Skip to main content

Sinds ik een abonnement heb van KPN wordt er via betaalde sms geld weggehaald. Steeds is er door KPN gezegd dat deze de betaalde diensten niet kon blokkeren, afgelopen week kon dat blijkbaar wel. Intussen ben ik weer honderden euro's kwijt. En het rare is dat ik geen melding krijg dat ik betaalde diensten zou hebben gebruikt en als ik naar het nummer (dat ik kan zien via payinfo.nl) een bericht stuur dat het abonnement moet stoppen, krijg ik een bericht terug dat er op mijn mobiele nummer geen abonnement is. Rara hoe kan dat? Doodziek ben ik intussen van KPN. De laatste 2 jaar heeft mij dat zoveel geld gekost. En ik heb nooit geen betalende sms dienst gebruikt. En de vaste telefoon heb ik al afgesloten en via internet bestel ik zo min mogelijk. Maar mobiel afsluiten is niet zo simpel.

Telefoon al eens terug gezet naar fabrieksinstellen?


Als die kosten in rekening gebracht worden voor een sms "abonnement" en KPN, ja echt KPN, kan niet aantonen dat er een overeenkomst voor dat "abonnement" afgesloten is conform de richtlijnen beschreven in de "Gedragscode voor Betaalde SMS- en Mobiel Internet Diensten" dan heb je recht op 100% schadeloosstelling.

Let op, het is KPN die dat moet kunnen aantonen, niemand anders. Laat je dan ook niet met een kluitje het riet in sturen en eis van KPN dat ze dat bewijs voorleggen of anders alle kosten zullen restitueren. Het is vervolgens aan KPN om de schade te verhalen op de "leverancier" van die sms dienst.

 

P.S. Het is op basis van die gedragscodes vrijwel onmogelijk om een overeenkomst voor een betaalde sms dienst aan te gaan zonder je daarvan bewust te zijn. De vereiste procedures zijn zo helder dat je zoiets als consument eigenlijk niet over het hoofd hebt kunnen zien. De kans is dan ook zeer reëel dat KPN geen bewijs zal kunnen aanleveren dat zo'n overeenkomst conform de gedragscode tot stand gekomen is.


Reageer