Skip to main content

Hallo iedereen,

 

Sinds gisteravond half 12 ongeveer toen mijn dagbundel op was vond ik mijzelf in een stomme situatie. Ik kon geen extra gb erbij doen.

Niet via sms  niet via app en niet via website.

Zojuist rond 12:00 gebeld en te horen gekregen dat ik de fair use policy heb misbruikt en gekort ben.

Door Dirk van KPN aan de telefoon 

Ik heb uitgelegd dat ik 'op mijn telefoon' veel youtube en netflix kijk.  Ik heb het abonnement niet misbruikt, ik betaal een hoop geld voor 'onbeperkt' data. Maar ik misbruik het niet.  Ik stop de simkaart niet in een router.

De simkaart zit altijd in mijn telefoon.

In deze corona tijd zit ik veel binnen en staat youtube vaak aan. Ook geniet ik van netflix.

Hiervoor zat ik bij tele 2 en daar heb ik 2 jaar lang nooit problemen gehad ik verbruikte altijd tussen de 5 en 15 gb per dag.    Een uur netflix is al snel 3GB zelfde bij youtube.   En als je onderweg bent heb je geen wifi.

Daarvoor sluit je een abbo af met 4g+ bij kpn ( snelste in NL) zodat je 'onbeperkt' data hebt en lekker kunt genieten.

 

Als ik een hoge rekening krijg van de 2 extra bundels die in mijn KPN account opdoken nadat om ZA om 12 00 uur in de middag dirk van KPN zei dat ik de fair use policy had misbruikt dan leg ik de schuld neer bij de webcare die mij een halve week lang negeerde.

 

De rare bundels + het feit dat dirk van kpn aan de telefoon onterecht zei dat ik ben geblokkeerd terwijl dit niet het geval was zijn mijn problemen. Ik heb dagen lang lopen stressen, slechte nachtrusten omdat ik geblokt zou zijn.  Dit is mijn probleem en dat gaat niet zomaar weg totdat er iets word gedaan met mijn klacht.

Er staat letterlijk op de website dat je zovaak als je wilt 1gb kan aanvragen en dat heb ik niet misbruikt. En dan lopen intimideren aan de telefoon dat ik een groot probleem heb nudat ik die fair use policy heb misbruikt.

Ik ben van mening dat deze 'Dirk' van KPN moet worden heropgeleid.


Ik ben van mening dat deze 'Dirk' van KPN moet worden heropgeleid.

Mee eens. Dat geldt wel voor meer telefonische helpdeskmedewerkers. Vaak werkstudenten en daar zit dan weer de crux. Ze vertrouwen teveel op de procedures die ze op het scherm zien. Voldoende goede kennis van KPN en de producten ontbreekt.

Ik bel alleen in totaal noodgeval (modem kapot of internetlijn uitgevallen).


@Dig4tal Wat vervelend dat je hinder hebt ondervonden van de storing met het toevoegen van de 1GB bundels, en ook dat je daarna niet juist geïnformeerd bent door een collega. Zoals Marcia al aangeeft behandelen wij topics op volgorde van binnenkomst, tenzij er sprake is van een uitzonderingssituatie. Op dit moment is het erg druk en duurt het behandelen dus helaas ook langer.

Ik begrijp dat het probleem met het toevoegen van data ondertussen opgelost is, en je dus weer meer dan 5GB per dag kunt gebruiken. Nu geef je echter aan dat er iets anders is veranderd in je overzicht, zou je voor mij je forumprofiel kunnen invullen en het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan ga ik voor je uitzoeken of ik kan zien of er iets veranderd is. 


Die dirk van KPN heeft dus een bundel toegevoegd ( die ik niet gebruik of kan gebruiken) nadat die zei dat ik was geblokkeerd en iemand van KPN zelf had aan de tel al verteld hier niets van te snappen...  

 

Er staat letterlijk  een extra bundel van 25gb in mijn verbruik die er vorige week niet was. Waar ik zogenaamd 158mb van heb verbruikt. Klopt niks van.

 

En heb mijn profiel ingevuld zover als ik kon.

 

Ik probeer niet onbeleefd te zijn tegen mensen hier maar ik ben nog steeds ontzettend boos op KPN door deze meneer dirk.


Er staat nu in de mijn kpn app dat ik een extra bundel heb die 19 euro per maand kost maar dit heb ik helemaal niet gedaan.…

Waarom zou ik een extra databundel van 19 euro per maand nemen als ik onbeperkt gb heb.  Die dirk van kpn heeft goed fouten gemaakt... ik verwacht dat dit snel word opgelost.


