Ik heb precies hetzelfde probleem.
kpn bellen en naar de fysieke winkel gaan heeft niet geholpen. Ze kunnen me niet helpen. Hoop dat er een oplossing hiervoor is.
Wellicht is je bestelling dat je per 10-12 klant bent geworden nog geheel verwerkt.
Dit had ik ook met mijn abonnement na een week werkte het wel en kon ik het via Mijn KPN aanmelden.
klanten service zou je hier gewoon mee kunnen helpen die kunnen zien of er nog wat loopt.
Volgens de kleinzakelijke helpdesk kunnen ze niet zien of multisim aanstaat ?!
Op mijn verbaasde reactie dat ze wel in staat zijn om het meerbedrag te kunnen doorbelasten maar niet kunnen nakijken moesten ze mij wel gelijk geven.
ik wacht nog even rustig af, misschien zou het probleem veroorzaakt worden doordat mijn telefoon uit Bangkok komt. Maar bij Odido werkte alles zonder problemen
Hi @Frank Poels en welkom bij de KPN Community! Gek dat multisim nog niet lijkt te werken.
Ik zou zeggen dat een toestel uit Bangkok niet voor problemen zorgt, zeker als het bij Odido wel werkte.
Gezien het bij Menno na een week wel werkte raad ik je aan om het nog even af te wachten. Als je abonnement sinds de 10e actief is, dan zou het hopelijk uiterlijk op de 17e moeten werken.
Het is beslist wel inzichtelijk of multisim aanstaat, dus gek dat mijn collega dit niet kon vinden. Mocht het na een week nog niet aan staan, dan raad ik je echt aan om nogmaals met de zakelijke helpdesk te bellen via 0800-0403.
Hopelijk kan de collega die je dan aan de lijn krijgt inzien wat er speelt. Ik heb helaas geen inzage in zakelijke abonnementen dus hopelijk is er via die weg toch duidelijkheid te krijgen!
Hier nog een :-(
Ik ben overgestapt van VF (activatie op 30/12) en ik krijg de zelfde melding “Je KPN NL-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met KPN NL”.
Ik zal ook maar een week wachten, maar het is van de gekke dat je wel kan overstappen, je nieuwe SIM activeren en bellen, maar niet een multisim kan activeren.
De service desk komt met het briljante idee om te zeggen dat het aan de iPhone en Apple Watch ligt!?! (Het zelfde probleem krijg je trouwens ook in een Galaxy S24 met bijpassende smart watch als je de SIM in dat toestel stopt).
Andere opmerking was dat het wel 3 maanden kan duren (waarom, want dat is zeker geen technische beperking) voor multisim is toegestaan. Dit is dan helemaal van de zotte, aangezien dat niet op de website staat, niet in de winkel wordt vermeld, niet in je contract en niet in de aanvullende voorwaarden. Als ik een nieuwe auto koop zeggen ze ook niet “zet hem eerst 3 maanden op de oprit, daarna kunt u hem pas starten”
Ik kan het de medewerker niet kwalijk nemen want die heeft zich de blubber gezocht voor antwoorden, maar dit moet opgelost worden voor klanten.
Hi @Jerry de Boer en welkom bij de KPN Community! Ook welkom bij KPN.
Wat vervelend dat Multisim activeren op je Apple Watch ook bij jou niet lukt. Een week afwachten is dan ook mijn advies, ik hoop dat hij dan wel werkt.
De 3 maanden die je noemt kwam ik ook in een ander topic tegen, daar heb ik inmiddels duidelijkheid over:
Als je een nieuw Sim Only abonnement hebt besteld en daarna Multisim wilt activeren, dan kan dit pas na 3 maanden. Dit staat inmiddels ook op onze Multisim pagina, helemaal onderaan onder ‘Waarom lukt het bestellen van Multisim niet?’.
We zijn er dus mee bezig om die informatie duidelijker te vermelden en ik heb de vraag nog uitstaan over waarom dit pas na 3 maanden kan.
Nog voor mijn informatie, kun je multisim wel aanzetten in je MijnKPN omgeving en staat die optie ook bij jou actief in je abonnement? Of lukt dit überhaupt niet?
