Skip to main content

De telefoon van onze zoon geeft opeens ongeldige Sim kaart aan, simkaart permanent geblokkeerd. Wat kunnen we doen om op te lossen?

Gaat het om een simonly of prepaid 


Het is een kids-simonlyabonnement


@Wendybo Wat vervelend dat de simkaart geblokkeerd is. 

Je geeft aan dat hij permanent geblokkeerd is, begrijp ik daaruit dat je ook geen mogelijkheid meer krijgt om de puk code in te vullen? 


klopt, ik krijg geen mogelijkheden om een puk code in te voeren


@Wendybo Dan is de simkaart inderdaad helemaal geblokkeerd, ik heb dan ook direct een nieuwe besteld. Deze wordt zo snel mogelijk afgeleverd in de brievenbus! 

In dit geval is de simkaart waarschijnlijk geblokkeerd omdat ook de pukcode 10 keer verkeerd is ingevoerd. 


Bedankt voor uw reactie. Kan ik de nieuwe sim kaart op een manier beveiligen dat dit niet meer voorkomt? (telefoon wordt namelijk gebruikt door onze zoon met een verstandelijke beperking)


@Wendybo Oei, dat is een lastige. Kennelijk gaat het toestel namelijk uit en weer aan, hierna moet dan de pincode van de simkaart ingevuld worden. Als dit 3 keer mis gaat dan wordt de simkaart vergrendeld en moet de pukcode worden ingevoerd. 

Zolang het toestel dus uitgezet kan worden, zal er bij het opstarten om een pincode gevraagd worden. Deze pincode zou eventueel verandert kunnen worden. 

Verder durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen wat de mogelijkheden zouden zijn. Wellicht dat er nog forumgebruikers zijn met een idee? 


Het is niet echt veilig natuurlijk, maar je kan de sim pincode controle uitzetten. Dan wordt er niet naar gevraagd en kan het ook niet fout ingevoerd worden.