Skip to main content
Beantwoord

Mobiele data problemen met iPhone 11 en iPhone 12

  • 16 July 2024
  • 49 reacties
  • 5134 keer bekeken

Sinds 2 weken kunnen we met een zakelijk abonnement en een iPhone 11 en iPhone 12 geen mobiele data ontvangen. De 4G (op de iPhone 11)  en de 5G verbinding (op de iPhone 12) verandert in een “E” en je kunt vervolgens de telefoon niet meer gebruiken. Het lijkt overigens dat dit gebied waarin dit gebeurt steeds groter wordt. Eerst alleen op sommige plekken en bijna overal en constant. Bij KPN klantenservice kregen we te horen dat het al 6 weken speelt en de oorzaak onbekend is (lijkt mij overigens sterk) en dat men geen inschatting kan maken hoe lang het duurt. Tevens gaf men aan dat het alleen speelt bij iPhone 11 en iPhone 12 gebruikers. Er wordt geen alternatief geboden en de keuzes  zijn uitzitten of nieuwe telefoons aanschaffen. Als trouwe KPN klant overwegen we dan toch om maar over te stappen naar een andere provider. Als zakelijke klant heb je bijna geen andere keuze. 

Wordt totaal niks mee gedaan batterij gaat snel leeg en telefoon beeld flikkert soms !!!!

 


Veel beloven, weinig geven doet een mongooltje in vreugde leven. Wacht al twee maanden op een reactie, maar tot op heden niks. Begin juli een ticket aan laten maken. Op 8-8 servicedesk gebeld hoe het er voor stond, antwoord, u wordt deze week terug gebeld. Helaas, een maand verder nog niks gehoord. Wat blijkt, er is een nieuwe ticket aangemaakt. Dus weer achter in de wachtrij. 20 jaar klant van kpn, maar dat interesseert ze geen moer!!!! 


Het is een drama!!! Wij zijn al 9 weken bezig, al uren gebeld, officiële klachten ingediend maar krijgen alleen als antwoord, we zijn er druk mee bezig! Als ik het desbetreffende abonnement op wil zeggen omdat m’n zoon al weken niet bereikbaar is, en dat ik wel voor de dienst betaal krijg je te horen dat die zomaar niet kan.

Het is schandalig dat zo’n groot bedrijf je zo behandeld als vaste KPN klanten!


Ach, KPN ontvangt maandelijks onze contributie. Meer interesses dan een positieve cashflow heeft KPN niet. 


En nog steeds geen bericht van de KPN technische dienst met een oplossing. Valt op dat KPN hier ook nergens meer op reageert. Op zijn minst zouden ze toch kunnen aangeven met welk tijdsbestek er contact opgenomen zal gaan worden. Het is nu radiostilte waardoor we niet weten waar we aan toe zijn. Kom op KPN jullie trouwe klanten willen graag geholpen worden.


Ik zou vanmorgen eindelijk na 9 weken gebeld worden met een oplossing, maar helaas KPN laat het weer af weten. We liggen wel in het prioriteiten bakje (gelukkig al 3 weken) 🤣 WAARDELOOS! Maar gelukkig betalen we allemaal wel onze abonnementen netjes, terwijl de diensten vanuit kom niet geleverd worden!!!


Nou, even een andere ervaring. Iphone11.

 

in Nederland helemaal ruk. Buiten de deur niet te doen. Vrijwel altijd “E”. En als het 4G is dan zo langzaam dat het niet te doen is.

Ben nu is Duitsland. Op de heenreis in NL uiteraard weer ruk, ding aan de kant gegooid en de Iphone XR van mijn vrouw gebruikt. Die werkt wel. 
 

Nu hier in Duitsland … 4G. Vlekkeloos. Al gedurende meerdere dagen,  volop 4G, geen enkel probleem. 
 

Rara. Schiet mij maar lek …


Hoi @Antonius Ridder 

Welkom op de community van KPN.

Zoals je waarschijnlijk al veelvuldig op de community van KPN hebt kunnen lezen, zonder problemen met de iPhones uit de series 11, 12 en SE in combinatie met net mobiele netwerk van KPN.
Waardoor het 4G netwerk met grote regelmaat wegvalt, en je wordt teruggezet op het trage 2G netwerk van KPN.

