Skip to main content

Hoi!

Ik ben een paar weken geleden overgestapt naar KPN, mede omdat ik graag gebruik wil maken van multisim. Zowel mijn Apple Watch Ultra 2 als mijn iPhone 13 mini zijn up-to-date.

Bij het instellen van het mobiele netwerk in de Watch-app krijg ik de melding: 

Ik heb al tweemaal contact gehad met de servicedesk, maar men kan mij niet helpen. Ik heb al geprobeerd om mijn Watch helemaal opnieuw in te stellen, maar dat mocht niet baten. Kortom: hoe krijg ik multisim geactiveerd?

Dank (en alvast heel fijne dagen gewenst)!

Welkom ​@Roy Nijenhuis, ik hoop dat je fijne dagen hebt (gehad). Zijn beide jouw Apple apparaten binnen de EU gekocht? Anders werkt multisim sowieso niet i.v.m. verschil in frequenties. Als het EU-apparaten zijn en de softwareversies zijn up to date, dan kan het nog de Beta van Private Relay zijn. Maak je daar toevallig gebruik van? Zo ja, dan kun je multisim niet gebruiken. Je zou dat dan eerst moeten stopzetten.

Dan, om te verifiëren, dit zijn de stappen die je uitvoert om multisim te activeren?

Zo activeer je Multisim met je Apple Watch

1. Open de Watch-app op je iPhone

2. Klik op het tabblad 'Mijn Watch' en vervolgens op 'Mobiel netwerk'

3. Klik op 'Configureer mobiel netwerk'

4. Voeg de Apple Watch toe aan het abonnement'

5. Log in met je KPN ID

6. Klik op 'aanzetten' Multisim

7. Klik op 'Ja, ik ga akkoord

Hoi Erik,

Bedankt voor je reactie! Zowel de telefoon als de Watch zijn in Nederland/de EU gekocht en up to date. Die bèta zegt mij niets, dus daar maak ik hoogstwaarschijnlijk geen gebruik van.

Ik heb de stappen doorlopen die je beschrijft, gevolgd door de melding in mijn post; ik kom niet verder en kan ook niets configureren. Ik heb mijn Watch al eens opnieuw gekoppeld in de hoop dat dit het probleem oplost, maar dat heeft helaas niet geholpen. 

Zijn er nog andere tips of suggesties die ik zou kunnen proberen? Ik wil namelijk graag met multisim aan de slag. Kan e.e.a. ook te maken hebben met het feit dat ik pas overgestapt ben?

Hi Roy,

Grote kans dat ook jij hier slachtoffer van bent: 

Je kunt dus pas na 3 maanden multisim krijgen bij een nieuw sim only abonnement.

Hmm.. wat vreemd dat dit niet bij de helpdesk/klantenservice bekend is. Bedankt voor je bericht! 

Hi Roy,

Grote kans dat ook jij hier slachtoffer van bent: 

Je kunt dus pas na 3 maanden multisim krijgen bij een nieuw sim only abonnement.

Dit blijkt dus niet te kloppen. Het is niet mogelijk om een Watch i.c.m. multisim te bestellen binnen de eerste drie maanden van je Sim Only abonnement. Maar, als jij een multisim wilt toevoegen voor een Watch die je al hebt/elders hebt gekocht, dan moet gewoon kunnen. Is het inmiddels ook gelukt om dit te doen, ​@Roy Nijenhuis?
Zo niet, dan is het advies om een belafspraak met ons te maken en dit door de technische dienst uit te laten zoeken.

Hoi ​@Erik van KPN,

Nee, het is nog niet gelukt. Ik heb inmiddels al tweemaal met de servicedesk gebeld. Eenmaal werd ik verwezen naar de winkel en eenmaal was het advies om gewoon te wachten. Moet ik in een gesprek met de servicedesk expliciet vragen of de technische dienst e.e.a. wil bekijken?

Groeten, Roy

Reageer