Skip to main content

Op 13 mei heb ik mijn contract verlengd. Volgens de bevestigingsmail betaal ik voortaan €16,50 minus €2,50 welkomstkorting, oftewel €14,-. Maar alle facturen sindsdien bedragen €19,-. Ik heb hierover op 28 juli telefonisch contact gehad met Kpn, het zou aangepast worden en het te veel betaalde bedrag zou bij de eerstvolgende factuur verrekend worden. Deze week kwam de nieuwe factuur, met wederom €19 en geen verrekening.

Ik heb inmiddels 2 geschillen met Kpn (zie andere forum post) en word moe van alle tijd en energie die ik in contact met de klantenservice steek, waarna de problemen vervolgens alsnog niet opgelost zijn. Als hier niet gauw verandering in komt, ga ik op zoek naar mogelijkheden om over te stappen naar een andere provider want dit is totaal klantonvriendelijk. Ik had net verwacht van KPN.

Hoi @Imkeverm

Niet fijn dat de abonnementskosten hoger uitvallen dan verwacht. Ik kan me voorstellen dat je je tijd en energie liever anders besteedt dan aan het contact opnemen met onze klantenservice. 

Op basis van je gegevens heb ik dit voor je nagekeken, en ik zie dat je KPN Mobiel aansluitingen en een Telfort Thuisabonnement hebt. Om in aanmerking te komen voor de combinatievoordelen, kan je je dan aanmelden voor Telfort Compleet. Een aanmelding zie ik nog niet terug, dus ik raad je aan om dit alsnog te doen. 


Beste Heine, 

Ik ben na het telefonisch contact op 28 juli aangemeld voor telfort compleet en heb een bevestigingsmail van de aanmelding hiervoor ontvangen. Dus volgens mij ligt de bal nu bij kpn.


Bedankt voor je toelichting, Vreemd dat de aanmelding geheel niet terug te zien is. Ik heb de achterliggende afdeling aangestuurd om dit verder uit te zoeken. Zo nodig zullen ze rechtstreeks contact met je opnemen. 


Hierbij kom ik even terug op de extra voordeelkorting vanwege Telfort Thuis. Ik zie dat mijn collega de korting vanaf 8 september heeft toegekend. Om je tegemoet te komen, zal ik ook met terugwerkende kracht uit coulance de korting voor de periode 28 juli t/m 7 september aan je vergoeden. Dit gaat om een bedrag van € 7 en dit bedrag wordt op je volgende of daaropvolgende mobiele factuur automatisch in mindering gebracht. Ik hoop je hiermee een passende oplossing te hebben geboden. Mochten er nog vragen over zijn, stel die gerust. 


Beste Heine,

Mijn contract is verlengd per 31 mei, dus de korting zou miv die datum moeten gelden. 

Ik heb zwart op wit staan dat mijn abonnement €14 gaat kosten. Als ik mij hiervoor destijds had moeten aanmelden voor Telfort thuis had KPN mij dit moeten melden. Ik lees hier niets over terug bij de bevestiging van mijn bestelling oftewel ik heb recht op vergoeding van teveel betaalde kosten miv de nieuwe contractdatum.

Ik hoor graag weer van je


Ik vind het jammer om te lezen dat je kennelijk niet op de hoogte was van het feit dat je je nog moest aanmelden voor deze korting. Aanspraak maken op korting, kan pas nadat je je hebt aangemeld en de aanmelding is goedgekeurd. Dat was per 8 september. Aanmelding kan niet met terugwerkende kracht, dus korting wordt ook niet met terugwerkende kracht toegekend. Omdat ik het wel aannemelijk vind dat er eerder (te weten 28 juli) een aanmeldpoging is gedaan, kom ik je uit coulance tegemoet door € 7 extra te vergoeden. Korting voor een periode, waarin er in het geheel nooit een aanmelding is gedaan, wordt niet vergoed. 


Hoe had ik hierover op de hoogte kunnen zijn? Er staat niets expliciet vermeld in de bevestigingsmail. Er staat wel:

De getoonde KPN Hussel korting en voordelen zijn een indicatie. Hieraan kunt u geen rechten ontlenen. Als uw aanvraag voldoet aan de KPN Hussel Voorwaarden dan vindt u de exacte KPN Hussel korting terug op uw (eerste) facturen voor Thuis en/of Mobiel.

Juridisch gezien klopt dit niet, want "uw aanvraag" kan gelezen worden als: de aanvraag voor verlenging die ik gedaan heb.

Ik vind het diep triest dat kpn/telfort op deze manier met jarenlange klanten omgaat. Mijn besluit staat vast, zodra mijn eerste jaar jij kpn erop zit stappen wij met zowel internet als mobiele telefonie over naar de concurrent


Ik vind het jammer om te lezen dat jij een tekst uit de bevestigingsmail anders interpreteerde. In een bevestigingsmail kunnen we begrijpelijkerwijs niet alle voorwaarden tot in detail vermelden. Meer informatie kan en kon je op onze website vinden, daar wordt duidelijk over aanmelden voor de voordelen gesproken en vind je ook het aanmeldformulier. Het is spijtig dat je voornemens bent om na je contract over te stappen, uiteindelijk is dat natuurlijk een keuze die alleen jij kan maken.  


Reageer