Skip to main content

Beste KPN

 

Ik ben bezig met de telefoon van mijn schoonvader maar hier in Noord Italië kan hij maar geen internet ontvangen. 

In Duitsland gister hadden we hetzelfde probleem maar door een netwerk handmatig te selecteren heb ik het voor elkaar gekregen. 

Hier in Noord-Italie kan ik verbinden met ongeveer 10 verschillende netwerken maar geen van allen geeft hem Internet.

Staat er misschien iets verkeerd in zijn instellingen? Wat zou ik nog kunnen proberen want dit is wel vervelend voor hem.

 

Alvast bedankt,

 

Groet Jesse

Hi @Jesse Ligterink, wat jammer dat het zo moeizaam gaat om je schoonvader online te krijgen!

We zijn inmiddels een aantal uren verder, is het gelukt? Zo nee, hoe gaat het bij jou zelf (en anderen in het reisgezelschap) met het verbinden? Als dit bij jou wel zonder problemen lukt met een willekeurig netwerk, zou je schoonvader ook zonder problemen moeten kunnen verbinden, tenzij roaming niet aan staat op het toestel. Aangezien er in Duitsland wél internet ontvangen is, lijkt me dat die optie gewoon aan staat. 

Zouden jullie eens willen testen wat er gebeurt als zijn simkaart in een ander toestel wordt gebruikt? Op die manier kunnen we uitsluiten of het probleem bij het toestel, of ergens anders gezocht moet worden!


Beste Maja,

 

Roaming staat uiteraard aan. Hij gaf aan dat hij vorig jaar in Italië hetzelfde probleem had. Helaas kan ik het niet in een andere telefoon proberen omdat hij nog n "grotere" simkaart heeft. 

Iedereen hier heeft 4G maar iedereen heeft ook een andere provider dan KPN, misschien heeft het hiermee te maken?

 

Groet Jesse


Het is me net gelukt!!

Ik heb op internet gezocht naar de instellingen onder "namen toegangspoort KPN" hier een nieuwe toegevoegd en nu doet tie het!

 

In ieder geval bedankt voor de hulp


Ah, dan wordt het lastig om dat te testen inderdaad.

Ook met een KPN simkaart, hoor je met elke buitenlandse provider te kunnen verbinden, als er tenminste geen beperkende factoren aanwezig zijn. Het internet heeft het wel gedaan in Duitsland, dat zou in moeten houden dat vanaf onze kan alles goed staat. Uiteraard kijk ik wel graag met jullie mee!

Zou je zijn gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het telefoonnummer waar het om gaat, zijn naam en geboortedatum en de laatste 3 cijfers van zijn IBAN benoemen in het opmerkingsveld. Als hij geen abonnement maar een prepaid simkaart heeft, mag je de geboortedatum en het IBAN achterwege laten, en het simkaartnummer vermelden :slight_smile:


Pardon, ik zie nu pas dat mijn bericht, dat van jou heeft gekruist! Top dat het is gelukt :grinning: Een hele fijne vakantie gewenst allemaal!