Skip to main content

Sinds een aantal dagen werken heel veel mobiele sites + apps niet meer op mobiel internet, zowel 4G, 4G+ als 5G. Voorbeelden: Google, AD app, Flitsmeister

 

Dit probleem enkel op mijn telefoon, een Galaxy S20+. Via de thuis Wi-Fi (ook KPN) werkt wel alles.

 

Dit lijkt een probleem met de DNS, echter kan ik die volgens mij niet aanpassen voor een mobiel netwerk.

 

Iemand een idee?

 

Oja, ik heb al opnieuw opgestart. Na een herstart werkt het weer even een paar minuten/uur. 🤷🏼

Hoi @JeroenVerschuur, welkom!

Apart dat verschillende sites en apps het via je mobiel internet niet doen, terwijl ze het via de WiFi wel doen. Ik begrijp dat 't gaat om sommige apps en sites, dus niet alles. Krijg je ook een foutmelding te zien, en zo ja, welke? Wat opnieuw opstarten betreft, het is vaak het beste om je toestel even volledig uit te schakelen en een paar minuten te wachten, start 'm daarna weer op. En heb je de mogelijkheid om jouw simkaart te testen in een ander toestel? Ik ben benieuwd of je dan hetzelfde ervaart.


Ik krijg deze melding:

 

Het lijkt te liggen aan de optie 'Bellen via 4G'. Ik heb dit altijd al aanstaan, maar dus sinds (ik denk) een week of 2 werkt mobiele gegevens constant niet goed.

Ik heb die optie net uitgezet en toen werkte het direct wel. Voorzichtig optimistisch dat het daar dus aan ligt.

Is er bij jullie iets veranderd wat dit zou kunnen verklaren? 


@JeroenVerschuur Wat apart dat 't meteen verholpen is zo gauw je Bellen via 4G uit zet. Wel fijn, want zo heb je een tussentijdse oplossing, maar het hoort natuurlijk niet zo. Er is niets veranderd, geen nieuws over geweest en geen storingen mee bekend. Ik kijk daarom graag even met je mee naar wat er aan de hand is. Vul je je forumprofiel zo volledig mogelijk in, inclusief je mobiele nummer? Als je hier een seintje geeft zo gauw je dat hebt gedaan, kan ik je gegevens erbij pakken.


Bij deze aangevuld! 👍🏻


@JeroenVerschuur Dankjewel, ik heb ze erbij gepakt. Ik heb allereerst de instellingen nagekeken, maar kan vanaf deze kant geen gekke dingen vinden. Heb je nog de mogelijkheid om jouw simkaart even in een ander toestel te testen? Ik ben benieuwd naar of je dan hetzelfde ervaart of dat 't dan niet optreedt. Indien nodig kunnen we het dan doorzetten naar de Technische Dienst. Deze zogenaamde kruistest zegt veel over waar de de oorzaak en dus ook oplossing moeten zoeken.


Ik krijg inmiddels helemaal geen verbinding meer via mobiele gegevens, enkel nog via WiFi. Ook opnieuw opstarten haalt niks meer uit. 😥

Het lijkt wel aan de plek te liggen waar ik ben. Ben nu thuis in Veenendaal, dan werkt het niet. Op mijn werk in Ede lijkt het wel te werken. Iets met de zendmast wellicht?

In een ander toestel testen is tot nu toe nog niet gelukt, ik heb geen extra toestel bij de hand. 


Hi @JeroenVerschuur, in verband met zomerverlof, neem ik het even over van Alexandra!

Hmm, je lijkt dit probleem dus op 1 specifieke locatie te ondervinden? Merk je nog verschil tussen binnen en buiten als je thuis bent? En hoe gaat het als je op een andere plek in Veenendaal bent, bijvoorbeeld als je boodschappen gaat doen of iets dergelijks?


Hmm, vandaag iig op 3 verschillende plekken getest, opgeven 1 verbinding. 2 binnen Veenendaal, bij het Rembrandtpark en bij het Bruïneplein en de 3e in Ede op de Frankeneng. 


Jij laat er geen gras over groeien zeg, direct op 3 andere locaties getest, top! Uit je bericht wordt me echter nog niet direct duidelijk of je op die locaties wel of geen mobiele data hebt, zou je dat nog toe kunnen lichten? En hoe zit het op dit moment met het bellen, lukt dat wél overal?


Ja, bellen doet het wel gewoon. Net nog even getest. WhatsApp doet het ook en ik krijg gewoon meldingen binnen van bv. Snapchat en mail. Ook verbruikt m'n bundel ook gewoon MBs.

 

Alleen zowat alle andere dingen werken niet op het moment dat ik buiten Wifi-gebied ben of de WiFi handmatig uitschakel. AD app, Google, buienradar. Paar voorbeelden van dingen die geen verbinding krijgen.

 

Ik heb gewoon 4G / 4G+ / 5G in bovenste balk + min 3 streepjes connection. 


Heel bijzonder dit, het lijkt haast alsof er ergens iets staat ingesteld waardoor je bepaalde apps alleen kunt gebruiken via een wifi verbinding, maar dit lijken mij allemaal geen apps toe waarbij dit zo ingesteld kan worden. Als je een melding binnenkrijgt van bijvoorbeeld Snapchat, kan je vanuit daar dan ook wel gewoon naar Snapchat toe en werkt dat dan? Of is het enkel zo dat je de meldingen wel binnenkrijgt maarde apps zelf niet kunt gebruiken?

Verder snap ik dat het lastig kan zijn om te testen in een ander toestel, maar ik ben bang dat we nu wel op het punt zijn aanbeland dat we er niet meer om heen kunnen dat zo'n test noodzakelijk is. Ik kan bijvoorbeeld niet onze technische dienst aansturen voor verder onderzoek, als we nog niet hebben uitgesloten of dit misschien toch bij het toestel ligt. Ik hoop dus dat je dit op korte termijn toch voor elkaar kunt krijgen!


Dat laatste, enkel meldingen, maar de apps werken niet. Maar websites dus ook niet.

En het was dus eerst sporadisch, met na een herstart dat het weer even werkte. Heel vaag allemaal. 😪

Ik ga m'n best doen te testen in ander toestel en kom erop terug. 


Inderdaad heel vaag :slight_frown:

Hoop dat het testen snel lukt, zodat we beter weten in welke hoek we dit precies moeten zoeken!


Ik heb hetzelfde probleem. Is dit nog opgelost?

 


Ik heb hetzelfde probleem. Is het ondertussen opgelost? Zo ja, hoe?


Bij mij kwam het door een VPN app. Die moet ik uit zetten en dam werkt het wel. Maar dat heb ik bij toeval zelf uitgevonden 


Bij mij kwam het door een VPN app. Die moet ik uit zetten en dam werkt het wel. Maar dat heb ik bij toeval zelf uitgevonden 

Kan dit bij jou wellicht ook de boosdoener zijn @Judith74?