Skip to main content

Wij willen het prepaidnummer van onze dochter omzetten naar een Kids sim van KPN.

Hiervoor is het Kids sim abbonement al aangevraagd en nummerbehoud gestart. Nu moeten wou een sms sturen naar 6688, dit  is een betaald nummer, zij heeft nu geen beltegoed op haar nummer staan, opwaarderen is minimaal 10 Euro en dit is weg na het nummerbehoud.


De huidige provider is Simyo, dochter onderneming van KPN, is er een manier om nummerbehoud door te voeren, zonder dat wij 10 euro moeten opwaarderen en dit vervolgens gelijk kwijt zijn omdat wij overstappen naar een abbonement.

Hoi @TomVer

Bedankt voor je bericht op ons Forum en leuk om te lezen dat je een Kids Sim abonnement hebt aangevraagd voor je dochter. De reguliere manier om Nummerbehoud te bevestigen, is inderdaad vanaf het te behouden 06-nummer per sms (JA naar 6688 sms’en). Zo'n sms is gratis, maar desondanks zal er bij een Prepaid aansluiting van de huidige provider doorgaans wel tegoed op de aansluiting moeten staan. 

Als het, door ontbreken van tegoed, niet lukt om per sms te bevestigen, kan ik Nummerbehoud voor je aanvragen zonder sms-bevestiging. Daarvoor heb ik het klantnummer van de huidige pro provider nodig. Als het klantnummer je niet bekend is, kan je bij de huidige provider navragen wat het klantnummer is. Kun je daarnaast je (adres)gegevens invullen in je Forumprofiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Zou je daarbij het betreffende 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN bij “persoonlijke opmerkingen” willen vermelden? Alvast bedankt. 


Beste Heine, 

bedankt voor je antwoord. Zonder beltegoed lijkt die inderdaad de SMS niet te versturen. 

Ik heb alle gegevens in mijn profiel aangepast en het betreffende nummer in de opmerking gezet inclusief de laatste 3 cijfers van de IBAN. 

 

Het huidige klantnummer  is bij simyo is (...)

 

Alvast bedankt.

 

Met vriendelijke groet,

Tom 

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Bedankt voor je toelichting en het aanvullen van de gegevens. Ik heb dit voor je nagekeken en het 06-nummer dat je in je profiel hebt vermeld, is al actief op jouw Kids Sim abonnement bij KPN. Voor dat 06-nummer kan en hoeft dus geen nummerbehoud meer aangevraagd te worden. 

Als het de bedoeling is dat je nummerbehoud voor een ander 06-nummer wilt aanvragen, wil je dan het betreffende te behouden 06-nummer in je profiel vermelden? Alvast bedankt! :slight_smile:

NB: het klantnummer van Simyo heb ik uit je vorige bericht verwijderd. Dat klantnummer heb ik hier intern wel genoteerd. 


Bedankt voor je toelichting en het aanvullen van de gegevens. Ik heb dit voor je nagekeken en het 06-nummer dat je in je profiel hebt vermeld, is al actief op jouw Kids Sim abonnement bij KPN. Voor dat 06-nummer kan en hoeft dus geen nummerbehoud meer aangevraagd te worden. 

Als het de bedoeling is dat je nummerbehoud voor een ander 06-nummer wilt aanvragen, wil je dan het betreffende te behouden 06-nummer in je profiel vermelden? Alvast bedankt! :slight_smile:

NB: het klantnummer van Simyo heb ik uit je vorige bericht verwijderd. Dat klantnummer heb ik hier intern wel genoteerd. 

Beste Heine,

 

Dank voor je antwoord. Sorry, ik heb het nu aangepast in het profiel naar het nummer van Simyo wat moet worden overgenomen.

 

Alvast bedankt.

 


Geen probleem. :slight_smile:  Ik heb nummerbehoud voor je aangevraagd en Simyo heeft dit ook direct goedgekeurd. Het 06-nummer is per direct overgezet en je dochter kan er meteen gebruik van maken! :smiley:  Eventueel kan ze het toestel nog even herstarten. Er is een mail en een sms gestuurd ter bevestiging.

Ik wens jullie veel plezier met het Kids Sim abonnement en geef het gerust aan als er aanvullende vragen zijn. 


Ik heb geen reactie meer van je gezien, dus ga ik ervan uit dat je geen verdere vragen hebt en het naar tevredenheid is afgehandeld. 


Reageer