Sinds 2 weken kunnen we met een zakelijk abonnement en een iPhone 11 en iPhone 12 geen mobiele data ontvangen. De 4G (op de iPhone 11) en de 5G verbinding (op de iPhone 12) verandert in een “E” en je kunt vervolgens de telefoon niet meer gebruiken. Het lijkt overigens dat dit gebied waarin dit gebeurt steeds groter wordt. Eerst alleen op sommige plekken en bijna overal en constant. Bij KPN klantenservice kregen we te horen dat het al 6 weken speelt en de oorzaak onbekend is (lijkt mij overigens sterk) en dat men geen inschatting kan maken hoe lang het duurt. Tevens gaf men aan dat het alleen speelt bij iPhone 11 en iPhone 12 gebruikers. Er wordt geen alternatief geboden en de keuzes zijn uitzitten of nieuwe telefoons aanschaffen. Als trouwe KPN klant overwegen we dan toch om maar over te stappen naar een andere provider. Als zakelijke klant heb je bijna geen andere keuze.
Volgens de klantenservice kon ik tot vandaag zeker nog gebeld worden tot 20:00 uur. Zie daar, niet gebeld dus, leugens en onbeschoft om zo je klanten te laten zitten.
10
9
8
7
6
5
4
3
2
1
Wachten en niks
wat een communicatie
Bedankt KPN
Super
Even 10 werkdagen wachten dan krijg je deze van kpn
Beste klant, we werken hard aan de problemen met je mobiele verbinding. Op dit moment onderzoeken we de oorzaak en testen we mogelijke oplossingen. We zijn weer een paar stappen verder en hebben nog meer tijd nodig. We vragen nog even geduld. Groet, KPN
Wederom vanmorgen klantenservice gebeld. Kunnen niets anders doen dan weer een berichtje toevoegen aan de ticket dat ik vandaag gebeld wil worden. Ook gelijk maar weer een klachtenformulier ingevuld om mijn ongenoegen geuit. Tot nu nog steeds niet gebeld ik heb dit werkelijk nog nooit meegemaakt!
Ik heb zelf zeker 1,5 jaar op een IT Servicedesk gewerkt (1e lijn), ik sta echt versteld van de wijze waarop de Servicedesk, Backoffice en Technische Dienst met de klanten van KPN om gaat.
Wat ze denk ik niet door hebben bij de klantenservice van KPN is dat iedereen zeer gefrustreerd is door de wijze waarop wij aan het lijntje worden gehouden. We hebben allemaal minimaal 3/4x gebeld nu en zijn het zat om dat standaard scriptje te horen. Er zijn inmiddels 5 tickets voor me aangemaakt, die moeten volgens de medewerker dan opgenomen worden door de (ik vermoed) “technische dienst” of “backoffice”. Echter pakken zij de tickets niet op en keuren ze ze af. Waarschijnlijk omdat er niet genoeg info in het ticket staat. Vervolgens word er door de KPN medewerker gewezen naar de “technische dienst”. Zo daar komen ze makkelijk vanaf. Het zijn echt miscommunicaties op de Servicedesk. Ik heb een maand geleden te horen gekregen dat ik op een lijst zou staan voor een vervangende iPhone. Volgende medewerker zegt dat is niet mogelijk. De medewerker die ik daarna sprak zei dat dat weer wel mogelijk was. Dit zou niet ons probleem moeten zijn.
Het allerergste vind ik nog wel dat je te horen krijg dat je NIET je contract kan ontbinden.
Dat is echt bizar, je hoort een bepaalde dienst te leveren. Zodra je dat niet na kan komen is het toch crimineel om mensen niet de mogelijkheid te geven om hun contract op te zeggen?
In de troubleshoot word aangeraden om een andere telefoon te gebruiken… NO SHIT KPN, alsof we dat niet konden bedenken. Echter is dat onze taak om aan te schaffen?
