Skip to main content

 

Hallo, vandaag nieuw abonnement aangevraagd met nummerbehoud alleen dit kon helaas niet. Nu wil ik graag de aanvraag van nummerbehoud annuleren en dat mijn tijdelijke nummer mijn definitieve nummer wordt. 

Hi Jenni, welkom op het forum. 

Mag ik even weten waarom dit niet kon? Komt dit door de einddatum van je huidige abonnement? 

Zou je ook willen bevestigen dat dit om het nummer eindigend op 9739 gaat? Ik bedoel daarmee het nummer dat in eerste instantie overgenomen moest worden. 

Ik hoor graag van je.


Hi! Dankjewel voor je reactie.  Ja blijkbaar ben ik een dag eerder geweest met overstappen :see_no_evil:
Mijn einddatum van mijn huidige abonnement bij BEN eindigt op 25-07-2020. En had aangegeven bij Belsimpel (waar ik ben overgestapt naar KPN) dat mijn abonnement 26-07-2020 in zou gaan. Blijkbaar is het fout gegaan en nu start mijn abonnement op 28-04-2020. Maar dan zit ik inderdaad nog met mijn oude abonnement :see_no_evil: Het nummer dat overgenomen moest worden eindigt inderdaad met 9739.


Duidelijk, is het anders een idee dat ik het nogmaals doorgeef met de huidige datum? Dan probeer ik alsnog je nummer over te nemen en regelen wij de overstap en de opzegging van je oude abonnement. Als ik het nu doe val je namelijk binnen de 4 maanden waarin dit mag. :wink: Als je dit wenst uiteraard. Ander moet je zelf nog de opzegging regelen daar en zit je met een nieuw nummer. 


Dat zou super zijn! Krijg ik daar dan ook een bevestiging van? Ik heb de simkaart en de telefoon al binnen. Wordt het nummer dan vanaf dan overgezet op die simkaart?

Groetjes! 


Heb een mail gekregen dat het weer niet gelukt is... :unamused:


Dat is mijn insteek. Ik krijg echter weer de volgende melding: 'Nummerbehoud aanvraag is niet mogelijk vanwege lopende contract, eerste datum 27-07-2020’ 

Ik vermoed dat dit met het weekend te maken heeft of doordat we nu nog op de 28ste leven waardoor de volle 4 maanden niet zijn ingegaan. 

Goed als ik het maandag/dinsdag nogmaals probeer? Dan gaat je abonnement bij ons op 27-7 in, maar dan zit je ook niet met dubbele kosten. 

 


Ja is goed! Dan wacht ik het mailtje weer af. Nogmaals bedankt voor de moeite! :grinning:


Zoals ik dacht is het bij deze gelukt, op 27-7. Ergens in de loop van de dag. :smiley:


@Alex_P

Als het contract bij Ben tot en met 25-7 loopt kan het nummer bij KPN toch niet eerder dan in de nacht van 25-7 op 26-7 overgenomen worden? Dat duurt nog wel even.
Tenzij Jenii93 het contract bij Ben afkoopt voor de resterende periode.

Toch?


Dat klopt Peter, dat is ook wat er gaat gebeuren. Met als voordeel dat wij het nummer overnemen en het abonnement daar opzeggen. Of heb ik het nu verkeerd begrepen en wil Jennii koste wat kost bij ons komen zonder tot juli te wachten?