Skip to main content

Hallo iedereen,

 

Sinds gisteravond half 12 ongeveer toen mijn dagbundel op was vond ik mijzelf in een stomme situatie. Ik kon geen extra gb erbij doen.

Niet via sms  niet via app en niet via website.

Zojuist rond 12:00 gebeld en te horen gekregen dat ik de fair use policy heb misbruikt en gekort ben.

Door Dirk van KPN aan de telefoon 

Ik heb uitgelegd dat ik 'op mijn telefoon' veel youtube en netflix kijk.  Ik heb het abonnement niet misbruikt, ik betaal een hoop geld voor 'onbeperkt' data. Maar ik misbruik het niet.  Ik stop de simkaart niet in een router.

De simkaart zit altijd in mijn telefoon.

In deze corona tijd zit ik veel binnen en staat youtube vaak aan. Ook geniet ik van netflix.

Hiervoor zat ik bij tele 2 en daar heb ik 2 jaar lang nooit problemen gehad ik verbruikte altijd tussen de 5 en 15 gb per dag.    Een uur netflix is al snel 3GB zelfde bij youtube.   En als je onderweg bent heb je geen wifi.

Daarvoor sluit je een abbo af met 4g+ bij kpn ( snelste in NL) zodat je 'onbeperkt' data hebt en lekker kunt genieten.

 

Ik vind het bijzonder dat iedereen die post reacties krijgt en ik word genegeerd…

 


Je staat er net 3 uurtjes. Er is in het weekend minimale bezetting van KPN’ers en wij vrijwilligers zitten met dit weer lekker in de zon. Morgen is het pestweer dus zijn er meer vrijwilligers online.

 

Hebben we het hier dus over het unlimited data abonnement? Maar gisterenavond half twaalf?? Elke dag om 00:00 uur heb je weer een nieuwe 5 GB bundel voor de 24 uur. Dus met een half uurtje had je dus weer snel internet.

 

Er lijkt een storing te zijn met het activeren van extra gratis 1 GB bundels. Heb er vanochtend ook al een melding van gezien. Het zal niet vaak voorkomen dat iemand voor middernacht al door 5 GB heen is. Anders zouden wel meer mensen deze storing melden.


Zoals te lezen in mijn verhaal ben ik opzettelijk gekort met mijn 4g.  Dirk van kpn zei dit tegen mij aan de tel.

Dat ik de fair use policy heb misbruikt door op mijn telefoon  netflixen youtube ect te gebruiken.

En ja soms gebruik ik 15gb per dag en wat dan nog.

Het heet onbeperkt voor een reden.

De simkaart zit gewoon in mijn telefoon dit kan worden gecontroleerd 


een uur netflix of youtube is al 5gb en ik doe gemideld 2 a 3 uur per dag netflix en youtube. Vaak onderweg ook.

 


Onbeperkt is niet volledig onbeperkt bij KPN. Er is wel degelijk een grens. Ook als u sim gewoon in uw mobiel zit.


Er staat duidelijk onbeperkt.

En ik misbruik het niet door eindeloos internet af te nemen. Maar 2uur youtube kost wel rond de 7 a 8gb.


eindeloos films series.

Dat staat er letterlijk. En voor die paar uurtjes per dag word ik genaaid.


Tja, het staat er toch echt: 5 GB per dag. Daarna zult u aan de gang moeten met extra GB toevoegen. @PeterG legt uit dar daar waarschijnlijk een storing mee was.


Op de pagina waar ik bestelde stond enkel onbeperkt op mobiel.nl

 

+ op jouw foto staat zovaak je wilt 1gb.

 

Als ik 10gb per dag wil aan youtube, veelal in de trein bijv of ergens buiten dan maak ik nergens misbruik van.

 

En toch zei dirk van kpn aan de telefoon dat ik gekort ben wegens misbruik.

Daarom ben ik op dit forum. Door dirk. Omdat ik mij genaaid voel dit was mijn 1e maand van de 24.

 

Wat een begin... na 2 jaar nooit meer KPN waarschijnlijk als je zo omgaat met je klanten

 


Alles werkte perfect tot gisteravond de optie om 1gb erbij te doen is weg uit de website de app en via sms werkt ook niet. Ik ben ijskoud gekort. Zonder waarschuwing niets...


Ik zou graag willen dat iemand van KPN reageert.


