Skip to main content

Ook ik lijk het slachtoffer te worden van de praktijken van KPN partner ECommerce.

Na de aanschaf van een Galaxy S24 Ultra fysiek in een KPN winkel wees de KPN medewerker mij op de inruilactie met daarbij nog een KPN bonus. Op mijn vraag wat de inruil mij zou opleveren rekende het programma een bedrag van €248 voor mijn Galaxy S22 Ultra voor. Dit bedrag moest zeker haalbaar zijn volgens de KPN medewerker die ook vond dat mijn toestel er onberispelijk uitzag.

Nu krijg een voorstel van ECommerce van €258. Dus onder aftrek van de KPN bonus van €200 dus slechts €58 voor mijn S22 Ultra. Zijn ze van de ratten besnuffeld? Bovendien liegen ze ook nog keihard dat een knop niet zou werken. Terwijl zelfs een KPN medewerker heeft gezien dat het toestel in onberispelijke staat verkeerde.

En natuurlijk is ECommerce op geen enkele manier te bereiken. Dat is lekker makkelijk, een van elke realiteit gespeende waarde vaststelling van een in te ruilen toestel en de klant dan lekker laten bungelen en je tevens onbereikbaar houden.

KPN, loop niet weg voor je verantwoordelijkheid en 1) ondersteun mij als jullie (nu nog trouwe) klant door ECommerce te wijzen op hun gedrag naar klanten toe en 2) en hen het alleszins redelijk vastgestelde bedrag van €248 ( dat is exclusief de nog uit keren KPN bonus van €200 die ik nog niet mocht ontvangen) aan mij te doen toekomen.

KPN ik reken op jullie!!

Hier hetzelfde! Een supernette telefoon ingeleverd, zou € 548 + € 100 bonus in deze staat moeten ontvangen, maar krijg een tegenvoorstel van € 386! Ze beweren dat de telefoon beschadigd is, heb foto’s dat die er keurig uitziet! Als ik dit had geweten had ik geen verlenging met nieuwe telefoon genomen! Voel me opgelicht door zowe Recommerce als KPN!

Hoi,

Wat jammer om te lezen dat jullie nare ervaringen hebben met onze partner.  Dit zijn zaken waar wij in principe buiten staan.   Ik ken de details ook niet en heb daar verder geen inzage in dus ik kan ook geen objectief beeld vormen. 

Wat je wel kunt doen is dit aankaarten bij recommerce zelf.  Ze zullen ook vast een klachten proces hebben.  Succes!

https://www.kpn.com/telefoon-inruilen

https://support-tradein-recommerce.zendesk.com/hc/nl

Maar jullie doen wel zaken met dit bedrijf! Ik was helemaal nog niet van plan om een nieuwe telefoon aan te schaffen, maar door het goede aanbod ben ik toch overstag gegaan. Heb de telefoon nog geen 2 jaar geleden aangeschaft voor € 1479,00, nu geven hun € 286,00!!!! Voor een telefoon in uitstekende staat! Deze week ontvang ik mijn telefoon terug, mag hopen dat dit mijn eigen telefoon is, heb gelukkig het imei en serie nummer.

KPN, met alle respect, het is een door jullie aangeboden actie op jullie site.

Wel eens gehoord van keten verantwoordelijkheid? Het houdt juridisch geen stand om als KPN telkens terug te verwijzen naar Recommerce. Dus KPN, kom op, pak je verantwoordelijkheid en help alle gedupeerde. Via Radar en Consumentenbond begrepen dat er al 2100(!) klachten zijn over Recommerce. 

Inderdaad! KPN verschuild zich achter E-commerce maar als je de telefoon koopt en je volgt de inruil deal staat er toch heel duidelijk “inruildeal met KPN”, maar dan blijk je dus te maken te krijgen met een oplichters bende!

Reageer