Skip to main content

Hallo

Ik heb sinds enkele dagen binnenshuis slechter bereik. Daar had ik eerder nooit last van. Het komt nu vaak voor dat iemand mijn voicemail bereikt en dat ik daar een melding van krijg, terwijl de telefoon gewoon naast me ligt. Dat is erg vervelend want zo ben ik niet bereikbaar. 
 

Ik zou denken dat er dus iets is gewijzigd in de antennes in de omgeving. 

Het gaat hierbij om de omgeving Crispijnhof in Breda (4834VA)


Dat klinkt inderdaad erg opmerkelijk. Ik kan me voorstellen dat dit niet wenselijk is. Heb je nog wel gewoon goed bereik in huis? Met telefoneren gaat het wel gewoon goed en valt de verbinding niet weg? Je toestel even helemaal uit- en weer aanzetten helpt ook niet? Mocht je de mogelijkheid hebben om te kijken of het probleem aan blijft houden wanneer je jouw simkaart in een ander toestel stopt, dan zou je dit ook nog kunnen testen. 

Vul verder alvast jouw Forumprofiel zo volledig mogelijk in.  


Hallo Niek. In antwoord op je vragen:

binnenshuis is het bereik matig. Met name op de begane grond komt het voor dat een gesprek wordt afgebroken waarbij degene die ik aan de lijn had een bandje krijgt dat ik geen bereik meer had. Dus nee, met telefoneren gaat het niet altijd goed.
 

Aan en uitzetten had ik al gedaan maar maakt geen verschil. 
 

Ik heb momenteel geen ander toestel. Wellicht is het goed om ook even te bekijken of er in de omgeving iets in de antennes is gewijzigd wat hier de oorzaak van kan zijn. Is dat mogelijk?


En hoe is het bereik als je buiten staat. Is dat wel goed genoeg om zonder problemen te kunnen telefoneren? Door verschillende redenen kan het bereik in huis minder zijn, dat is vrij normaal. Maar dat het ineens slechter is geworden is wel vreemd natuurlijk. Voor nu heb ik nog wat extra vragen voor je die mij helpen het probleem helder te krijgen:

Heb je ook problemen met internetten via 4G in huis, of is dit helemaal in orde?
Heb je genoeg streepjes op je toestel qua bereik binnen?
En welk toestel gebruik je?
Voor de duidelijkheid; de problemen ervaar je alleen binnen op jouw locatie? Elders binnen of buiten is het allemaal in orde? 

Het zou inderdaad kunnen dat er aan een mast gesleuteld is. Dat weet ik nog niet. Maar met de antwoorden op deze vragen kan ik in ieder geval een goede gerichte vervolgstap maken :) 
  


X Als ik buiten ben is het bereik goed. Wat ik de laatste dagen wel merk is dat gesprekken dan ook wel eens plotseling gestopt worden. 

X Af en toe reageert mijn toestel dan heel langzaam en kan ik even niet meer bellen. 

X het gebeurt soms ook op andere locaties 

X soms heb ik alleen 3G bereik terwijl ik daarvoor op die locaties (meerdere) ook 4G had. 
 

Wellicht is er toch iets meer aan de hand met simkaart of telefoon?


Hallo @RogierR ,

Je bent niet de enige die problemen ervaart. In de afgelopen week is iOs 14 uitgerold. Sinds die uitrol zijn er meer klachten. 

https://forum.kpn.com/apple-iphone-ipad-21/na-ios-14-update-geen-mobiel-internet-meer-509920

https://forum.kpn.com/mobiele-diensten-18/3g-versus-4g-iphone-4g-minder-bar-bereik-509850

 

 


Hallo @Noordzee dank voor je reactie. 
 

Ik denk niet dat dit er wat mee te maken heeft. Heb iOS 14 nog niet geïnstalleerd (en ga dat voorlopig ook even nog niet doen). 

 

Ik hoop dat @Niek_ wat met de nieuwe info kan. Wellicht is er iets met m’n simkaart?


Ha @RogierR, sorry voor de late reactie. Ik zie dat je inderdaad een behoorlijk oude simkaart hebt. Advies is om deze eens om te ruilen. Je kunt gratis een nieuwe aanvragen via MijnKPN óf met een geldig legitimatiebewijs een KPN winkel binnen lopen. Ik hoor graag of dit verbetering oplevert! 


Reageer