Skip to main content

Beste KPN,

Sinds ongeveer een week heb ik geen bereik meer in huis met mijn telefoon. Ik woon hier al jaren en heb niets veranderd aan mijn mobiel. Ik kan van de ene op andere dag niet meer bellen en niet gebeld worden, 4G werkt ook niet meer binnenshuis. Ik zit op jullie netwerk via Simyo maar zij kunnen niets ontdekken. Ik heb een tweede GSM (zakelijk) met een andere sim en ander toestel, ook op het kpn netwerk en deze heeft hetzelfde probleem. Als ik een paar meter de voordeur uitloop dan heb ik prima bereik en werkt alles weer optimaal. 

Nu wonen mijn zus en zwager op zo'n 800m bij mij vandaan en zij hebben sinds een week precies hetzelfde probleem, ook op knp netwerk. Andere mensen met een andere provider hebben prima bereik zowel bij mij in huis als bij mijn zus.

 

Wat is er gebeurd en hoe wordt dit opgelost? Ik heb mijn mobiel dringend nodig voor werk vanuit huis.
Omgeving is 3145 in Maassluis.

 

groeten, Jiska

Hallo @Jis Ka 

Dat klinkt alsof er een KPN mast bij jullie in de buurt niet (goed) werkt, mogelijk door storing of onderhoud. Kijk eens op de storingspagina: https://www.kpn.com/service/storingen.htm

Heeft jouw mobiel de mogelijkheid van “Bellen via WiFi” ? Dan heb je binnenshuis ook bereik en kan je bellen en sms’en via die weg,


Hoi Ruud,

Bedankt voor je toelichting en tips, ik heb online gecheckt maar er is geen onderhoud in de buurt, dat was eigenlijk mijn allereerste gedachte een week geleden. Ik heb wifi-bellen aangezet, dat kende ik niet.

Ik zou toch graag van KPN horen hoe dit komt en hoe het wordt opgelost.

 

groeten, Jiska


Voor direct contact met KPN zou ik dan bellen met klantenservice op 0800-0402 (gratis).
Een reactie van een KPN medewerker (moderator) hier op het klantenforum kan 1-2 dagen duren.


Bedankt Ruud, 

Dat is nu gelukt dankzij wifibellen ;-)
Helaas kan ik hier niet terecht en moet het probleem eerst via simyo gemeld worden, ik ga een deurtje verder leuren. Bedankt voor het meedenken.

 

gr Jiska

 

 


O ja, dat stond in jouw eerste bericht. Sorry, dat had ik even gemist.
Jouw provider (Simyo) is dan inderdaad het aanspreekpunt, niet de netwerkbeheerder (KPN).

Gelukkig is je acute probleem opgelost en kan je weer bellen (via wifi) 😁.


Hier hetzelfde probleem met bereik in Maassluis postcode 3147. Buurtgenoten hebben hetzelfde probleem. Heb het vorige week gemeld bij KPN.

 


fijn dat je het laat weten kavorka, heb je hier al meer informatie over? Als ik check voor storingen op de kpn site dan komt dit probleem nog niet naar voren. Voor mij loopt alles eerst via simyo maar ik blijf bellen, formulieren invullen en afwachten, voordat het bij kpn terecht komt ben ik weer een week verder.


Hoi allen, 

 

Ik zie inderdaad verminderd bereik in Maassluis,. Ik kan alleen niet achterhalen wat er precies aan de hand is. Wel zie ik dat de mogelijke oplosdatum pas in eind juli ligt. :(

Het kan helaas nog even duren. Wat de reden hier van is, is mij ook onbekend helaas. 


Hoi allen, 

 

Ik zie inderdaad verminderd bereik in Maassluis,. Ik kan alleen niet achterhalen wat er precies aan de hand is. Wel zie ik dat de mogelijke oplosdatum pas in eind juli ligt. :(

Het kan helaas nog even duren. Wat de reden hier van is, is mij ook onbekend helaas. 

 

Het is sinds een week of 3 echt drama. postcode gebied 3145

 

Laat ik het zo zeggen ik heb niet eens buiten bereik soms een 1 streepje. leuk met de “oplossing” zet wifi bellen aan maar dat slaat nergens op.

Op de storing pagina geen storingen of onderhoud,

 

Als jij zegt mogelijke oplosdatum is eind juli dan is er toch een storing? je weet blijkbaar meer?

Prive heb ik youfone (kpn) die zeggen ook geen storing
Zakelijk KPN en GPS horloge allemaal geen bereik.

 

Dat je in een nieuwbouw huis zit met dikke muren etc snap ik het dat je minder bereik hebt.. maar in mijn achtertuin zie ik de KPN mast staan op het dak 100 meter verder.. geen bereik.

 

Wat is er aan de hand?

 

groet,

 

Jos


Kreeg het volgende persoonlijke bericht van KPN. 

"Ik zie inderdaad een melding terug voor Maassluis. De oplostermijn is erg ruim genomen, de verwachting is dat het eerder is opgelost. Er is brandschade en daardoor is het niet goed in te schatten."

 

 

 

 


Dank voor je reactie.

 

Er is dus wel een storing :-S


Youfone komt ook met een standaard antwoord kijk even op de storing pagina. Maar als we met zijn allen naar een storing pagina kijken die niet ge-update is.

 

Krijg je deze forum berichten.

 

Nogmaals bedankt voor je reactie nu is het duidelijk en moeten we maar wachten.

 

Groet,

 

Jos


Iemand van KPN kijkt mee.. 

 

Alles werkt weer. 🙂 ik heb weer ¾ streepjes bereik en GPS horloge werkt ook.

 

 

 


Brandschade dus. Dat was mij nog niet duidelijk. Hopelijk duurt duurt dat niet nog een hele maand voor het opgelost is.