Skip to main content

Al ruim een aantal maanden heb ik mijn mobiele netwerk thuis uitstaan om zo dataverbruik te besparen. Echter tot mijn schrik zag ik op mijn maandelijkse specificaties iets heel raars: er was dataverbruik van mijn mobiele netwerk op momenten dat ik het uit heb staan en alleen op mijn wifi zit (o.a ‘s nachts en ‘s middags).

Is er iemand die mij kan en wil uitleggen waarom dit gebeurd? Dit zou toch niet mogen/kunnen als je het uit heb staan?

 

Groetjes Laura

 

 

Hallo @Laura02 het zou kunnen dat je telefoon zo staat ingesteld, dat als de wifi minder of slecht is deze automatisch overschakelt naar mobiele data. Dat zou je dan ook uit kunnen zetten.

 

 


Beste @JanD ,

Allereerst bedankt voor uw snelle reactie. 
Zou u mij kunnen uitleggen waar ik op mijn iPhone kan controleren of dat zo ingesteld staat? Ik heb een iPhone xr. En hoe kan dit gebeuren terwijl het mobiele netwerk uitstaat?

 

met vriendelijke groet,

laura


Hallo @Laura02 ik heb helaas geen verstand van Apple producten, misschien even de handleiding of de website van Apple raadplegen?

Succes.

 


Hallo @Laura02 

 

Op een iPhone heet het WiFi Assist en Apple heeft er voor gekozen om dat standaard aan te zetten.

Hier staat hoe je het uit kan zetten: https://support.apple.com/nl-nl/HT205296


Als "mobiele gegevens" uit staat, dan mag mijns inziens ook die "WiFi Assist" geen gebruik maken van 4/5G.


Dat lijkt mij ook @wjb 

Maar toch gebeurt dat wel, ik ben dat vaak genoeg tegengekomen op diverse forums.


Hallo @Laura02 

 

Op een iPhone heet het WiFi Assist en Apple heeft er voor gekozen om dat standaard aan te zetten.

Hier staat hoe je het uit kan zetten: https://support.apple.com/nl-nl/HT205296

Beste @GeSp 

Allereerst bedankt voor je reactie en link. Ik heb gekeken en die staat ook al uit😔. Daar kan het dus niet aan liggen. 
Waar kan de oorzaak dan liggen? Heb je een idee?

 

met vriendelijke groet,

laura


Waar kan de oorzaak dan liggen? Heb je een idee?

Hallo @Laura02 , wat ik al eerder schreef, even de handleiding raadplegen of de (online) helpdesk van Apple.

Succes.

 


hoe zet je je data verbruik uit? En kan het zijn dat dat soms mis is gegaan? Het is immers een handmatige handeling? Hou je exact bij hoe laat je je data uitzet en weer aanzet?


Beste @JanD ,

Ik zal op uw advies de Apple Support bellen voor hulp. Hopelijk wordt ik deze keer niet verwezen naar kpn & weer terug, waardoor ze naar elkaar wijzen en niemand me alsnog wilt helpen (dat was ook de reden dat ik dit forum als laatste hulp zag). 


Beste @emielstroeve ,

ik hou inderdaad exact bij wanneer ik het uit heb staan en wanneer niet. Daarom schrok ik toen ik zag dat er dataverbruik was op momenten dat het uitstond.

Dataverbruik zet ik uit door het schuifje bij mobiel netwerk bij instellingen uit te zetten.


Beste @JanD ,

Ik zal op uw advies de Apple Support bellen voor hulp. Hopelijk wordt ik deze keer niet verwezen naar kpn & weer terug, waardoor ze naar elkaar wijzen en niemand me alsnog wilt helpen (dat was ook de reden dat ik dit forum als laatste hulp zag). 

Hallo @Laura02 , je zou ook even de lokale Apple-store in kunnen lopen, als die in je plaats of in de buurt aanwezig is.

Anders een lokale telefoonwinkel waar iemand is die verstand heeft van Apple-producten.

Succes.


Beste @JanD ,

Ik zal op uw advies de Apple Support bellen voor hulp. Hopelijk wordt ik deze keer niet verwezen naar kpn & weer terug, waardoor ze naar elkaar wijzen en niemand me alsnog wilt helpen (dat was ook de reden dat ik dit forum als laatste hulp zag). 

Hallo @Laura02 , je zou ook even de lokale Apple-store in kunnen lopen, als die in je plaats of in de buurt aanwezig is.

Anders een lokale telefoonwinkel waar iemand is die verstand heeft van Apple-producten.

Succes.

Beste @JanD ,

Bedankt voor je tip. Misschien wel slimmer inderdaad, dan kan ik de specificaties meenemen van de laatste kpn nota. Telefonisch met kpn bellen heeft geen nut, weer afgepoeierd met dat het hun probleem niet is.


met vriendelijke groet,

laura


Telefonisch met kpn bellen heeft geen nut

Hallo @Laura02 schriftelijk bellen wordt ook niet wat.😉

Succes.