Skip to main content

Vandaag is het onbeperkt data van mij en het 0 data abbo van mijn zoon ingegaan.  
ik hoop toch niet dat t waar is wat ik waarneem:

ik heb mijn zoon 50gb overgemaakt.  Echter in zijn ontvangen berichten staat dat die maar tot 12 februari geldig zijn!!!

als ik kijk in de app staat er bij zijn nr 50gb verloopt over 2 dagen.  
moet ik nu werkelijk 15x maand x data overmaken, en dit dan ook nog eens handmatig?

Laat me hopen dat dit een fout is in het systeem… 

Nee. Maar 1 keer in de maand. Maar wel op de juiste dag. Het zal nu in het begin nog even een beetje afwachten zijn hoe de factuurperiode is. Het systeem van KPN bepaalt dat automatisch. 

Aan de hand van wat ik in uw post lees vermoed ik dat bij uw abonnement elke 13de van de maand de nieuwe factuurperiode in gaat. Dat houd in dat gedeelde mb's tot de 12de gebruikt kunnen worden. Dan vervallen ze (voor zover ze nog niet op zijn). Op de 13de moet u dan opnieuw mb's delen.

Maar nogmaals: Ik weet het niet zeker.


Hallo @Roy v, welkom bij KPN! Leuk dat je ons forum hebt gevonden, goede vraag om hier te stellen :)

Ik vermoed dat je al een KPN abonnement had, en dus kortgeleden hebt verlengd naar een: KPN Onbeperkt. Dit nieuwe abonnement is gisteren (9 februari) ingegaan. Klopt dat?

 


Hi @Roy v, heb je mijn bovenstaande vraag nog gelezen? Ik hoor graag van je :)


Hoi nadia.  Er is idd een nieuwe periode ingegaan.  Nu is de looptijd nog 24 dagen. 
dus ik hoef t “maar” maandelijks aan te passen.  Thnkx


Hi @Roy v, klopt, het wordt allemaal veel simpeler na de eerste mobiele factuur. Ik zal uitleggen waarom:

Een mobiele factuur loopt vanaf de eerste kalenderdag tot de laatste van de maand. In het voorbeeld van deze maand: vanaf 1 t/m 28 februari. Daarna 1 t/m 31 maart enzovoort. 
Bij een nieuw abonnement is er vaak sprake van een ‘gebroken’ maand. Jouw nieuwe abonnement kan elke dag van de maand geactiveerd worden, de startdatum staat op je contract. Dat is de datum die jij met KPN hebt afgesproken om het abonnement in te laten gaan. Bij een vernieuwing van je contract, wat in de volksmond ook wel verlenging wordt genoemd, kan dat op elke dag in de maand zijn. Jouw nieuwe abonnement gaat in op de dag wanneer je oude contractperiode afgelopen is. Vandaar dat de start van je nieuwe abonnement je bundeltegoed wat uitzonderlijk is ;)

Meer informatie vind je op: KPN Mobiel uitleg factuur en verbruik