Skip to main content

Er is geen mobiel internet in Abu Dhabi met KPN anno 2020?

Zeker wel, @11x11! Je kunt verbinden met EITC-DU of met Etisalat. Je kunt proberen dit handmatig te zoeken via de instellingen. Je kunt proberen om 4G uit te schakelen en controleer even of de APN op ‘internet’ staat. Als het niet werkt, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik met je mee. 


Beste Marcia, ik kan wel uit Etisalat en DU kiezen maar Etisalat ‘staat mijn simkaart niet toe om op te registreren’, wel DU. Daar stond het trouwens al standaard op. 4G is uitgezet, dus op automatisch 3G/2G gezet. APN staat op internet. Ook telefoon opnieuw opgestart maar nog steeds geen mobiele internet hier, wel bereik. Vreemd.


Heel vreemd, inderdaad. Ik zie dat je op elk 06-nummer onder jouw adres gewoon gebruik mag maken van mobiel internet. Het is niet geblokkeerd. Op het moment dat je wel kunt bellen, dan zou je vanuit onze kant dus ook gebruik mogen maken van mobiel internet. Ik kan het verder uit laten zoeken door onze technische dienst, dan moet ik wel weten om welk 06-nummer het precies gaat. Kan je deze ook nog in je profiel zetten onder ‘persoonlijke opmerkingen'?


Zeker vreemd. Als is probeer te wijzigen naar Etisalat krijg ik de melding: “Uw simkaart staat verbinding met dit netwerk niet toe”, dus alleen DU-netwerk is beschikbaar. Op zich ook niet erg want ik heb drie van de vier streepjes bereik met DU. Maar mobiel internetten en appen doet het niet hier.

Mijn telefoonnummer is toegevoegd.


Toch nog een vraag, sorry. Wil je proberen om een bundel aan te zetten door VOORDEEL 100 AAN naar 1266 te sms’en? Dit kost 9,99 en geeft je 100 MB/min/sms. De kans is aanwezig, dat het dan wel werkt. Zo niet, zet ik het alsnog door en vergoed ik natuurlijk de kosten. Ook als het wel werkt, geef ik het intern door, want het zou ook zonder bundel moeten werken. 


Ik ben van mening dat het zonder extra bundel ook zou moeten en ben hier nog maar 4 dagen. Op zich kan ik redelijk vooruit door overal wifi gebruiken, wel omslachtig. Ben hier vaker geweest toen geen enkel probleem. Overigens, drie mobiele nummers onder mijn abonnement zijn hier in Abu Dhabi en hebben alle drie (1x Samsung, 2x Apple) geen mobiel data bereik, wel bellen mogelijk. Dus het lijkt mij, zonder verstand van zaken te hebben, in het abonnement te zitten. 


Beste @11x11, ik begrijp dat je het niet meer geprobeerd hebt met de bundel? Op het moment dat bij alle drie het mobiel internet niet werkt, vermoed ik dat het echt aan het netwerk daar ligt. De instellingen stonden en staan goed, dus vanuit onze kant zie ik geen blokkades waarom het niet zou moeten werken. Mocht je er nog eens tegenaan lopen, neem dan vooral opnieuw contact op. Ik laat onze technische dienst er dan alsnog naar kijken. 


Beste Marcia, dank voor je meedenken en bemoeienissen. Groeten.