Hoi Sanne,
Zover ik weet (maar laat mij graag verrassen) moet je op je iPhone naar de watch applicatie > mobiel netwerk > configureer mobiel… (Deze laatste stap is niet te selecteren omdat er staat: Your KPN NL account is not eligible to enable cellular on your Apple Watch. Contact KPN NL for more information)
in de MijnKPN app kan ik zover ik weet niets activeren (de app zegt gewoon dat je dit in je iPhone moet doen (vergelijkbaar met VF), of dit actief staat in mijn abonnement zou ik dus niet weten. De klantenservice kwam zoals gezegd met het idee om Apple te bellen of een nieuwere telefoon te nemen (lastig omdat het een iPhone 16 Pro Max is en de iPhone 17 pas tegen oktober dit jaar uitkomt) :-)
Ik heb geen Sim Only gekocht maar telefoon en abonnement (wel de telefoon ineens betaald omdat ik niet van kopen met afbetalen hou).
Over een paar dagen ga ik wel langs de winkel en hoop dat deze wel kunnen zien wat er aan de hand is.
mvg
3 maanden echt een lachertje toch niet meer van deze tijd.
Sorry dit is echt iets waaraan ik me kan ergeren
@Jerry de Boer De activatie gaat inderdaad via je toestel, maar er moet ook ingelogd worden op je KPN ID. Het werkt als volgt:
-
Open de Watch-app op je iPhone
-
Klik op het tabblad 'Mijn Watch' en vervolgens op 'Mobiel netwerk'
-
Klik op 'Configureer mobiel netwerk'
-
Voeg de Apple Watch toe aan het abonnement'
-
Log in met je KPN ID
-
Klik op 'aanzetten' Multisim
-
Klik op 'Ja, ik ga akkoord
Die had ik wat duidelijker toe moeten lichten. Bij jou gaat het dus ook tijdens dit proces al mis, dus ik heb jouw melding ook meegenomen.
Zou je ook je forumprofiel aan willen vullen met het 06-nummer waar het om gaat? Mochten de collega's waar ik contact mee heb hierover gegevens nodig hebben om dit te onderzoeken, dan kan ik jou als voorbeeld meegeven.
Laat je ook weten hoe het bij de winkel is gegaan? Ik ben benieuwd of ze daar de oplossing kunnen vinden.
Beste Sanne. Ik zie nu op de website bij mijn contract staan dat de eerste3 maanden multisim niet te activeren is bij zakelijke simonly klanten.
Allereerst klopt dit? En ten tweede begrijp ik niet helemaal de reden waarom het zo lang duurt! Is dit iets tijdelijk of blijft deze vertaging altijd?
kan ik hier contracttechnisch nog iets aan doen door bv geen sim only contract te kiezen?
ik hoor graag
Klopt @Frank Poels, ik wacht nog op antwoord over waarom dit pas na 3 maanden kan.
De 3 maanden die je noemt kwam ik ook in een ander topic tegen, daar heb ik inmiddels duidelijkheid over:
Als je een nieuw Sim Only abonnement hebt besteld en daarna Multisim wilt activeren, dan kan dit pas na 3 maanden. Dit staat inmiddels ook op onze Multisim pagina, helemaal onderaan onder ‘Waarom lukt het bestellen van Multisim niet?’.
We zijn er dus mee bezig om die informatie duidelijker te vermelden en ik heb de vraag nog uitstaan over waarom dit pas na 3 maanden kan.
Oplossingen hiervoor heb ik op dit moment ook niet, zodra ik meer informatie heb laat ik het hier weten!
Hoi Sanne,
profiel aangepast (nummer toegevoegd) als ik iets langer online ben vul ik ook de contract gegevens in mochten ze die nodig hebben.
Het opzetten van Apple Watches (activeren sim op horloge) weet ik dat ik KPN id moet gebruiken (ben toevallig architect voor verschillende providers geweest voor ontwerp van deze netwerken) :-)
bedankt in elk geval al vast voor al je hulp