De Technische Dienst van KPN (in samenwerking met Apple) is al weken bezig om de oorzaak boven water te krijgen, om vervolgens voor een passende oplossing te komen.
Deze is er helaas momenteel nog niet.

Wel adviseer ik je om contact op te nemen met de klantenservice van KPN, via het gratis telefoonnummer 0800-0402, om een ticket te laten aanmaken voor de technische dienst.
Dit is ook van belang voor een eventuele compensatie vanuit KPN.

En je bent uiteraard niet verplicht om nieuwe telefoons aan te schaffen, ook omdat het nog helemaal niet duidelijk is waar het probleem zich bevind.
Overstappen naar een andere provider, is iedereen natuurlijk vrij in.

 

Ik zit met een zelfde probleem bij een net nieuw abonnement, maar stuit op een muur van onwelwillendheid terwijl men al op de hoogte was van de problemen toen ik mijn abo afsloot, was fijn om toen geweten te hebben van deze issues… dan was ik nooit naar KPN gegaan.

Inmiddels heb ik zo’n 5 medewerkers inclusief iemand vd technische afdeling aan de telefoon gehad en ze doen allemaal alsof hun neus bloed en ze nog nooit van dit probleem hebben gehoord…. 


Hier de technische dienst aan de telefoon gehad en alles werd weg geschoven.

En kwa compensatie kon ik het wel vergeten.

Moet zeggen KPN is niet goed bezig…


Is er überhaupt al met iemand contact opgenomen door de technische dienst van KPN en zo ja wat hebben ze voor oplossing geboden? Ik kreeg namelijk van de klantenservice meerdere keren te horen dat ze gingen voorstellen om mijn telefoon terug te sturen voor onderzoek. Daar heb ik niet zo trek in want dan heb ik geen telefoon die ik dagelijks gebruik voor mijn werk. En daarbij staat er  informatie op  zoew zakelijk en persoonlijk zijn. Zou betekenen dat ik de telefoon eerst moet leeghalen. Lijkt mij geen goede oplossing. KPN zorgt maar dat ik een telefoon krijg die wel goed werkt in combinatie met hun netwerk.


Ik heb ook nog niks vernomen van KPN 

Ga nu toch me Rechtbijstand inschakelen elke x wordt er gezegt we zijn er mee bezig !!! 


Hier de technische dienst aan de telefoon gehad en alles werd weg geschoven.

En kwa compensatie kon ik het wel vergeten.

Moet zeggen KPN is niet goed bezig…

Compensatie is al toegezegd alleen je moet wel een ticket aan laten maken 


Hier de technische dienst aan de telefoon gehad en alles werd weg geschoven.

En kwa compensatie kon ik het wel vergeten.

Moet zeggen KPN is niet goed bezig…

Compensatie is al toegezegd alleen je moet wel een ticket aan laten maken 

Nou dat ticket is er maar KPN schuift nu het probleem af op wat anders 😉

Zodat je geen recht heb op compensatie 


Wordt zojuist gebeld door KPN, maar helaas, door de slechte verbinding viel het gesprek weg voor het kon beginnen. Terug gebeld, maar dan krijg je te horen dat ze op een later tijdstip weer proberen. 🤮🤮🤮


😫


Beste KPN @kpnklachten @kpnklacht @Klanten Contact Center @klantenservice @Sanne van KPN ,

Hoe staat het er mee? De problemen zijn nog niet uit de lucht. Ik kreeg op 29-08 een SMS met de mededeling dat er nog steeds aan wordt gewerkt, dat ik niet hoefde te bellen omdat de medewerkers van de klantenservice geen antwoord kunnen geven. Inmiddels zijn we weer 2 weken verder.

Maanden betalen we netjes voor ons abonnement. Daarvoor verwachten we op z’n minst regelmatig een update en nu na maanden toch ook wel enige vorm van compensatie. Stuur al je klagende klanten allemaal een andere iPhone of los meteen je netwerk issues op en compenseer het abonnementsgeld van de afgelopen maanden/jaar.

Geduld is een schone zaak maar na weken/maanden raakt het wel wat op.

Met vriendelijke groet!

 

 


@Loes Stuur degene die je nu tagt zijn over het algemeen nep account of mede klanten 😊

 

Verder ga ik er maar vanuit dat KPN niks gaat doen aan de iPhone 12 problemen.