Ik had vanavond nog met iemand van kpn gebeld en die was het met mij eens dat ik geen misbruik heb gemaakt

 

De website vermeld dat het onbeperkt is voor series films streamen ect en je kan onbeperkt dus zovaak je wilt 1gb bij doen.

 

Hij zei ook dat de man die ik om 12uur in de middag sprak een blok op mijn data heeft gezet. Dat ik geen sms meer kan doen voor extra gb. Of via andere methodes. En dat dit uitgezocht moet worden want deze gang van zaken is niet juist.

 


Inmiddels maar weer gebeld aangezien het KPN personeel op dit forum mij compleet negeert.


De wachtrij is 4 dagen momenteel. Je wordt dus niet genegeerd, maar bent nog niet aan de beurt.

Aangezien je gewoon je 5 GB dagbundel krijgt kunnen we dit niet als prio aanmelden bij hen.

En verder ben jij niet de enige die er last van heeft dat de aanvullende bundels niet aangevraagd kunnen worden. Die blokkering wegens fair use lijkt me de zoveelste “ik moet maar een antwoord geven” van de tel. helpdesk. Dat lijkt me niet aan de hand.

Je hebt wel een bizar gebruik, maar daar sta je vrij in natuurlijk. Heb je thuis geen wifi?


@PeterG 

 

Er is niks bizar aan. Een uur youtube is al snel 3 tot 4gb zelfde met netflix.

 

Ik zit wel een aantal uur per dag op youtube en netflix en ben vaak onderweg als ik dit doe.


en 4g is 7 a 8x sneller dan de wifi.


Nu werkt 1gb bij kopen opeens weer... maar de fouten in mijn account blijven. Naast mijn onbeperkt 4g heb ik ook een bundel van 22.5gb staan waar ik nooit om heb gevraagd dat had die idioot gedaan die ik ZA 12:00 sprak... na het gesprek verscheen die opeens.... 


Als je taalgebruik aan de telefoon vergelijkbaar is als met wat je hier vertoont dan zou ik als helpdeskmedewerker er ook vrij vlot klaar mee zijn.


Mijn taalgebruik is prima.

Ik ben hier beleefd tegen iedereen.

Als de omschrijving van een persoon 'idioot' is dan is dat zo.  Niks mis met taalgebruik.

Helaas zijn er veel idioten op deze aardbol :)


+ iemand die zegt dat je bent geblokkeerd terwijl het niet zo is heeft een serieus probleem.  Ziekte die ik beschrijf als 'idioterie'


Dag 4 en nog steeds geen reactie... binnenkort komt zeker de rekening en dan mag ik betalen voor de fouten die KPN heeft gemaakt. 

Al 4 dagen zie ik nieuwkomers posten en binnen een paar uur reageert iemand van KPN moderators ect…

Maar ik word ijskoud genegeerd.  Bij deze dien ik een klacht in tegen het KPN personeel die dit forum beheren.


Het probleem is toch al opgelost. Gisteren al. ‘Helaas’ binnen de wachtrij van webcare hier.


@PeterG 

 

Niks is opgelost, je bent niet eens van KPN dus ik snap niet waar je je mee bemoeid,  ik wacht op KPN personeel om mijn account problemen te verhelpen.


Mijn taalgebruik is prima.

Ik ben hier beleefd tegen iedereen.

Dit valt beiden tegen. Ook nu weer.

Wat je in dit topic aanhaalt (de extra 1 GB bundels bij unlimited) is opgelost. Ik zie zelfs na herlezen niks over een “accountprobleem”.

Voor webcare zal dat ook niet duidelijk(er) zijn. Dus om niet weer gemopper (self fullfilling prophecy) te krijgen zou je je accountprobleem uiteen willen zetten zodat ze je daarmee kunnen helpen als ze hier komen?


Hallo @Dig4tal, zoals Peter al heel duidelijk uitlegt, worden vragen op volgorde van binnenkomst beantwoord. Tenzij wij ervoor kiezen om een vraag eerder op te pakken, bijvoorbeeld bij een storing. De community kan ook reageren op je vragen, dat is juist de kracht van een forum. We beantwoorden op dit moment vragen van 8 mei, dus ik ga er vanuit dat je spoedig een inhoudelijke reactie krijgt. Je kunt ons helpen door alvast je forumprofiel aan te vullen met je adres, 06-nummer en klantnummer(s).