Skip to main content

Hallo,

 

Gisteren kreeg ik een mailtje van Davis, Newdaycareer.net dat mijn laatste rekening nog open stond en of ik die direct wilde betalen. De kpn lay-out is erg goed nagebootst. In het bericht is een betaallink opgenomen.

Ik vermoedde direct dat hier iets niet klopte en heb via de officiële route bij KPN ingelogd, waar ik kon zien dat zijn rekening keurig betaald is op 10 september jl.

 

KPN, zijn jullie je hiervan bewust en is Davis van New Day Career bekend bij jullie? Hoogst waarschijnlijk ben ik niet de enige KPN klant die deze mail heeft gekregen.

 

groetjes, Marieke 

Ha @account bij KPN gehackt, welkom! Zeer vervelend dit soort mails! Heel goed dat je er niet ingetrapt bent en via MijnKPN gecontroleerd hebt of je openstaande facturen hebt. Wij doen ons best tegen dit soort phishing, maar als je de één de kop ingedrukt hebt, komt de volgende alweer de hoek om kijken. Ik ga er trouwens niet vanuit dat jouw account gehackt is o.i.d. hoor, mocht je je daar zorgen om maken. Zolang je niet op linkjes klikt en je gegevens daar invoert, is er niets aan de hand 🙂.