Hallo,

Ik heb sinds mei 2024 last van slechte tot zelfs geen mobiele data op mijn iPhone 11. Hierdoor kan ik geen gebruik maken van mijn mobiele data en verloopt bellen moeizaam. Sinds mei 2024 heb ik elke maand contact gezocht met de klantenservice. Helaas krijg ik telkens een ander antwoord: het probleem is bekend en we werken aan een oplossing, ik zou een vergoeding krijgen, ik moest naar de KPN-winkel voor een test, of ik zou zelfs een vervangende telefoon ontvangen. Maar dit is allemaal uitgebleven. 

Tot op heden heb ik nog steeds problemen en is er geen duidelijkheid over de oplossing. Ik moest de klantenservice er zelfs op wijzen dat zij een ticket aanmaken, omdat dit blijkbaar niet automatisch gebeurt als je hier niet specifiek om vraagt. Mij is beloofd dat er contact met mij zou worden opgenomen, maar tot op de dag van vandaag heb ik niets van KPN vernomen.

Dit kan toch niet de bedoeling zijn... Wanneer komen jullie nu met een oplossing?

Met vriendelijke groet,
Marloes


Hier zelfde probleem met iphone 11 geen of bijna geen 4G (alleen dan met de dochter maatschappij van KPN = Youfone) 

Youfone al diverse keren gebeld/gemaild geven ook aan dat KPN er hard aan werkt. Nou inmiddels 4 maanden verder dat harde werken valt dus wel mee. Youfone mailt vandaag of ik maar even mijn telefoon naar hun wil opsturen om de instellingen te controleren ??? zijn ze helemaal gek geworden. Ligt aan KPN netwerk zoals ook door KPN toegegeven …. ondertussen wel elke maand abonn.kosten incasseren ! 


En weer komt KPN met een kloten bericht, wat al 3 maanden duurt, wat een drama bedrijf. 

 


En weer komt KPN met een kloten bericht, wat al 3 maanden duurt, wat een drama bedrijf. 

 

Idd ze zeggen kunnen niks doen.  Enigste optie die er nu is een iPhone 13 aan iedereen aanbieden die klachten heeft wat als dit nog een half jaar gaat duren ??  


Vandaag dit bericht…

Beste klant, we werken hard aan de verbindingsproblemen die jij ervaart met jouw mobiele toestel. Sorry dat dit zo lang duurt. Onze medewerkers kunnen je helaas niet helpen. Wij houden je per sms op de hoogte van de voortgang. Groet, KPN.

Misschien kunt u mij een andere IPhone aanbieden die wel werkt? Dit is een zakelijk abonnement. 13 of 14? Die blijken wel te werken. Nu kost het mij klanten en opdrachten. Ik ben zelfs telefonisch niet goed bereikbaar.


Nou, even een andere ervaring. Iphone11.

 

in Nederland helemaal ruk. Buiten de deur niet te doen. Vrijwel altijd “E”. En als het 4G is dan zo langzaam dat het niet te doen is.

Ben nu is Duitsland. Op de heenreis in NL uiteraard weer ruk, ding aan de kant gegooid en de Iphone XR van mijn vrouw gebruikt. Die werkt wel. 
 

Nu hier in Duitsland … 4G. Vlekkeloos. Al gedurende meerdere dagen,  volop 4G, geen enkel probleem. 
 

Rara. Schiet mij maar lek …



UPDATE 1

Nou, te vroeg gejuicht … tis weer helemaal mis, “E” of minder

UPDATE 2

Ben inmiddels gebeld door KPN. Twee dingen:

  • Abonnementsgeld vanaf 24 mei wordt vergoed
  • Stappenplan voor reparatie van mijn Iphone 11 (opsturen, KPN repareert en stuurt terug)
  • Mailbevestiging ontvangen met stappenplan

Dus als ik volgende week terug ben van vakantie heb ik wat te doen.
 


Gisteren nog een SMS gehad dat ze er nog mee bezig zijn, dat hun medewerkers je niet kunnen en helpen en sorry voor de overlast? We houden je per SMS op de hoogte ? Wanneer wordt er eens actie ondernomen naar de  klanten die dit aangaat! Wat te denken van een gezamenlijke claim indienen vanwege wanprestatie ? Ik mag wel ieder maand braaf mijn abonnementsgeld ophoesten, maar het beloofde product / dienst leveren (een goede verbinding op dat fantastische KPN netwerk ho maar. 


Reageer