Skip to main content

Hallo,

 

Een tijdje geleden heb ik een Apple Watch Series 8 Cellular aangeschaft. Ik wou graag gebruik maken van de Cellular functie en heb daarom mijn oude abonnement bij Tele2 afgekocht om z.s.m. naar KPN te gaan. Toen ik de Multisim wou activeren kreeg ik na twee stappen de foutmelding “Try Again Later”. Ik heb hierna een aantal keer contact opgenomen met de klantenservice.

 

Overzicht van de tijdlijn:

Vrijdag 19 mei: Een uur in gesprek geweest met een meneer die de term esim en multisim überhaupt niet kende. (Hij was overigens wel super aardig en behulpzaam, maar kon mij uiteraard niet helpen). Ik moest hem maandag middag terug bellen.

Maandag 22 mei: Contact gehad met de klantenservice, eerst een eeuw in de wachtrij en toen moest ik later weer terug. Er was wel een order binnen maar nog niet bevestigd. (Andere mensen op dit forum hebben dit probleem ook gehad, maar dit was na 5 dagen opgelost).

Dinsdag 30 mei: Naar de winkel toegegaan en die konden mij niet helpen en vervolgens weer doorverwezen naar de klantenservice. De klantenservice heeft mij toen weer het leeuwendeel van een dag in de wachtrij gezet met uiteindelijk de conclusie: je moet naar Apple toe.

Ik heb toen met Apple gebeld en die hebben een diagnostische test van mijn Watch en iPhone uitgevoerd, deze laten onderzoeken door een Apple Engineer en na 3 dagen was de conclusie: het probleem ligt niet aan mijn apparatuur maar aan het KPN netwerk. 

Dinsdag 6 juni: Wederom de klantenservice gebeld en wederom een eeuw in de wachtrij gestaan, klantenservice heeft contact opgenomen met de verkoop afdeling en die konden de bestellen alleen activeren als de Watch bij KPN zelf was aangeschaft. Ik zei het abonnement is ook los verkrijgbaar en  dus zou het activeren geen probleem moeten zijn. Hierop wist ze geen raad en moest ik maar gewoon weer wachten.

Maandag 12 juni: Weer naar de winkel geweest om een update te krijgen, maar werd weer verwezen om naar de klantenservice te bellen en dit betoog op het forum te plaatsen. 

Verdere informatie: 

iPhone 14 Pro Max op iOS 16.5 (in NL gekocht)

Apple Watch Series 8 Cellular op WatchOS 9.5.1 (in NL gekocht)

Private Relay Beta staat uit.

Alle netwerk instellingen zijn een keer reset, Watch en mobiel zijn meerdere keren reset, maar de foutmelding blijft. 

Verder staat het multisim abonnement niet op mijn factuur en is er geen bevestig gestuurd (er staat expliciet vermeld dat ik wel een bevestiging zou krijgen).

Kortom: Speciaal naar KPN overgestapt en ondertussen zijn we dus al zowat een maand verder en heb ik meerdere uren met de klantenservice contact gehad van KPN en zit ik nog steeds met hetzelfde probleem. Ik wordt steeds weggestuurd en niemand kan mij helpen. Bij budget provider Tele2 nog nooit een probleem gehad met de klantenservice (en ik heb daar geregeld contact mee gehad). Wel waren ze vooral in de winkel super vriendelijk en behulpzaam, maar ze konden me helaas niet verder helpen omdat ze geen toegang hebben tot dergelijke systemen.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is of met wie ik contact moet opnemen? En gaat het zo altijd bij KPN?

 

Mvg,

 

Thomas

 

 

 

 

Waardeloos dat activeren, krijg al dagen de melding “mislukt” klantenservice zegt alleen maar dat je over een paar dagen nog een keer moet proberen 🤷‍♂️

@Thomas van KPN 


Hoi @ChrisR81, als het met de stappen hierboven niet opgelost is kunnen mijn telefonische collega's hiervoor een ticket aanmaken.


Hoi @ChrisR81, als het met de stappen hierboven niet opgelost is kunnen mijn telefonische collega's hiervoor een ticket aanmaken.

@Thomas van KPN hoevaak moet ik hier voor bellen? Want er is niemand die weet wat er aan de hand is en een ticket wordt niet gemaakt, ik moet telkens maar weer over een paar dagen opnieuw proberen🤷‍♂️


Hoi @ChrisR81, als het met de stappen hierboven niet opgelost is kunnen mijn telefonische collega's hiervoor een ticket aanmaken.

@Thomas van KPN vandaag weer contact gehad met de klantenservice, esim met de status “niet actief” laten verwijderen, maar nog niet opgelost 🤷‍♂️ ik word er echt moedeloos van.


Wat een gekloot zeg met die multisim. 

 

  1. KNP meer malen aan de lijn gehad, ‘wij kunnen alleen de multisim, deactiveren, maar niet activeren. 
  2. Naar de KPN winkel geweest
  3. Naar de Apple Store gegaan, horloge ingeleverd voor ‘reparatie’ 
  4. Klacht ingediend. 

 

Niks helpt. 

 

Moet mijn abonnement uitzitten tot oktober 2024, en dan zeg ik het gelijk op. 


@Lecoqsportief Mijn probleem is door backoffice opgelost door alle junk files te resetten, incl. EID junk, heeft wat voeten in aarde gehad maar bij mij werkt multisim weer.


