Skip to main content

Ik kan via mijn werkgever een telefoonabonnement krijgen. Mijn huidige contract bij KPN loopt tot 24 april 2021. Mijn werkgever heeft mij gevraagd om een porteringsbrief aan te leveren, zodat zij het nummerbehoud kunnen aanvragen. Is het al mogelijk om van jullie een porteringsbrief te krijgen?

Neemt je werkgever het abonnement bij een andere provider? Als het ook KPN is is het handiger eerst een contractovername te laten doen. 

Je huidige abo is namelijk contractueel vast. Dat kan niet eerder opgezegd zonder de resterende periode in één keer te betalen. 

Bij een abonnement bij andere provider met nummerbehoud kan het nieuwe abo (pas) gaan lopen aansluitend op het oude.

En…. ben je over 2 maanden contractvrij? Of?
Is het de “verlengdatum” of de einddatum van je contract? (n.b. even terzijde: als je na een einddatum niet opzegt of naar andere provider gaat loopt het ook door natuurlijk)


Welkom op ons forum @Floris123 . Ik zie dat @PeterG je al van veel belangrijke informatie heeft voorzien. Ik zou er nog aan willen toevoegen dat nummerbehoud maximaal 120 dagen voor einddatum contract kan worden aangevraagd zonder allerlei bijzondere dingen te hoeven uithalen. Als je contract inderdaad op 24 april dit jaar afloopt dan kan je werkgever alvast een abonnement met nummerbehoud voor jou aanvragen en dan zal op 26 april je nummer overgaan naar de nieuwe provider (nummerbehoud gebeurt namelijk alleen op werkdagen en 24 april is een zaterdag, dus vandaar 26 april)

Voor de zekerheid, er zit wel verschil tussen einddatum contract en verlengdatum. Dat je je hier niet mee vergist want dat zou zonde zijn.


  • Mijn werkgever neemt het abonnement ook bij KPN. 
  • Ik zie op Mijn KPN: Einddatum contract = 23-04-2021

Wat is nu de vervolgstap? Aanvragen van een contractovername?


Dat ligt eraan of je werkgever het abonnement wil houden zoals het is OF een zakelijk abonnement wil hebben. Kan het abonnement blijven zoals het is, dan kan het door middel van een contractovername. Moet het een zakelijk abonnement worden dan zal je werkgever een nieuw abonnement moeten aanvragen via onze zakelijke afdeling. Voor de zakelijke contactmogelijkheden zie deze link