Ik wil best zo'n verhoging voor die 1,25 maar ik krijg hem niet als trouwe klant. Maar de mensen die dit niet willen krijgen dit wel?
Ik wil best zo'n verhoging voor die 1,25 maar ik krijg hem niet als trouwe klant. Maar de mensen die dit niet willen krijgen dit wel?
Misschien krijg je nog mail. Ze worden niet allemaal tegelijkertijd verstuurd. Ik heb nu voor 2 abonnementen mail gehad en daar zat een paar dagen tussen.
Hoe oud is je abonnement, @j3roentje ? Mijne alweer bijna 3 jaar.
Met meerdere mobiele abonnementen is het een iets andere kwestie @Herbz .
Toen ik nog geen smartphone had heb ik enkele keren meer dan 24 uur zonder internet gezeten. Dan ben je toch wel erg onthand zonder alternatief. In de 4 jaar dat ik nu een smartphone heb echter nog nauwelijk uitval gehad….. maar je weet nooit.
TV kan op wifi Hotspot, Laptop ook.
Voor TV heb ik ook Digitenne als back-up. Met de 2 grote KPN TV storingen dit jaar wel plezier van gehad.
Hallo allemaal!
Best wat onduidelijkheid, zie ik. Goed dat jullie dit hier melden! Ik zal het iets meer toelichten:
Er wordt steeds meer data gebruikt in Nederland. Daarom krijgen geselecteerde abonnementen meer data tot hun beschikking. Je betaalt hier 1,25 euro per maand voor.
Ik begrijp inmiddels dat er naast 10GB ook klanten zijn die 30GB krijgen voor die 1,25 euro? Dat maakt de hele actie nog veel vreemder naar mijn mening...
Graag de goede afkortingen gebruiken om verwarring te voorkomen: GB.
Even ter oriëntatie: 1 GB is 8 Gb. 1 MB is 8 Mb. 1 GB bevat 1000 MB. Dus 8000 Mb.
B = byte; b = bit
Hallo allemaal!
Best wat onduidelijkheid, zie ik. Goed dat jullie dit hier melden! Ik zal het iets meer toelichten:
Er wordt steeds meer data gebruikt in Nederland. Daarom krijgen geselecteerde abonnementen meer data tot hun beschikking. Je betaalt hier 1,25 euro per maand voor.
Ik begrijp inmiddels dat er naast 10GB ook klanten zijn die 30GB krijgen voor die 1,25 euro? Dat maakt de hele actie nog veel vreemder naar mijn mening...
@Herbz dat klopt. Ik heb voor 2 abonnementen een mail gehad. Het ene abonnement krijgt 10 GB, de andere 30 GB en beiden kosten dan 1,25 extra. Ik vind die willekeur ook heel vreemd.
Volgens mij wordt die data ook nog verdubbeld door Hussel-voordeel. Dus ons huishouden gaat van 23 GB naar 103 GB, terwijl we nu hooguit 15 GB per maand gebruiken.
Ja, dat is meestal zo. KPN weet heel deksels goed aan welke klanten het iets moet geven en welke klanten niet.
Allen, een leuke discussie hier, maar het gaat me niet om geld of aanbiedingen.
1 het is geen aanbieding (al ben ik het eens dat trouwe klanten benadeeld worden, zelf in de afgelopen 15 jaar ook gehad, en verschillen per wijziging blijkbaar ook nog is verschillen)
2 Zij vinden dat wij meer data nodig hebben (terwijl we maandelijk meer dan de helft over houden), wat ons ook nog is meer geld kost. Dat abonnementen komen te vervallen of veranderen kan, maar informeren is wat anders dan de huidige manier van communiceren. “wij geven u meer data zodat u meer kan streamen, dit kost u ….”
Kortom, ja maandelijks opzegbaar abbonement uit gemakzucht en niet naar verlenging te kijken gezien wat we hebben goed genoeg is. Net even gekeken, alle varianten abbonnementen worden duurder dan het huidige abbonnement. Dus geld is de drijfveer, niet het verbruik. Als ze klanten willen behouden is dit een vreemde taktiek. Geld te kort komen doen we allemaal, zeker op deze manier als ongevraagd zaken toegevoegd worden waar we niet op zitten te wachten. Al met al een rare gang van zaken vanuit @KPN en geen duidelijke reden / antwoord op de vraag waarom ze deze aanpassing doorvoeren.
@BRitm ik ben het geheel met jou eens.
KPN doet ook erg makkelijk over het aanpassen van het abonnement als je niet zoveel mb's wilt. Eén van mijn kinderen heeft een abonnement met een speciale welkomst-actie-prijs (was destijds bedoeld om van prepaid over te stappen naar een abonnement) en de voorwaarde is dat je dat abonnement niet mag aanpassen, want dan vervalt de actieprijs.
