Skip to main content

Beste mensen,

Op 15 maart 2024 tekende ik een nieuwe overeenkomst met KPN voor € 18, 50 per maand. Dat zou een voordeliger contract zijn dan mijn oude contract waarvoor ik € 12,57 betaalde. Bij mijn factuur over april staat op de factuur een bedrag van € 21,00. De kortingen zolang het abonnement loopt en combivoordeel van 2 x € 2,50 worden van de € 21,00 afgetrokken en niet van het bedrag waarvoor ik getekend heb. Het resultaat is dat ik nu € 21,00 minus € 5,00 is € 16,00 betaal in plaats van € 18,50 minus € 5,00 is € 13,50. Ik voel me enigszins opgelicht.

Hallo @Adella , heb je een afschrift van de getekende overeenkomst waar die 18,50 op staat?

Kan je misschien zien wat dan de verschillen zijn tussen de factuur en de overeenkomst?


Het verschil is dat op de factuur een bedrag van € 21,00 wordt vermeld en in het contract € 18,50 incl. BTW.


Als de omschrijving verder het zelfde is, dan zou die 18,50 ook op je factuur moeten staan. Staan er verder geen details op de factuur of je contract (abonnementsvorm, aanbetaling, etc) ?


Op het Mobiel Contract Consument dat ik heb getekend staan al mijn persoonlijke gegevens en wordt alleen het bedrag van € 18,50 per maand genoemd. De klantenservice kan niets voor me doen, en er schijnt geen leidinggevende te zijn die mij te woord kan staan. Ik moet er dus maar mee leren leven. Mijn oplossing is het tv/internetcontract met KPN opzeggen en het mobiele contract over 2 jaar. Leuk voor iemand die al meer dan 30 jaar KPN-klant is. Zo gaan ze er dus mee om. 


Als je je gegevens in je profiel invult, kan een KPN-moderator er misschien wat dieper in duiken,


Tja, het is bij KPN allemaal erg verwarrend met die kortingen. Maar het bedrag wat in uw contract staat, waar u dus voor getekend heeft, daar is de "korting zolang het abonnement loopt" al vanaf.

Dan krijgt u de eerste factuur en dan ziet u plots die 21 euro staan. Een bedrag wat u nooit ergens eerder heeft zien staan.

Helaas werkt het zo bij KPN. Al vele vele jaren. Vinden ze normaal. Wat het nut van die "korting zolang het abonnement loopt" überhaupt is vraag ik me af. 

U heeft gekozen voor 6 GB en onbeperkt bellen? 

 


Dus een reden temeer om na 2 jaar het mobiel-contract met KPN op te zeggen en het tv/internet abonnement onmiddellijk bij een andere provider af te sluiten.


Dus een reden temeer om na 2 jaar het mobiel-contract met KPN op te zeggen en het tv/internet abonnement onmiddellijk bij een andere provider af te sluiten.

Dan raak je ook meteen kortingen kwijt. Ik weet niet of dit nou het slimste is.


Dus een reden temeer om na 2 jaar het mobiel-contract met KPN op te zeggen en het tv/internet abonnement onmiddellijk bij een andere provider af te sluiten.

Dan raak je ook meteen kortingen kwijt. Ik weet niet of dit nou het slimste is.

Alleen het combivoordeel. Die andere korting blijft gewoon. Die korting krijgt iedereen. Die staat feitelijk alleen op de factuur. Je ziet hem nergens anders staan. 

Dan gaat @Adella dus die € 18,50 betalen. 


Ik heb getekend voor een contract met 6GB + onbeperkt bellen/sms en 6000 MB en onbeperkt minuten en onbeperkt SMS voor in totaal ¤ 18,50 per maand met ingang van 15 maart. 

De klantenservice meldt dat men mij verder niet kan helpen en dat er geen leidinggevenden zijn die aanspreekbaar zijn. Grappig bedrijf.


Hallo @Adella ,

Was het jouw bedoeling om een abonnement aan te gaan met in totaal 12 Gb per maand? Dat is namelijk wel wat je hierboven aangeeft. 
 

Want dan is de oplossing simpel: Je kunt in MijnKPN een stapje downgraden. Dat gaat dan in per de eerste dag van de volgende maandelijkse periode. 
 

Kies voor het abonnement van 6 Gb wat automatisch verdubbeld wordt naar 12 Gb. Je betaalt dan wel 2,50 per maand minder waardoor je weer uitkomt op de door jou gewenste prijs. 

Want dat contract kost bruto 18,50 per maand en netto inderdaad 16,00. Dat is gewoon mogelijk. Lager kan niet, je krijgt het conbivoordeel van 2,50 maar één keer. 
 

Wat eventueel ook nog zou kunnen is dat jou eenmalig een langere periode dan één maand in rekening is gebracht. Maar dat zou je terug kunnen zien in de specificatie die bij jouw factuur zit. En die is te raadplegen via MijnKPN.


