Skip to main content

Hoe hoger ik in Nederland kom, hoe slechter KPN mobiel functioneert. Kan dat niet verbeterd worden KPN? Abonnement kosten blijven immers ook gelijk? 

Kan je wat meer info geven over wat slecht gaat?


Het mobiele netwerk is erg traag, maar twee streepjes van de vier. Om nu bijv een reactie te kunnen geven op dit bericht ben ik 3 minuten verder om er überhaupt in te loggen


Het mobiele netwerk is erg traag, maar twee streepjes van de vier. Om nu bijv een reactie te kunnen geven op dit bericht ben ik 3 minuten verder om er überhaupt in te loggen


Heb je 4G aan staan?

Dekkingskaart


Ja 4G staat aan


Ik woon in Overijssel/Twente en heb erg goed bereik. 
Welke telefoon heb je? 


iPhone 11 Pro


Laatste iOS neem ik aan: 14.7.1 

Vul anders voor de KPN moderators jouw forum profiel (rechts bovenaan) in zodat ze met je mee kunnen kijken. Kan wel een paar dagen duren voor je een reactie vanuit KPN krijgt. 


Hi @Danielle1972, welkom hier. 

Waar bevind je je precies als je geen bereik hebt? Wat zegt onze dekkingskaart over je locatie? 


Hoi, zijn in Ommen.


Als ik naar de dekking kijk zie ik daar geen problemen. Is dit binnen? Buiten? Wanneer je je simkaart in een andere telefoon plaats, ervaar je danhetzelfde? 


Het is gewoon buiten op de camping, ik ga niet iemand anders zijn telefoon gebruiken om mijn Sim kaart te testen. Thuis rond Delft is het perfect en hier in Overijssel niet. Ik denk eerder dat KPN niet zoveel heeft geïnvesteerd in dit deel van het land, het plaatje van de dekkingsgraad geeft ook aan dat dit gebied minder is. 


Aa ok, dan praten we dus over een camping en niet over hoe hoger je komt in Nederland. Een wezenlijk verschik.

Op een camping kan het inderdaad zijn dat je niet volop bereik hebt, meestal afgelegen en soms verstoringsfactoren. Ik ben bang dat ik hier niet veel aan kan doen.  


Beste Alex,  de camping is niet afgelegen hoor,  het ligt pal naast Ommen, dus dan zou het toch goed moeten gaan?


Volgens mij zijn er 2 zaken, aan de ene kant het bereik en aan de andere kant de capaciteit. In toeristische gebieden kan het zijn dat er (bv in de zomervakantie) piekmomenten zijn die boven het normale gebruik komen. Dan kan er wel bereik zijn, maar heeft de mast niet voldoende capaciteit waardoor het internetten allemaal wat langzamer gaat.


Dat kan zeker ook een belemmering zijn, ik denk ook dat je gelijk hebt. Ik kan het nog wel voor de zekerheid nakijken als je mij een PB stuurt met je exacte postcode en huisnummer. 


Dank allemaal, ik laat het even zo nu, als het daar aan ligt lijkt het mij lastig op te lossen. Dank Alex voor je moeite.


Aa ok, dan praten we dus over een camping en niet over hoe hoger je komt in Nederland. Een wezenlijk verschik.

Op een camping kan het inderdaad zijn dat je niet volop bereik hebt, meestal afgelegen en soms verstoringsfactoren. Ik ben bang dat ik hier niet veel aan kan doen.  

@Alex_P Dit is pure ‘wishfull thinking’, ‘het zal wel …..’  Beste Alex operator van KPN dit is toch niet de manier om mensen het bos in te sturen, er is een serieus probleem, mensen betalen voor een goede verbinding en dan moeten ze genoegen nemen met geen of een slechte verbinding op de camping, terwijl de dekkingskaart aangeeft dat er wel voldoende bereik is? Sorry jouw reactie vind ik onder de maat! 


Ben ook net (afgelopen week) in Twente geweest, vlakbij Enschede. Ook daar matig tot slechte verbinding via KPN. Je betaalt de hoofdprijs, maar de ontvangst is daar niet naar. Je hebt een mobiele telefoon, maar als je steeds naar buiten moet voor een goede verbinding, kun je toch zeggen dat KPN wat te verbeteren heeft.