Ik wil dat abonnement gewoon houden zoals het nu is, want ik ga anders linksom of rechtsom (veel) meer betalen voor iets wat mijn gezin niet nodig heeft.
Mijn moeder van 83 heeft de mail inmiddels ook gehad. Ze krijgt er 30 GB bij, terwijl haar huidige 6 GB meer dan genoeg is. Ze weet niet eens wat streamen is, ze stuurt hooguit een appje vanuit de wachtkamer bij de dokter.
De geselecteerde abonnementen zijn dus echt met zorg uitgekozen door KPN!
Mijn moeder van 83 heeft de mail inmiddels ook gehad. Ze krijgt er 30 GB bij, terwijl haar huidige 6 GB meer dan genoeg is. Ze weet niet eens wat streamen is, ze stuurt hooguit een appje vanuit de wachtkamer bij de dokter.
De geselecteerde abonnementen zijn dus echt met zorg uitgekozen door KPN!
Ja. Klanten die het niet nodig hebben, die krijgen het vooral. Klanten die het wel kunnen gebruiken, die krijgen het niet
KPN heeft ook wel eens gratis hogere snelheden op het thuis abonnement uitgedeeld. Opa en oma in het verzorgingstehuis die alleen maar tv kijken kregen 1000 mbit
Zelfde euvel ook bij mijn vrouw nu. Niets aangevinkt of verhoogd, maar wel data erbij en meer betalen omdat kpn dit nodig acht. Wat is dit voor onzin?
Iedere maand je incasso terug boeken en dan het normale bedrag overmaken
Ik zie dat we al wat reacties verder zijn en lees dat dit niet voor iedereen een gewenste verandering is. Al jullie feedback neem ik zeker (!) mee en geef ik intern door.
Heb je niet zoveel data nodig of wil je er niet voor betalen?
Kijk dan of een andere abonnementsvorm of bundel bij KPN beter bij jou past. Dat kan via de MijnKPN app.
We kijken uiteraard ook graag met je mee en nodigen je uit om telefonisch contact met ons op te nemen. Dit kan eenvoudig via een belafspraak: we bellen je op een moment dat jou het beste uitkomt en kunnen dan samen kijken of een andere bundel of abonnement beter bij je past.
Zelfde euvel ook bij mijn vrouw nu. Niets aangevinkt of verhoogd, maar wel data erbij en meer betalen omdat kpn dit nodig acht. Wat is dit voor onzin?
Iedere maand je incasso terug boeken en dan het normale bedrag overmaken
Bedankt voor het meedenken, maar het terugboeken van een incasso en vervolgens het juiste bedrag handmatig overmaken is niet de meest efficiënte oplossing. Dit kan extra administratie met zich meebrengen en kan zelfs voor misverstanden zorgen. Mijn advies is, zoals hierboven staat, telefonisch contact met ons opnemen.
Ik krijg zojuist mail dat het abonnement gaat veranderen. Het wordt EUR 1,25 duurder voor 10GB extra data.
Ik vraag hier niet om en heb die extra data helemaal niet nodig. Dit is gewoon een truc om meer inkomsten te verwerven en de consument een poot uit te draaien.
Ordinair, en meteen terugdraaien s.v.p.
Hi @maarstra, dat is jammer om te horen, goed dat je het aangeeft. Zoals Shyrin hierboven al vertelde nemen we deze signalen zeker mee.
Er zijn intussen verschillende opties. Eentje daarvan is even spieken in MijnKPN; Daar kan je zien of een andere abonnementsvorm of bundel bij KPN beter bij jou past. Een andere optie is een terugbelafspraak maken. We kijken met alle liefde met je mee, als je er niet uit komt of als je precies wilt weten welke opties er zijn. Een collega van ons belt je terug wanneer het jou uitkomt, en helpt je verder.
Ik heb een abo van 3 GB, vanwege vast internet verdubbeld naar 6 en ik krijg er 30 GB bij. M'n vrouw heeft een abo van 10 GB, verdubbeld naar 20 en krijgt er 10 bij. Beiden moeten we wel € 1,25 extra betalen. Vanwaar dat verschil in GB's voor dezelfde prijs? En dan staat er ook nog ergens dat het nog een keer verdubbeld wordt als je - zoals wij - vast internet hebt, dus in totaal 60 en 20 erbij? Of lees ik dat verkeerd?
Het gebruik van data wordt steeds groter, en we willen graag dat de bundels toereikend blijven. De verdubbeling door Combivoordeel blijft gewoon staan, dus je nieuwe bundel zal straks inderdaad weer verdubbeld worden.
Waarom wordt er aangeraden eventueel te kijken naar andere abonnementen die beter passen terwijl deze duurder zijn dan het abonnement dat je nu hebt en blij mee bent zonder die xx GB extra voor 1,25 euro en al voor betaalt?
