Skip to main content

4x met KPN klantenservice gebeld vandaag. Ik probeer mijn oude nummer mee te nemen van mijn vorige provider naar mijn nieuwe kpn abonnement. Vanochtend/middag 3x via kpn geprobeerd dit nummerbehoud aan te vragen. De andere provider keurde dit verzoek echter niet goed, omdat deze blijkbaar nog niet was vrij gegeven. Hiervan kreeg ik mail. De ‘aanvraag’ vanuit kpn was dus wel doorgekomen. Dit kon tot savonds duren volgens die provider (ook mee gebeld).

Zojuist probeerde ik het weer bij kpn, en komt er opeens een heel ander verhaal; Omdat het om een nieuw abonnement gaat wordt deze nog ‘verwerkt’ en kan nummerbehoud niet worden aangevraagd.. Mevrouw probeert t nog bij een collega maar komt niet verder. Hoezo lukt overdag 3x nummerbehoud aanvragen wel en nu opeens niet? Erg teleurgesteld met deze service. 

Hi @MartijnXax, welkom hier. 

Zou ik even mee mogen kijken naar wat hier aan de hand is? Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 


@Alex_P Yes, dat had ik al gedaan. Als er iets mist hoor ik het wel.


Dank! Ik zie echter dat je 2 nummers hebt ingevuld. Even voor mijn duidelijkheid, om welk nummer gaat het? 


@Alex_P om het eerste nummer. Het tweede nummer is het nummer wat nu (tijdelijk) aan mijn kpn abonnement is toegewezen. 


@Alex_P ps.: In ‘persoonlijke opmerkingen’ staat mijn tmobile klantnummer. Die is ook nodig voor de overzetting. 


Als ik kijk naar het nummer eindigend op 516, dan kom ik op toch op foutmelding. Namelijk: "Combinatie Telefoonnummer en klantnummer komen niet overeen”. Daar loopt het dus vast. Zegt je dit iets? 
Je moet toch even contact opnemen met je huidige provider. 


@Alex_P  ̶Z̶o̶u̶ ̶j̶e̶ ̶h̶e̶t̶ ̶k̶u̶n̶n̶e̶n̶ ̶p̶r̶o̶b̶e̶r̶e̶n̶ ̶z̶o̶n̶d̶e̶r̶ ̶d̶e̶ ̶‘̶1̶.̶’̶?̶ ̶D̶i̶t̶ ̶i̶s̶ ̶e̶c̶h̶t̶ ̶m̶i̶j̶n̶ ̶k̶l̶a̶n̶t̶n̶u̶m̶m̶e̶r̶ ̶n̶a̶m̶e̶l̶i̶j̶k̶,̶ ̶z̶o̶a̶l̶s̶ ̶h̶i̶j̶ ̶o̶p̶ ̶d̶e̶ ̶f̶a̶c̶t̶u̶r̶e̶n̶ ̶s̶t̶a̶a̶t̶.̶

Edit: Zie onderstaand.


@Alex_P Zojuist met tmobile gebeld. Het klantnummer op mijn facturen klopt blijkbaar niet.. Handig. Ik heb het nieuwe klantnummer in mijn profiel gezet. Dus wel met ‘1.’ ervoor.


Ik heb het wederom geprobeerd met het ingevulde klantnummer van T-Mobile. Het duurt een dag ongeveer, even afwachten dus. Heb je anders een screenshot voor me van je factuur? Even je NAW-gegevens blurren natuurlijk. 


@Alex_P Thanks. Screenshot van de factuur heeft dus weinig zin, omdat daar het eerder ingevulde klantnummer op stond. De man van de helpdesk kon mij ook niet vertellen waarom deze opeens is veranderd.

Ik krijg nu overigens net ook een mailtje binnen van KPN met een afwijzing voor nummerbehoud:

  • Combinatie Telefoonnummer en klantnummer komen niet overeen

Was dit nog van de poging met het oude klantnummer of al met die nieuwe? Anders ga ik ze direct weer bellen.


@Alex_P Thanks. Screenshot van de factuur heeft dus weinig zin, omdat daar het eerder ingevulde klantnummer op stond. De man van de helpdesk kon mij ook niet vertellen waarom deze opeens is veranderd.

Ik krijg nu overigens net ook een mailtje binnen van KPN met een afwijzing voor nummerbehoud:

  • Combinatie Telefoonnummer en klantnummer komen niet overeen

Was dit nog van de poging met het oude klantnummer of al met die nieuwe? Anders ga ik ze direct weer bellen.

Dat klopt, ergens klopt het klantnummer niet met het mobiele nummer. Bel ze even, we moeten toch een klantnummer hebben dat overeenkomt met je nummer. 