Er word gesproken over een zogenaamde “compensatie”. Oftewel je krijgt het geld terug op de maanden waarin dit probleem speelde. Wat is dit voor coulance? Dit is gewoon letterlijk het geld terugbetalen voor een dienst de niet geleverd word? Denken ze bij KPN dat dit compensatie is? Voor het maandenlang niet bereikbaar kunnen zijn, niet kunnen internetten en ook continu bezig te zijn met het bellen naar de Servicedesk?
Mensen, continu blijven bellen en tickets aan laten maken heeft geen zin. Ze worden continu gesloten omdat de tickets waarschijnlijk niet volledig worden aangeleverd zoals het volgens de regels zou moeten. Hier kunnen wij als klanten helaas niks aan doen. Ik roep iedereen op om aangifte te doen en juridisch actie te ondernemen. Ik kan me niet voorstellen dat dit helemaal netjes volgens de wet verloopt.
Ik neem aan dat iemand van KPN ook meeleest zoals Marcia die 9 dagen geleden voor het laatst hier ergens op gereageerd heeft. Als je ze echt nodig hebt hoor je ze ineens niet meer. Echt slecht hoor.
Werd dus net gebeld nav het klachtenformulier wat ik had ingevuld. Was dus al de derde keer dat ik dit gedaan had maar wat moet je anders. Was even aan het hopen dat ik nu eindelijk iemand aan de lijn had die met een oplossing zou komen maar nee hoor! Volgens deze mevrouw is de reden dat het zolang duurt oa dat er heel mensen die nog een oude iphone 11 ergens in de la hadden liggen nu ook willen profiteren van dit debacle. Maar volgens haar hoor ik uiteraard niet bij de groep. Ze moeten dus per persoon de Iphone technisch checken. Dus leeghalen en opsturen en dan ben je telefoon 5 dagen kwijt om te checken of het probleem in de telefoon zit en opgelost kan worden dmv updates. Als dit niet lukt wordt er een ander toestel aangeboden. Ik heb aangegeven dat ik een oplossing wil wat dit dan ook is, maar dat er eerst maar eens een keer een persoon die echt iets kan oplossen contact moet opnemen. Dus geen personen die steeds met een verhaaltje komen waar niets aan heb. Man man, en onderhand ook nog steeds niet gebeld door de TD
Wat is KPN toch een zeer achterdochtig bedrijf. Mensen die nog een iPhone 11 in de la hebben? En deze even snel willen omruilen? De oplossing wordt nergens gecommuniceerd door KPN. Alleen op dit forum melden mensen dit. Dus lijkt me sterk dat er nu een hele grote groep mensen zich bij KPN melden die ergens nog een iPhone 11 hebben liggen… really?!
En als dit zo is, verklaart het nog steeds niet waarom mensen die in juni een ticket hebben aangemaakt nog steeds niet zijn geholpen. Sorteer dan eerst even de lijst met klagende consumenten en behandel eerst degene die in mei, juni en juli een ticket hebben aangemaakt. Ga dan de tickets van augustus en september even controleren wanneer ze voor het laatst de iPhone 11 ivm met de KPN sim hebben gebruikt.
Een kleine check en waarschijnlijk niet eens nodig.
Gewoon zielig en gewoon weer een smoesje.
Wat is KPN toch een zeer achterdochtig bedrijf. Mensen die nog een iPhone 11 in de la hebben? En deze even snel willen omruilen? De oplossing wordt nergens gecommuniceerd door KPN. Alleen op dit forum melden mensen dit. Dus lijkt me sterk dat er nu een hele grote groep mensen zich bij KPN melden die ergens nog een iPhone 11 hebben liggen… really?!
Je begrijpt toch wel
Klopt helemaal, maar man oh man... ze halen echt alles uit de kast. Ik mis enkel nog de 'de hond heeft uw ticket opgegeten' en de 'sorry, de brug stond open en daarom duurt de behandeling iets langer dan verwacht'. Als medewerker van de eerste lijn zou ik in zo een geval een andere werkgever zoeken. Deze mensen worden te weinig betaald om dit hele circus voor de grote baas te verdedigen.