Dan is het krom om te zeggen / adviseren kijk voor een ander abonnement (waardoor je meteen weer voor 1 jaar of 2 jaar vastzit bij KPN terwijl je nu elke maand kan opzeggen).
Bellen/terugbelafspraak is leuk maar ook daar komt geen oplossing uit : het houden zoals het is zonder de extra GB en extra kosten daarvan is niet mogelijk.
Waar is de optie : ik hou het zoals het is/was, er verandert niks en klaar is klara?
Het gebruik van data wordt steeds groter, en we willen graag dat de bundels toereikend blijven. De verdubbeling door Combivoordeel blijft gewoon staan, dus je nieuwe bundel zal straks inderdaad weer verdubbeld worden.
Ok, dat was deel twee van mijn vraag. Deel één was: waarom de één 30 GB erbij krijgt voor € 1,25 en de ander "slechts" 10? En het spreekwoord van een gegeven paard gaat hier niet op, want het is niet gegeven: we moeten er voor betalen.
Afhankelijk van het abonnement wat je nu hebt, krijg je een extra databundel. Dit is minimaal een verdubbeling, soms nog meer. Het bedrag €1,25 euro is voor iedereen hetzelfde.
Afhankelijk van het abonnement wat je nu hebt, krijg je een extra databundel. Dit is minimaal een verdubbeling, soms nog meer. Het bedrag €1,25 euro is voor iedereen hetzelfde.
Minimaal een verdubbeling? Dan heb ik een verkeerde extra databundel doorgekregen. Heb nu 30GB en krijg volgens de email die ik ontving 10GB erbij voor €1,25, dat is helaas geen verdubbeling. @Jeroen van KPN Staat dit ergens zwart op wit zodat ik daar op kan terugvallen als ik het meld?
Het is in elk geval minimaal een verdubbeling van je huidige abonnement. Dat wil zeggen, je huidige basisbundel. Extra bundels of een mogelijk aanwezige verdubbeling tellen daarbij niet mee. Je kunt jouw basisabonnement en daarbij horende bundel zien in MijnKPN of op je factuur.
Dat klopt bij ons dan wel: voor mijn vrouw een verdubbeling van 10 naar 20 (met Combivoordeel dus 40), voor mij een vertienvoudiging, van 3 naar 33 (66). Toch lijkt het op een verkapte prijsverhoging buiten de jaarlijkse inflatiecorrectie om, want wij krijgen onze huidige bundels al niet op, en die extta bundels dus al helemaal niet. Dat zal bij veel klanten niet anders zijn; kpn int dus € 1,25 extra waarvoor ze slecht hooguit een minimale extra prestatie hoeven te leveren. En ja, ik kan voor een lagere bundel (lager dan 3) kiezen, maar dan ben ik meteen deze extra verhoging weer kwijt en hou ik per saldo dan wel een te lage bundel over, zelfs met Combivoordeel. Dus nee, een echte keuze is het niet.
Het is in elk geval minimaal een verdubbeling van je huidige abonnement. Dat wil zeggen, je huidige basisbundel. Extra bundels of een mogelijk aanwezige verdubbeling tellen daarbij niet mee. Je kunt jouw basisabonnement en daarbij horende bundel zien in MijnKPN of op je factuur.
Aha, het wordt er zo niet duidelijker op met de verschillende bundelstructuren. Mijn basisbundel is 10GB, dus inderdaad een verdubbeling dan door de 10GB voor € 1,25 extra.
@Alexandra van KPN Wat blijft er dan eigenlijk over als ik naar een basisbundel van 0GB zou gaan. Is dat 30GB: 0GB plus de 20GB bundel (20 GB extra data | KPN) plus de 10GB voor € 1,25 extra in januari?
Als ik zo kijk in de FAQ rond deze verhoging vervalt de 20 GB zodra je jouw abonnement wijzigt @Herbz.
Wat gebeurt er als ik verander van abonnement?
Deze extra data is alleen geldig op je huidige contract en neem je niet mee als je je abonnement verandert.
Maar om alles op een rij te laten zetten zou ik je willen adviseren om een terugbelafspraak maken zodat alle opties op een rij gezet kunnen worden.
Als ik zo kijk in de FAQ rond deze verhoging vervalt de 20 GB zodra je jouw abonnement wijzigt @Herbz.
Wat gebeurt er als ik verander van abonnement?
Deze extra data is alleen geldig op je huidige contract en neem je niet mee als je je abonnement verandert.
Tja, veranderd je je abonnement als je binnen je contract je databundel wijzigt? Dat lijkt me eigenlijk niet.
Mmm, nu benieuwd of die 20GB extra bundel dan wel geldig blijft als KPN mijn abonnement veranderd met die € 1,25 opslag?