Ben al sinds 10 mei bezig met het activeren van multisim loop je de winkel in met een iphone met esim word je naar huis gestuurd met iphone en simkaart waar ik niet eens mee kon bellen met mededeling klantenservice gaat je de volgende dag bellen (op een zaterdag) is er nou echt niemand bij kpn die weet hoe ze een multisim moeten activeren op een smartwatch


Ben al sinds 10 mei bezig met het activeren van multisim loop je de winkel in met een iphone met esim word je naar huis gestuurd met iphone en simkaart waar ik niet eens mee kon bellen met mededeling klantenservice gaat je de volgende dag bellen (op een zaterdag) is er nou echt niemand bij kpn die weet hoe ze een multisim moeten activeren op een smartwatch

Die mensen zijn er wel, ik heb contact gehad met Johan van backoffice en die heeft mij geholpen, net zolang totdat het werkte, ze moeten gewoon alle junk files resetten en alle geprobeerde pogingen wissen, EID junk wissen en toen lukte het bij mij wel. KPN kan jou multisim niet aan zetten, dit zou je echt zelf moeten doen.


Je maakt muziek en je danst er zelf op

hun moeten junk files wissen of ik moet junk wissen ???


Je maakt muziek en je danst er zelf op

hun moeten junk files wissen of ik moet junk wissen ???

Backoffice moet dat doen, jij kan zelf niks doen.


Ik heb dit artikel al meer dan een jaar geleden geplaatst, sindsdien een tweede Cellular Apple Watch en nog steeds heb ik geen dag van multisim gebruik kunnen maken. ZIt ondertussen al weer twee weken te wachten tot de backoffice hem zogenaamd zal activeren.

Daarnaast heb ik net een nieuwe iPhone gekregen en kan ik mijn eSIM niet activeren. Om deze te activeren wordt er een verificatiecode gestuurd naar het nummer dat ik moet activeren. Dat kan niet dus dan maar contact opnemen met de klantenservice, maar die is natuurlijk alleen telefonisch bereikbaar. Dus kan ik ze niet bereiken want ik heb geen werkende sim! Ook kan ik natuurlijk geen vervangende normale simkaart aanvragen want ook daar voor heb ik een verificatiecode nodig. Dus is de enige optie naar een KPN winkel gaan, waar ze hoogstwaarschijnlijk het weer eens niet kunnen oplossen.

Dit bedrijf is echt een grote grap. Voorheen zat ik bij budgetprovider Tele2 en daar kon je gewoon met een medewerker chatten en werd het probleem opgelost. Ik ga binnenkort weer overstappen.


Hoi @Thomas_69, wat balen dat het nog steeds niet werkt! Ik heb even meegekeken in je dossier en zie dat het ticket een jaar geleden in juli gesloten is omdat het toen opgelost was. Ik zie daar nu ook geen ticket meer over, in ieder geval niet bij het nummer uit je profiel. 

Werkt je oude toestel niet meer? Als je de MijnKPN app hebt moet je e-sim op je nieuwe toestel gewoon kunnen installeren (E-sim overzetten naar je nieuwe toestel) We hebben daar ook een artikel over:

In de winkel moeten ze je hier trouwens ook gewoon goed mee kunnen helpen, in ieder geval met e-sim en als het activeren van multisim niet lukt kunnen ze daar ook een ticket voor aanmaken.

Als je graag met ons wilt chatten kan dat ook via Facebook of Twitter


Hoi @Thomas_69, wat balen dat het nog steeds niet werkt! Ik heb even meegekeken in je dossier en zie dat het ticket een jaar geleden in juli gesloten is omdat het toen opgelost was. Ik zie daar nu ook geen ticket meer over, in ieder geval niet bij het nummer uit je profiel. 

Werkt je oude toestel niet meer? Als je de MijnKPN app hebt moet je e-sim op je nieuwe toestel gewoon kunnen installeren (E-sim overzetten naar je nieuwe toestel) We hebben daar ook een artikel over:

In de winkel moeten ze je hier trouwens ook gewoon goed mee kunnen helpen, in ieder geval met e-sim en als het activeren van multisim niet lukt kunnen ze daar ook een ticket voor aanmaken.

Als je graag met ons wilt chatten kan dat ook via Facebook of Twitter

Waarom blijft men smartwatch met multisim aanbieden en reclame maken terwijl er zoveel problemen mee zijn????


@Smarwatch Omdat dit prima werkt in de meeste gevallen en in jullie geval moet dit ook gewoon opgelost kunnen worden natuurlijk.
Als het voor jou nog steeds niet werkt bel dan vooral nog even met 0800-0402


Hoi @Thomas_69, wat balen dat het nog steeds niet werkt! Ik heb even meegekeken in je dossier en zie dat het ticket een jaar geleden in juli gesloten is omdat het toen opgelost was. Ik zie daar nu ook geen ticket meer over, in ieder geval niet bij het nummer uit je profiel. 

Werkt je oude toestel niet meer? Als je de MijnKPN app hebt moet je e-sim op je nieuwe toestel gewoon kunnen installeren (E-sim overzetten naar je nieuwe toestel) We hebben daar ook een artikel over:

In de winkel moeten ze je hier trouwens ook gewoon goed mee kunnen helpen, in ieder geval met e-sim en als het activeren van multisim niet lukt kunnen ze daar ook een ticket voor aanmaken.

Als je graag met ons wilt chatten kan dat ook via Facebook of Twitter

Waarom blijft men smartwatch met multisim aanbieden en reclame maken terwijl er zoveel problemen mee zijn????

Precies, bij een ander gaat het vlekkeloos, weet ik uit ervaring. Begrijp niet zo goed waarom met KPN en multisim zoveel problemen zijn. 


Reageer