@Alex_P Dit was met het nieuwe klantnummer, dat begint met 1.214..? Zou je het dan ook kunnen proberen zonder de ‘1.’? Dus beginnen met 214…

Dat is echt het klantnummer wat aan mijn 06 nummer hangt eindigend op 516.


@Alex_P Wederom met Tmobile aan de lijn. Het nummer zou echt over te nemen moeten zijn met dat nieuwe klantnummer wat in mijn account staat. Het moet ook echt met de ‘1.’ ervoor. Dus het klantnummer begint met 1.214…

Ze gaf ook aan de het eventueel met sms-verificatie kan als dit niet lukt. Maar ik ben er vrij zeker van dat het met dat nieuwe klantnummer moet lukken. Kan je die proberen? En is die sms-verificatie anders ook een optie?


Heb ik geprobeerd, de aanvraag is nu echter geannuleerd. Mijn advies is om een nieuwe aanvraag te doen via onze website. 


@Alex_P Kan je een linkje sturen naar waar dat kan? Inmiddels namelijk al zo’n 8x meer dan een kwartier in de wacht gestaan om vervolgens geen oplossing te krijgen.


@Alex_P Kan je een linkje sturen naar waar dat kan? Inmiddels namelijk al zo’n 8x meer dan een kwartier in de wacht gestaan om vervolgens geen oplossing te krijgen.

Plaats ajb hier even een screenshot van je factuur, daar ik namelijk wat mee. Waarop je klantnummer staat, Zonder je privégegevens uiteraard. 


@Alex_P  Bij deze. Nogmaals; het klantnummer is dus vervangen door een nieuwe:

Zojuist weer met iemand van KPN aan de lijn gehangen. Die heeft ook geprobeerd met dit nieuwe nummer een aanvraag te doen - en wéér krijg ik een mail dat het klantnummer niet overeen komt met het telefoon nummer. Ik krijg sterk de indruk dat er iets in jullie aanvraag telkens mis gaat.


@Alex_P was je hier al verder mee gekomen?


@Alex_P Ook bij tmobile geven ze aan dat het gewoon zou moeten lukken:

 

Hi Martijn,

Thanks voor het opsturen van de gegevens! Ik heb meteen even met je meegekeken en zie dat het nummer inderdaad inmiddels is omgezet naar PrePaid. Mocht je dus een nummerbehoud aanvraag doen zou het nummer overgenomen moeten kunnen worden!

Wat ik je aanraad, is om de aanvraag opnieuw bij KPN in te dienen, zodat zij het nummer over kunnen nemen.

Laat je het mij weten of het is gelukt?

Groetjes,
Johrick van T-Mobile


Zojuist weer een mail van kpn binnen met een poging tot nummerbehoud. Wederom de melding dat klantnr en telefoonnr niet overeen komen. Hebben jullie geen andere methode? Met het simkaartnr bijvoorbeeld?

het is inmiddels 14x al geprobeerd. 


Hallo @MartijnXax 

Is het klantnummer bij T-Mobile niet veranderd bij de omzetting naar prepaid? Of is dat de wijziging die je hierboven al hebt aangegeven?

Bij mij ging de bevestiging van nummerbehoud via sms. Ik kreeg een sms van KPN met het verzoek om te bevestigen via sms JA naar 6688. Geen gedoe met klantnummers en klaar binnen minuten.

Wat was trouwens de reden dat nummerbehoud door de andere provider eerst werd afgekeurd? Zat je nog niet in de periode van 4 maanden (120 dagen) voor het einde van het lopende contract?


@RBxx nieuwe klantnr was dus die ik al heb doorgegeven. Ik zat inderdaad nog in mijn looptijd, dus hebben ze m omgezet naar prepaid. Ik heb de looptijd afgekocht.


Nu heb ik per ongeluk op dat vinkje gedrukt.. Lijkt het alsof het probleem is opgelost. Dat was niet de bedoeling.


Tmobile:

 

Hi! Dat is een hele goeie vraag. Ik heb zelfs een collega mee laten kijken, maar ook hij kan niets vinden. Zou je nogmaals contact met KPN willen opnemen om te kijken wat er fout gaat? Bij ons staat alles namelijk goed!

 

Probleem ligt echt bij KPN.


Hallo @MartijnXax , dat vinkje "beantwoord” haalt de moderator wel weg. 

Het afkeuren, afkopen en omzetten naar prepaid verstoort kennelijk het proces van nummerbehoud. Waar het fout gaat weet ik niet, maar hopelijk komen KPN en T-Mobile er samen snel uit.