De volgende zal wel zijn dat elk ticket handmatig wordt opgepakt maar tijdens het behandelen van jouw ticket is een onbekende fout opgetreden, de computer opnieuw opgestart en daardoor is het ticket automatisch afgesloten of verdwenen .
Dat is echt balen en sorry daarvoor maar je mag bellen met de collega’s van de klantenservice. Zij maken graag een ticket voor je aan. Dan wordt je ergens in 2029 gebeld want je moet wel begrijpen dat de TD het ontzettend druk heeft. En om het leuk te houden vragen we om geduld.
Wat ik zelf niet begrijp is dat het programma Radar er geen uitzending van maakt, of Programma Kassa. Dit kan je toch niet accepteren van KPN. Hier moet toch een kort geding of rechtzaak van komen. Het heeft even in de media gestaan, maar daarna wordt het stil op media gebied, maar er is nog steeds geen oplossing vanaf Mei dit jaar voor de Iphone 11 klacht♂️
Wat ik zelf niet begrijp is dat het programma Radar er geen uitzending van maakt, of Programma Kassa. Dit kan je toch niet accepteren van KPN. Hier moet toch een kort geding of rechtzaak van komen. Het heeft even in de media gestaan, maar daarna wordt het stil op media gebied, maar er is nog steeds geen oplossing vanaf Mei dit jaar voor de Iphone 11 klacht♂️
Het is wel op tv geweest bij RTL nieuws en er zijn op nu.nl, Tweakers en zelfs Radar wat artikelen over geschreven. Maar daar blijft het inderdaad bij.
Ik had ook wel verwacht dat Radar dit in een uitzending zou behandelen. Ik zelf heb het al twee keer bij ze gemeld.
Ik had de sms niet gehad.
maar na een klacht kreeg ik alsnog een mail met de tekst van de sms dat ik moet wachten
ik vind dat we echt niet goed behandeld worden
weer wachten
….……
…
…
…
…
…
…
En weer wachten
…
…
…
en weer wachten
…
nog even wachten
…
Even wachten pizza
Ik denk dat je het in het andere topic wel gezien hebt,
Ik hoop het dan maar…
Hier nog steeds niks gehoord
Complete willekeur.
Ik las dat iemand gebeld had en gedreigd met Radar, die kreeg een uur later de sms om de telefoon te wisselen. Dat kan ook nog een idee zijn.
'afzienbare tijd' ook weer zon term waar je helemaal niks aan hebt...zelfs na maanden mensen aan het lijntje houden vind KPN blijkbaar dat ze nog steeds maar gewoon vaag en niet transparant mogen zijn.
Ik wacht ook nog steeds
Na maanden!!! geen bereik te hebben gehad door het welbekende probleem met de iPhone 11 en een zeer slechte behandeling door de klantenservice, werd ik op 2 september eindelijk gebeld met het bericht dat ik mijn telefoon zou moeten opsturen zodat deze vervangen zou worden door een iPhone 13. Na enige tijd krijg ik een reparatieformulier per e-mail met het bericht: ‘geen defect geconstateerd’. Verbouwereerd neem ik contact op met KPN waarna zij zeggen: ‘dit is een standaard afboekcode, geen zorgen, binnen een paar dagen wordt je nieuwe iPhone 13 opgestuurd’. Vervolgens krijg ik doodleuk mijn oude telefoon weer terug gestuurd. Om gek van te worden. Contact opgenomen met de klanten’service’: ‘ja wat erg, de back office heeft blijkbaar vergeten om je telefoon te registreren, ik zal een formulier sturen zodat ze binnen een week contact met je opnemen.’ 2,5 maand!!! verder, paar keer gebeld (dezelfde leugens), nog steeds geen oplossing! Ik ben niet de enige met klachten over dit arrogante machtsmisbruik van KPN. Allemaal praatjes maar ondertussen nog steeds geen oplossing! Niet iedereen heeft zomaar een reserve telefoon liggen. Wij wachten al veel te lang! Dit moet nu echt opgelost worden!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.