Skip to main content

Als in Nederland mijn mobiel gebruik als hotspot voor mijn laptop. Is de ping slecht en heb ik moeite in te loggen in mijn game server. Ik ben dan ingelogd op de KPN provider met 5G.

Het vreemde is als in in het buitenland ben (vaak voor mijn werk) ik geen problemen ondervind. Het is alleen als in als provider KPN gebruik. Ik gebruik dan dezelfde mobiel en laptop.

Een mobiele hotspot is ook niet bedoeld om mee te gamen, dat doe je via een vaste verbinding thuis @Jcb73 

 

 


Een mobiele hotspot is ook niet bedoeld om mee te gamen, dat doe je via een vaste verbinding thuis @Jcb73 

 

 

Ik game al jaren op een mob hotspot, en voor de games die ik speel gaat dat prima. Alleen de laatste paar maanden werkt het alleen niet met de KPN provider. Met andere providers in het buitenland gaat het prima.


Heb je een kpn abonnement of roam je op het kpn netwerk?

Als je een kpn abonnement hebt dan gaat je internet verkeer via het kpn netwerk naar het internet. Wanneer je in het buitenland bent en aan het roamen bent dan gaat je internet verkeer via de buitenlandse provider naar kpn en dan het internet op.

Wanneer je geen kpn abonnement hebt en je dus roamt op het kpn netwerk dan gaat je verkeer via kpn naar je mobiele provider naar het internet.

Wanneer je op het kpn netwerk zit. Heb je dit probleem dan in heel Nederland of op een vaste locatie? Het kan zijn dat de capaciteit van het radio netwerk van kpn op die locatie waar jij bent niet voldoende is.

 


Bedankt voor de reactie. 

Ik heb een abbo van Kpn. En het probleem doet zich door heel nederland voor. Als ik een andere Kpn simkaart van iemand anders gebruik. Ondervind ik geen problemen. Het komt alleen voor als ik mijn eigen simkaart gebruik. Ik eb een onbeperkte data abbo, dus het is ook geen gebrek aan data. 


Is dat een hele oude sim mogelijk niet 5G geschikt? Voor zover een sim kaart daar invloed op kan hebben.


Welke apn gebruik je met je eigen kpn simkaart en met de andere kpn simkaart?

 

Wat is de ping tijd wanneer je mobiel niet als hotspot gebruikt? Er zijn apps waarmee je ping kan testen.

 


Welke apn gebruik je met je eigen kpn simkaart en met de andere kpn simkaart?

 

Wat is de ping tijd wanneer je mobiel niet als hotspot gebruikt? Er zijn apps waarmee je ping kan testen.

 

Beide kaarten hebben als APN internet.

 

Ook heb ik beide een speedtest afgenomen. En zowel gewoon en als hotspot op mijn laptop is de data bijna hetzelfde. Het enige verschil is dus als ik probeer in te loggen of de game speel. Daar is de ping tijd bijna 200ms verschil of kom ik zelfs de server niet in.


Raar probleem dit @Jcb73 🤔

Zou je als APN eens portalmmm.nl willen proberen? Geen idee of dat een verschil maakt, maar het is het proberen waard. Verder heb ik niet echt een idee waar dit aan zou kunnen liggen aangezien dit niet iets is dat binnen onze standaard ondersteuning valt!


Beste Maja,

Ik heb de APN veranderd, maar zonder resultaat.

Het lijkt erop dat ik er mee moet leren leven.


Heel jammer @Jcb73, hopelijk meldt zich hier toch nog een andere gebruiker die wél een oplossing weet!