Skip to main content

We kunnen niet meer mobiel bellen binnenshuis na onze verhuizing naar een nieuwbouwwoning.

Dit is een heel vervelende waarneming! Bovendien valt het niet mee om contact te maken met KPN en hier voor een oplossing te vinden.

Welkom op het forum @NellP. Zou je eens willen kijken of het lukt gebruik te maken van bellen via wifi? Geldt het daarnaast met alle mobiele abonnementen? 


We hebben een KPN mobiel abonnement maar ook al zetten we dit aan lukt het nog niet helaas.


@NellP bedoel je dan dat je het bellen via wifi aanzet of het mobiele dataverkeer? Lukt het daarnaast om direct buiten de woning wel te bellen? Ik zou je daarnaast willen vragen om even je profiel in te vullen. Dan kan ik verdere dingen ook van onze kant nakijken. 


Buiten de woning kunnen we wel bellen. Ik heb dus een ouder toestel (Samsung A5 2016) maar de Samsung A71 is nieuw. Maar ook al zet je bellen via WIFI aan lukt het niet. We zitten nu nog bij Ziggo als provider en overwegen om KPN te nemen alleen is onze vraag of we dan wel bereik hebben binnenshuis. Of heb je dan een extra versterker nodig? Of maakt dit allemaal niks uit.


Er is op dit moment niet veel dat ik kan doen wat betreft het bellen binnen in het huis. Vooral in moderne huizen die goed geïsoleerd zijn kan het bereik erg beperkt worden. Zolang je gebruik maakt van bellen via wifi maakt het niet uit welke provider je hebt. Daarbij gaat het alleen om de sterkte van de wifi en het kunnen gebruiken van bellen via wifi op het toestel. Als je met de wifi van Ziggo op dit moment goed bereik, stabiliteit en snelheid hebt zou het bellen via wifi dus ook goed moeten zijn.