Skip to main content

Ik had een Telfort simkaart die in oktober een update had ontvangen. Geen probleem mee. De Samsung S8 was teruggezet naar de fabrieksinstelling en de data van de S5 is verhuisd. Internet werkt maar geen aanmelding bij het netwerk. Bij een KPN.com winkel langsgeweest en daar kreeg men de S8 ook niet aan het netwerk. Ook niet met een nieuwe KPN simkaart. De S8 werkt wel probleemloos met de Vodafone simkaart van mijn zoon. De nieuwe simkaart werkt ook gewoon op mijn oude S5 toestel.

Wat kan het probleem zijn dat aanmelding bij het netwerk verhinderd?

Hallo @ICU01400, welkom! Ik begrijp goed dat je nu een nieuwe simkaart hebt die alleen in combinatie met de S8 niet werkt? Want de nieuwe simkaart werkt wel in een ander toestel en in de S8 werk een andere simkaart wel. Dat is heel vreemd 😞. Je geeft aan dat je wel kunt internetten, maar dat is dan gewoon via de wifi? Zou je jouw forumprofiel aan willen vullen met het 06-nummer, adres en klantnummer? En wil je in de persoonlijke opmerkingen ook het betreffende simkaartnummer plaatsen? Dan kijk ik toch nog even of hier alles goed staat. En voor de zekerheid: als je de nieuwe simkaart in de S5 doet, dan kan je ook gewoon iemand bellen?


Hallo @ICU01400, welkom! Ik begrijp goed dat je nu een nieuwe simkaart hebt die alleen in combinatie met de S8 niet werkt? Want de nieuwe simkaart werkt wel in een ander toestel en in de S8 werk een andere simkaart wel. Dat is heel vreemd 😞. Je geeft aan dat je wel kunt internetten, maar dat is dan gewoon via de wifi? Zou je jouw forumprofiel aan willen vullen met het 06-nummer, adres en klantnummer? En wil je in de persoonlijke opmerkingen ook het betreffende simkaartnummer plaatsen? Dan kijk ik toch nog even of hier alles goed staat. En voor de zekerheid: als je de nieuwe simkaart in de S5 doet, dan kan je ook gewoon iemand bellen?

Profiel is aangepast. Ik gebruik nu nog de S5 met de nieuwe simkaart.


Ik zie niets geks aan de kaart: daar zou het niet aan moeten liggen. Je geeft aan dat een andere simkaart ook niet werkt in de S8. Daarom denk ik toch dat er een probleem in de S8 zit. Vraagt die bijvoorbeeld wel om een pincode als je de sim erin doet? Er zou geen simlock op de S8 moeten zitten, maar ik heb toch het idee dat daar iets mee aan de hand is, omdat meerdere simkaarten het er niet in doen. 


De S8 is een simlock vrije telefoon die los gekocht is en daarna eerst gebruikt met een T-Mobile abonnement en daarna met een Vodafone abonnement. De simkaart die er in zat werkt ook nog op deze telefoon, die dus eerst naar de fabrieksinstellingen was teruggezet. Vandaag heb ik een simkaart van Lebara in de S8 gedaan en ik kreeg meteen verbinding met het Lebara netwerk. Lebara maakt gebruik van het KPN netwerk. Daarom betwijfel ik ten zeerste dat het probleem in de S8 zit.

Mijn telefoonnummer is/was een Telfort nummer gekoppeld aan een Telfortprepaid account dat na de overname van Telfort KPNprepaid is geworden. Is het mogelijk dat in de systemen mijn telefoonnummer gekoppeld is aan mijn S5 en dat daardoor een netwerkverbinding met een ander toestel wordt verhinderd?


Onze abonnementen en simkaarten zijn niet gekoppeld aan een bepaalde telefoon, dus dat kan deze foutmelding niet teweegbrengen. Kan je ook niet handmatig een netwerk selecteren in het toestel? 


Handmatig KPN netwerk selecteren geeft na een tijdje proberen (draaiende cirkeltje) de melding probeer het opeen later tijdstip nog eens.  Maar op andere tijdstippen is het resultaat hetzelfde.


Hmm.. Het zou er misschien nog aan kunnen liggen dat de simcontactjes, dus de gouden puntjes die de simkaart moeten registreren, een beetje viezig/versleten zijn. En wellicht dat onze simkaarten wat dunner zijn dat de anderen en de simkaart dan niet herkend wordt. Je zou nog eens langs kunnen gaan bij een telecomwinkel. Daar hebben ze vaak zo'n luchtblazertje waar je vuil mee weg kunt blazen. Misschien dat dat nog een idee is. Anders zou ik het niet weten: netwerktechnisch is er niets wat dit kan verklaren.


Beste Marcia,
De KPN simkaart wordt wel herkent. Ik moet de pincode opgeven om de sim te ontgrendelen.
Maar ik ga hier verder geen energie insteken. Bedankt voor je inzet om mij te helpen.