Skip to main content

Beste KPN, Al kan ik bijna het beste beter op dit moment bijna weglaten. Afgelopen jaar november en december 2020 was het dan eindelijk tijd om onze abbonementen te verlengen. Dat is normaal iets waar je naar uit kijkt zou je denken. Na 7 jaar vaste tevreden klant te zijn stellen jullie ons nu dik teleur. Het begint bij het eerste probleem. Mijn moeder verlengt haar abbonement waarvan als eerst niet word aangegeven dat het toestel niet op voorraad is. Na 4 weken wachten word het toestel dan eindelijk geleverd. Volgend ochtend blijkt het toestel 101 mankementen te vertonen waardoor je niet kunt bellen,gebeld worden, geen internet verbinding buiten hebt, apps zichzelf afsluiten, camera het niet doet tot wazig. Zij heeft de volgende dag contact gehad met KPN klatenservice die hebben aangeven dat zij naar de KPN winkel moest gaan en een nieuw toestel zou krijgen. Zo gezegd zo gedaan zou je denken. Helaas was dat weer niet het geval. Eenmaal aangekomen in de winkel bleek het toestel niet op voorraad te zijn dus wij zouden ruim 1,5 week moeten wachten op het toestel. Geen probleem zou je denken, 1,5 week later weer langs geweest en het toestel was er nog steeds niet. Sterker nog niemand wist van het nieuwe toestel af. Verbaasd het jou nu al? Beste komt nog. Lees gerust verder. Zij heeft weer contact gehad met KPN hoe dit mogelijk was maar natuurlijk had niemand daar een antwoord op. Enigste oplossing die er zou zijn was dat het toestel die mankementen vertoonde dat die geretourneerd zou worden. Dat is natuurlijk geen optie want zonder telefoon kan zij natuurlijk niet aan het werk. Daar komt ook nog bij kijken dat het toestel waar het om ging Iphone 11 pro max 64gb niet op voorraad was en ook niet meer aangevuld zou worden. Dus die oplossing bleek helemaal geen oplossing te zijn want dan zat je mooi zonder vervangend toestel. Vervolgens dacht een andere collega een oplossing te hebben en dat was door mijn abbonement te verlengen want die kon inmiddels verlengd worden. Dat is toen geprobeerd maar die werd geannuleerd zonder dat iemand daar de reden van wist. Inmiddels zijn de 14 dagen van het herroepingsrecht verstreken omdat wij al 2 weken aan het wachten waren op een nieuwe telefoon van de KPN winkel zelf. Weer contact gehad met een college en die zei als je de telefoon voor 28 december terug stuurt dan word dit abbonement geannuleerd. Helaas kon zijn niet goed rekenen en rekende zij niet 14+14 maar 15+15. Waardoor technisch gezien de bestelling waarschijnlijk ook niet word geannuleerd. (Binnen 14 dagen annuleren dan nog 14 dagen om op te sturen). Telefoon inmiddels geretourneerd. Vervolgens willen ik en mijn zus een nieuwe abbonement op onze eigen naam afsluiten zodat wij niet meer als 1 gezin onder 1 klant nummer komen te staan. (Gezin van 4 waarvan 1 drieling, dus zelfde gegevens). Gister avond beide abbonementen afgesloten ruim 400€ lichter. Mijn abbonement werd afgewezen omdat ik perongeluk mijn voornaam bij achternaam had in gevuld. Kan gebeuren snap dat hij dan geannuleerd word geen probleem. Die van mijn zus was geaccepteerd en er is zelfs een afspraak gemaakt voor levering aankomende maandag. Vervolgens weer contact gehad met KPN en die zei dat er teveel abbonementen afgesloten wilde worden onder zelfde geboortedatum maar andere rekeningnummer. GOH KPN dat lijkt mij vrij normaal als je een DRIELING bent. Waarvan de dames beide met I.AVDIC beginnen. Dat zou geen probleem mogen zijn. Blok werd eraf gehaald en ik kom het opnieuw proberen. Je raad het al poging nummer 2 weer 200€ lichter zonder resultaat. Vervolgens weer contact gehad en zij hadden geen idee waardoor dat kwam en haalde weer de blok eraf. Goed gelovige ik betaald weer 200€ zonder resultaat. Ondertussen ruim 600€ lichter zonder resultaat. Als kers op de taart ontvangen wij ook nog een mail waarvan iemand van de afdeling SAVE even PERONGELUK ook nog mijn zus haar bestelling heeft geannuleerd. Daar raakte jullie mij helemaal kwijt. Vervolgens neem ik weer contact op met de afdeling klantacceptatie die mij dan even dood leuk verteld dat hij NIET WEET waar dit aan ligt en niks voor mij kan betekenen. KPN is dit hoe jullie met klanten omgaan die als gezin een abbonement willen verlengen/afsluiten? Zoveel beloftes maken jullie op social media/ website maar jullie komen er 0 na. Jullie laten alle oplossing bij de klant liggen. In ruim 15 uur 800€ lichter zonder oplossing/resultaat. Kom op zeg 🤷🏼‍♀️.

Klantenbinding is een vreemd begrip bij KPN. Bijna 2 jr geleden kocht ik een SIM only abonnement. Vast bedrag p.mnd., dan weet ik de komende 24 mnd waar ik aan toe ben. Dacht ik. Kleine lettertjes, indexeren gebeurt jaarlijks. Betaal nu als vast klant €20,90 na 2x indexatie, terwijl als je hetzelfde nu afsluit je maar €15 p.mnd voor het zelfde hoeft te betalen. Bij collega aanbieders heb je zelfs al een vergelijkbaar abonnement met een redelijk goed toestel voor €22 p.mnd.
Dit nog los van het hele gedoe rond het nummerbehoud destijds met een incapabele klantenservice.

Of ik volgende maand ga verlengen en bij KPN blijf? Dacht het niet.


Beste andre, het zijn echt prutsers op dit moment. Krijg niet eens een fatsoenlijke oplossing of antwoord zowel telefonisch niet als hier. Ik wil mijn geld terug en en oplossing... manman word nooit meer kpn in onze familie


Jeetje, wat een verhaal, @Isabella.avdic. Ik kan me voorstellen dat je op dit moment helemaal niet tevreden bent met de dienstverlening. Ik zal direct eerlijk zijn, om geen valse beloftes te maken: ik kan dit niet allemaal voor je oplossen. Ik heb dit daarom doorgezet naar mijn collega's van de klachtenafdeling. Je krijgt dan één contactpersoon toegewezen die je bij al jouw vraagstukken kan helpen. Ik heb mijn best gedaan om jouw wensen zo duidelijk mogelijk te noteren. Een van mijn collega's zal binnen drie werkdagen contact met jou opnemen om de klacht te bespreken en samen tot een oplossing te komen.