Skip to main content

Beste,

Ik heb een mobiele router van Netgear met een unlimited data abonnement voor op een camping.

Nu verbruikt deze binnen enkele uren al de gehele 5gb die ik per dag op mag maken, terwijl er geen noemenswaardige online bezigheden waren. Sterker nog, terwijl we niet thuis waren is er behoorlijk veel data verbruik geweest. Wat zouden de oorzaken en/of oplossingen kunnen zijn?

Hoe triviaal ook, ik stel toch eerst de vraag of wpa2 encryptie en een fatsoenlijk wachtwoord (16 tekens) voor de wifi is ingesteld.

Als er 5GB op is gemaakt lijkt het er op dat iemand meelift.


Ja zijn beide ingesteld. 5G zit er op, wordt niet door ons gebruikt. Die optie heb ik inmiddels uitgeschakeld 


Ik kan geen verklaring bedenken, houd het het apparaat bij wie verbonden zijn geweest en hoeveel data gebruikt wordt? Zo niet, dan ben ik ook even door de opties heen.

 


Nu verbruikt deze binnen enkele uren al de gehele 5gb die ik per dag op mag maken, ...

Unlimited is unlimited, je moet alleen vanaf 5GB bundels van 1GB aanvragen.

Overigens wel vreemd dat er in een paar uur 5GB doorheen gaat wordt terwijl er geen gebruik van gemaakt wordt.


Als je video kijkt is 5 GB er zo doorheen in die tijd. Ik kan niet een reden verzinnen waarom de mifi zelf 5 GB op kan maken, derhalve heb ik toch het idee dat het apparaat op de een of andere manier gebruikt wordt. Daar kan je alleen achter komen door op (in) het apparaat zelf te kijken.

 


Ok, niet echt een logische verklaring voor dus. Ik kan nooit meer dan onze eigen apparatuur als aangesloten zien. Dus dat vraag ik me ook af. Bedankt in ieder geval tot dusver. 


Hi Bram, welkom op het forum. 

Wijzig in ieder geval het wachtwoord van die router en voeg de apparaten daarna weer 1 voor 1 toe, zonder het wachtwoord met andere mensen te delen. Als je dan helemaal niet huis bent zou het niet meer mogen voorkomen. 

Houdt die router niet bij welke apparaten er verbonden zijn of zijn geweest? Dan kan je dan ook inschatten wie de boosdoener was. 


Reageer