@Dig4tal Bedankt voor het aanvullen van je forumprofiel. Ik heb je gegevens er even bij gepakt en gekeken naar de situatie. Omdat er sprake was van een verstoring met het toevoegen van je extra data (de 1GB bundels) heeft de collega die je hebt gesproken je geprobeerd te helpen door een extra data bundel toe te voegen. Zodat je ondanks de storing toch nog zou kunnen internetten. Dit is dus de reden dat je 25GB extra binnen je overzicht ziet, dit wordt echter alleen aangesproken als je eigen bundel of de andere bundels op zijn. Door de verstoring kwamen er ongebruikelijke meldingen in onze systemen te staan, hier is vermoedelijk de verwarring bij mijn collega ontstaan. Naar mijn weten is de storing met het toevoegen van de 1GB bundels 11-05-2020 weer opgelost. 

Vervelend om te lezen dat je zo'n last hebt gehad van de situatie en de informatie die je van mijn collega hebt ontvangen. Deze situatie is uitzonderlijk, een storing als deze komt praktisch nooit voor. Ik heb in deze situatie intern feedback aan de collega gegeven. Excuses voor het ongemak, ik hoop dat een situatie als deze in de toekomst niet meer voor zal komen. 


12:05 kpn gebeld. Om te zorgen dat het word opgelost, wou even een update schrijven.  Medewerker maakt mij belachelijk omdat ik in maart 55gb heb verbruikt.. en hij dat niet behaalt in een heel jaar , ik word voor gek uitgemaakt.   Wat een slechte helpdesk.  Te gek voor woorden dit het is mijn eigen keuze als ik veel netflix en youtube kijk. Gaat hem niks aan. 

Ik heb een duidelijk contract waar duidelijk staat onbeperkt en zovaak als je wilt 1gb extra.

En hij kan niks doen aan die bundel van 19 euro per maand...   

 

Slimme mensen bij KPN oh deze klant heeft onbeperkt internet dus laten we hem nog is 19 euro laten betalen voor een extra 25gb bundel... waar zit de logica??????

 


@Rutger_ 

 

Volgens de medewerker die ik nu aan de telefoon heb en mijn kpn app betaal ik vanaf volgende maand 19 euro extra voor een 25gb bundel per maand er word mij nu verteld dat ik dit zelf heb gedaan en dat ik niet de schuld moet geven aan KPN…

 

Wat een slechte klantenservice..... ik weiger 19 euro extra te betalen.  Ik wil dat dit word opgelost. 


Na 20min in de wacht gestaan te hebben werd de verbinding net verbroken... heel professioneel ... pfff ik heb ook echt geen zin om terug te bellen. 

 

Kijk maar in de logs ik stond 20 min in de wacht en de verbinding werd verbroken tijdens de wacht.


@Dig4tal Ik zie helaas geen notitie van het gesprek terugkomen. Je ziet dus zelf in mijn KPN ook dat je voor deze 25GB meer zou moeten betalen? Wij bieden namelijk geen bundels aan van 19 euro maandelijks en ook geen bundels van 25GB. Heb je een mogelijkheid een screenshot te maken van waar je dit ziet en zou je deze hier zonder persoonsgegevens in beeld kunnen delen? 


@Rutger_ 

 

Beter nog ik heb de screenshot inclusief gegevens geupload in mijn dropbox en de link in een prive bericht naar jou gestuurd.


Ik heb begrepen dat er notities worden gemaakt van alle gesprekken zeer slecht weer dit... fout na fout…

Ik ben zo klaar met KPN wat een slecht bedrijf is dit... waneer houd de ellende op?


@Dig4tal Bedankt voor de screenshot, waarom deze kosten in jouw mijn KPN staan is mij niet duidelijk. Ik kom deze kosten hier ook nergens tegen. Ik heb ook de nieuwe factuur afgewacht en zie dat daar ook geen kosten voor een bundel op staan. Over extra kosten voor je mobiele data gebruik hoef je je dus geen zorgen te maken. 


Oke dankjewel, ik maakte me dus wel enorm veel zorgen.

Dan ben ik goed geholpen bij deze maar ik ben wel echt heel erg teleurgesteld in de telefonische klantenservice daar zitten heel veel verbeter punten.

 

Zolang alles werkt hoor je mij niet meer :)