Skip to main content

Hoe kan het zijn dat, terwijl er al word gesproken over 5G, hier in t dorp bij ons dat ik nog moet bellen met 3G. Het is een “blindspot” bij KPN. Ik moet m’n iPhone, die ik het liefst op 4G laat staan, altijd omzetten naar 3G om een duidelijk gesprek te voeren. 
Mijn vrouw heeft Vodafone en heeft dit probleem niet. 
KPN heeft toch het beste netwerk!?

@Jdijkstrasneek60 Welkom op ons forum. We doen onze uiterste best om door geheel Nederland een zo goed mogelijke dekking te creëren maar ik moet eerlijk zijn, zoals je merkt zijn er toch  plaatsen waar de dekking minder kan zijn. De redenen daarvoor kunnen divers zijn. Er kunnen geografische factoren, bebouwing of de afstand tot de dichtstbijzijnde mast een rol spelen. Helaas is het niet altijd mogelijk om er dan zomaar een mast bij te plaatsen. Daar gaat vaak een lange procedure aan vooraf en dan komen er ook zaken als vergunningverlening en instemming van omwonenden bij kijken. Op dit moment is de oplossing dan toch om te bellen via 3G en om voor het internet dan jouw eigen Wifi te gebruiken. Mocht je nog vragen hebben dan beantwoord ik die graag!  


Hoe kan het zijn dat, terwijl er al word gesproken over 5G, hier in t dorp bij ons dat ik nog moet bellen met 3G. Het is een “blindspot” bij KPN. Ik moet m’n iPhone, die ik het liefst op 4G laat staan, altijd omzetten naar 3G om een duidelijk gesprek te voeren. 
Mijn vrouw heeft Vodafone en heeft dit probleem niet. 
KPN heeft toch het beste netwerk!?

Vodafone heeft geen 3G meer aanstaan, ze hebben 4G en nog 2G. Doorgaans staan Vodafone masten toch wel op andere plaats dan die van KPN, dus dat kan ook het verschil maken.

De ene telefoon is de andere niet, zou ook kunnen dat de telefoon van uw vrouw voor bellen naar 2G schakelt en dat dat gewoon naar behoren werkt.

Er waren voor Android wel eens apps waarmee je heel precies kon selecteren van te gebruiken, daarmee kon je ook 2G+4G selecteren (met 4G voorkeur, 3G dus negeren). Voor iOS weet ik niet of daar opties zijn, maar zo’n app is eigenlijk niet te prefereren. De keuzeoptie zou door het netwerk gedaan/opgelegd moeten worden, maar dat vereist wel een mast met voldoende nieuwe/flexibele apparatuur die ook actief is. Je kan misschien op http://www.4gmasten.nl/kaart/ een schatting maken waar op jouw locatie ‘het 4G vandaan zou moeten komen’.


Reageer