus ook dat je een multisim abonnement kunt afsluiten zonder een smart watch aan te hoeven schaffen.

Toch is de praktijk blijkbaar weerbarstiger.

Dit staat op de site van KPN.

Bron

Maar ik heb gezocht op de Multisim pagina waaraan gerefereerd wordt maar ik heb niet gevonden hoe je dat kunt doen maar daar wordt met geen woord gerept over "Multisim only".

 

@Alex_P, klopt het dat je alleen multisim op jouw smart watch hoeft te activeren en dat daarmee automatisch een multisim abonnement afgesloten wordt?


Excuus voor mijn late antwoord. Dat wordt gedaan zodat zodat beide kanten weten of de kosten betaald kunnen worden, hieronder uit het e-mailbericht. Het nadeel hiervan is dat dit ook wordt overgenomen wanneer de smartwatch in een keer wordt betaald. In dat geval kan de multisim worden bestel en daarna los een smartwatch, bij ons of een andere winkel.  

 

Hoi @Alex_P 

Ik heb jouw reactie wel drie keer aandachtig gelezen, en ondanks dat snap ik het nog steeds niet helemaal.

Want een Multisim only kan je niet los bestellen, dat kan alleen als je al een Samsung Smartwatch of een Apple Watch in je bezit hebt, want de aanvraag voor een multisim voor bijvoorbeeld een Apple Watch verloopt namelijk altijd via de Watch app op de iPhone.
En je kunt pas een multisim installeren/downloaden (en niet eerder!), als je eerst een Apple Watch hebt aangemeld en geïnstalleerd aan je Apple ID, wat trouwens ook geldt voor een Samsung Smartwatch.

Het is op zich wel goed, dat KPN eerst wilt zien dat de nieuwe klant zijn maandelijkse factuur op tijd betaald, alvorens hij of zij een smartwatch met een multisim kan bestellen.
Daar zie ik zeker de logica wel van in, een stukje zelfbescherming zeg maar!

Maar zet bovenstaande zin niet alleen in de e-mail van de afwijzing, want dat is eigenlijk al te laat, maar plaats het duidelijk en zichtbaar op de bestelpagina van de smartwatches met daarbij het aantal maanden dat een nieuwe klant minstens klant moet zijn bij KPN. 
Dit voorkomt teleurstelling en onnodige vragen op het forum, waarom een aanvraag is afgewezen.


Goedemiddag,

Ik kreeg ook via de mail het bericht dat ik niet lang genoeg lid ben van KPN om een smartwatch aan te sluiten. Wat ik ook begrijp, want ik ben nog maar een maand lid.

 

Wel hebben wij (als gezin) al lang(er dan 2 jaar) internet/TV van KPN…

Ook als ik het toestel in 1x wil betalen krijg ik een melding dat dit niet mogelijk is…

Hoe kan ik dit veranderen, want 1 van de redenen dat ik naar KPN ben gegaan is de apple-watch, de multi-sim was namelijk geen optie bij mijn vorige provider…

 

Met vriendelijke groetjes,

Sofie

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt origineel topic]

 

 

ik zit precies in hetzelfde schuitje .. heel bijzonder dit haha

 


Reageer