En dan zou er nog € 2,50 afgetrokken moeten worden i.v.m. combivoordeel. Maar dat krijg ik bij KPN niet aan het verstand gebracht. Ga gewoon naar Ziggo o.i.d.


Ik heb getekend voor een contract met 6GB + onbeperkt bellen/sms en 6000 MB en onbeperkt minuten en onbeperkt SMS voor in totaal ¤ 18,50 per maand met ingang van 15 maart. 

En daar gaat dus 1 x € 2,50 combivoordeel vanaf. Komt u dus op 16 euro uit. Precies zoals in mijn schermafdruk hierboven staat.

Alleen op de factuur gaat KPN moeilijk doen met 21 euro en nog een keer € 2,50 euro korting. Maar effectief komt u daarmee natuurlijk op € 18,50 uit.


En dan zou er nog € 2,50 afgetrokken moeten worden i.v.m. combivoordeel. Maar dat krijg ik bij KPN niet aan het verstand gebracht. Ga gewoon naar Ziggo o.i.d.

Maar heb je nu 6 Gb + 6 GB = 12 Gb 

of 

12 Gb + 12 Gb = 24 Gb? 
 

Want als dat laatste het geval is kun je downgraden. En dan betaal je 2,50 per maand minder. 
 

Als je nu voor jouw thuisabonnement naar Ziggo gaat, dan verlies je de komende twee jaar ook nog het Combivoordeel. En wordt jouw mobiele abonnement dus nog duurder. 


Hallo @Adella, ik wil graag voor je kijken wat er nu dan exact met jouw nieuwe abonnement aan de hand is. Zou je jouw forumprofiel in willen vullen? 


Waarom is het nodig om mijn forumprofiel in te vullen?


Waarom is het nodig om mijn forumprofiel in te vullen?

Anders kunnen ze niet kijken wat er aan de hand is.
Zonder die gegevens kunnen medewerkers niet (of mogen niet) in jouw klant bestand komen.

Dut als je via het forum antwoordt wel hebben moet je deze invullen en anders naar de klantenservice bellen als je dat liever hebt. Dit kan op het gratis nummer 0800-0402.

Je profiel gegevens kunnen alleen door jou of de medewerkers ingezien worden, andere leden kunnen dit niet zien.


Ik denk hier nog even over na. Maar bedankt voor de info.


Ik denk hier nog even over na. Maar bedankt voor de info.

Geen probleem!


Hallo @Adella ,

Was het jouw bedoeling om een abonnement aan te gaan met in totaal 12 Gb per maand? Dat is namelijk wel wat je hierboven aangeeft. 
 

Want dan is de oplossing simpel: Je kunt in MijnKPN een stapje downgraden. Dat gaat dan in per de eerste dag van de volgende maandelijkse periode. 
 

Kies voor het abonnement van 6 Gb wat automatisch verdubbeld wordt naar 12 Gb. Je betaalt dan wel 2,50 per maand minder waardoor je weer uitkomt op de door jou gewenste prijs. 

Want dat contract kost bruto 18,50 per maand en netto inderdaad 16,00. Dat is gewoon mogelijk. Lager kan niet, je krijgt het conbivoordeel van 2,50 maar één keer. 
 

Wat eventueel ook nog zou kunnen is dat jou eenmalig een langere periode dan één maand in rekening is gebracht. Maar dat zou je terug kunnen zien in de specificatie die bij jouw factuur zit. En die is te raadplegen via MijnKPN.

@Adella 

Heb je inmiddels via Mijn KPN de downgrade uitgevoerd naar 6 (+6 Gb?

 


@Noordzee ik denk dat @Adella al 6 + 6 heeft.


Ik heb genoeg aan 6GB. Evt. met gratis verdubbeling.


@Noordzee ik denk dat @Adella al 6 + 6 heeft.

Maar het zou wel handig zijn als dat bevestigd wordt. Want als ze nu 12 +12 heeft, dan is de boel verklaard. 


@Noordzee ik denk dat @Adella al 6 + 6 heeft.

Maar het zou wel handig zijn als dat bevestigd wordt. Want als ze nu 12 +12 heeft, dan is de boel verklaard. 

@Adella 

Nog even een poging : Als je kijkt in Mijn KPN, zie je dan rechtsboven 12 Gb's per maand staan of 24 Gb's?   In dit voorbeeld hieronder staat er 5. 

 


Ik heb bu KPN 6 GB en onbeperkt bellen/SMS.

Korting zolang abonnement loopt en Combivoordeel. Het bedrag op de factuur is € 21.00,  terwijl ik een contract heb getekend voor € 18.50 inclusief. BTW. Waarom KPN daar € 21.00 van maakt is volstrekt onduidelijk.


Reageer